בודפשט – חופשה של הביוקר בזיל הזול, לא סתם התאהבנו בה

עיר הבירה של הונגריה הפכה ליעד המועדף ביותר על ישראלים. מלבד טיסות זולות ונחיתה אחרי 3 שעות בלבד, הסיבות קשורות למגוון הקולינרי, לתרבות הצבעונית ולאטרקציות שהופכות את בודפשט לגן עדן עבור התייר המזדמן

בשנת 2013 נכנסה לתוקף רפורמת "השמיים הפתוחים", שמאפשרת לחברות תעופה זרות להיכנס לישראל. הרפורמה הגבירה את התחרות בענף והגדילה בצורה משמעותית את כמות הטיסות היוצאות. אם בשנת 2010 נרשמו 3.5 מיליון תנועות של ישראלים, הרי שבשנה החולפת זינק המספר ל-6 מיליון. התנועה בנתב"ג גדלה ב-40% בשנת 2016 לעומת 2012 ומשרד התיירות השקיע מעל 1.5 מיליון יורו בפתיחת הקווים.

התחרות מאפשרת לחברות השכר להגדיל את מספר הטיסות ולהוריד את המחירים. כתוצאה מכך נוצרו מסלולים מבוקשים במיוחד, כמו למשל זה שכולל נחיתה בבודפשט. אבל מה הופך את בירת הונגריה ליעד פופולארי בקרב ישראלים ואיך השתלטה בודפשט על המקום הראשון בטבלת הערים המבוקשות?

אירופה הקלאסית במרחק 3 שעות

המחירים של טיסות לבודפשט
בעקבות רפורמת "השמיים הפתוחים" לא מספרים את כל הסיפור. כמובן שיש השפעה לכך שניתן לטוס ליעד קסום בלב אירופה הקלאסית בהוצאה של כמה עשרות דולרים בלבד, אבל אסור לשכוח גם את עלות המחייה המקומית. בודפשט זוכה להצלחה בקרב ישראלים כי היא מציעה את השילוב המושלם בין עלות ותועלת: מצד אחד מחירים נמוכים בבתי המלון, במסעדות ובאטרקציות, ומצד שני חוויה יוקרתית יוצאת מגדר הרגיל.

קודם כל, המלונות בבודפשט מרשימים אפילו ביחס למה שקורה בפריז או בלונדון. ממשלת הונגריה משקיעה משאבים רבים בפיתוח התיירות בבודפשט וניתן לראות זאת ברחובות המרכזיים ובאתרי הבילוי. האוכל בבודפשט זול ומעולה, מתחמי הקניות מגוונים ומשתלמים והאנשים אדיבים ונגישים. קל מאוד לטייל בבודפשט ואין צורך לשלוט ברזי השפה המקומית כדי להסתדר.

בירת הונגריה היא גן עדן למבקר המזדמן גם בגלל הפרטים הטכניים. ישראלים לא זקוקים לאשרת כניסה במידה והם מגיעים לשהות של פחות מ-3 חודשים, המטבע ההונגרי הרבה יותר זול מהיורו ואפילו הפרש השעות הוא איחור בשעה אחת בלבד לעומת ישראל. העונות המומלצות הן האביב, הסתיו והקיץ ויש טיסות ישירות מישראל לבודפשט וטיסות שכר ולואו קוסט. אפשרות אחרת היא לנחות במדינה קרובה ולהגיע לבודפשט ברכבת כדי להשלים את החוויה.

מה יש לעשות בבודפשט?

ישראלים התאהבו בבודפשט כי לא צריך להתאמץ כדי לספוג ממנה השראה. חברת התחבורה הציבורית של העיר, BKV, מפעילה למשל מגוון רחב של אמצעי תחבורה לרבות קווי מטרו, רכבת פרברים, אוטובוסים, חשמליות ומעבורות. מי שמגיע לסוף שבוע קצר יכול לרכוש את "הכרטיס של בודפשט" בלשכת התיירות, בבתי המלון ובתחנות המטרו, כדי לנסוע באופן בלתי מוגבל בכל אמצעי התחבורה הציבורית. הבונוס: כניסה חופשית למרחצאות ולמוזיאונים, הנחה במסעדות ובתי קפה, הטבות בהשכרת רכב ומתקני ספורט ועוד.

את הביקור הראשון בבודפשט כדאי להקדיש לאתרי המורשת של העיר. אפשר להתחיל עם "גבעת המצודה" שהוקמה במאה ה-18 ושימשה כארמון המלוכה ההיסטורי של מלכי הונגריה, ולהמשיך ל"בית האופרה" שבנייתו הסתיימה ב-1884. אטרקציות מומלצות נוספות כוללות את "בית הפרלמנט" שנמצא על גדת הדנובה ואת "מרחצאות גלרט" במלון גלרט. חוץ מזה, אסור לחזור לארץ לפני שמצטלמים על "גשר השלשלאות" ולוקחים את הילדים לפארק העירוני.

בקיצור, כל מה שצריך לעשות כדי לטייל באירופה הקלאסית הוא לנחות בבודפשט, לשים את הדברים במלון ולצאת לסיבוב. במרחק נגיעה תמצאו אתרים היסטוריים ומתכון לחופשה אקסקלוסיבית ומשתלמת.


תגובות