התפתחות חדשה בפרשת הגננת המתעללת מרעננה – המשטרה הרחיקה את הגננת ל 15 יום !

עו”ד רענן בר-און : “עו”ד ורד כהן ואני שותפים במשרד עורכי דין מצליח מזה כ- 30 שנה. שנינו תושבי רעננה. לכל אחד מאיתנו משפחה משלו. לכל אחד מאיתנו ארבעה ילדים משלו. כאשר מדובר בטענות לפגיעה בילדים רכים, איננו יכולים להישאר אדישים.
כאשר פנו אלינו ההורים ובפיהם טענות כה חמורות, הסכמנו מיד לייצג בהתנדבות את ההורים מול העירייה, על מנת שזו תבחן את הטענות ברצינות, וכך גם משטרת ישראל.

הפניה של ההורים אלינו היתה לאחר שפניות של ההורים לעירייה ולמשרד החינוך – הושבו ריקם.

חשפנו, שנגד הגננת הזו הוגשו תלונות זהות כבר לפני כ- 3 שנים על ידי הורים לילדים בגן אחר ברעננה.  לשמחתנו, לאחר שנכנסנו לתמונה – התערב ראש העיר, מר זאב ביילסקי, והבדיקות קיבלו תאוצה. על כך מגיע לזאביק שאפו גדול. אנו משוכנעים שמשטרת ישראל תעשה מלאכתה נאמנה ותסיים את חקירתה בהקדם.”




עיריית רעננה העבירה לחקירת משטרת ישראל את תלונותיהם של עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און בשמם של הורים נגד הגננת.

לאחר קבלת תלונת עורכי הדין בר-און וכהן, פתחה המשטרה בחקירה, גבתה עדויות מהורים רבים, קיבלה הקלטות ומסמכים, והחקירה בעיצומה. עורכי הדין בר-און וכהן חשפו, שהתלונות שהוגשו על ידי ההורים נגד הגננת בימים אלה – זהות לתלונות שהוגשו נגד אותה גננת על ידי הורים בגן אחר ברעננה כבר לפני כשלוש שנים. לנוכח חומרת הדברים, נמנעים הורים רבים לשלוח את ילדיהם לגן וביקשו העברה לגנים אחרים. כאמור, משטרת ישראל החליטה להרחיק כבר בשלב זה את הגננת מהגן למשך 15 ימים, והודעה בדבר הרחקתה נמסרה להורים.

תחילתה של פרשה – בפנייתם של עורכי הדין ורד כהן ורענן בר–און לראש העיר רעננה, זאב ביילסקי.

עורכי הדין בר–און וכהן כתבו לביילסקי, כי ילדי הגן סבלו וסובלים אלימות פיזית ומילולית מידי צוות הגן, לרבות סיבובי ידיים בברוטאליות וצביטות ("מכאיבות ביד").
הילדים אף ספגו וסופגים עונשים כבדים מידי צוות הגן.

זאת, בנוסף להשפלת הילדים באופן שיטתי, מעורר אימה ממש, והכל באווירה של צרחות וצעקות מזעזעות, כאשר צוות הגן "מתנפל" על הילדים בגידופים וצווחות.

כך למשל, אחד העונשים המקובלים בגן הינו נעילת ילד בשירותי הגן (!!!).
צוות הגן מאיים על הילדים הרכים לבל יספרו להוריהם ("אחרת יכעסו עליכם בבית שהייתם רעים, ויענישו אתכם"). במקרים רבים, עוזב צוות הגן את המבנה ויוצא לחצר הגן בלוויית הילדים האחרים, כאשר הילדים שנמצא כי "ראויים" הם לעונש – נכלאים וננעלים בחדר השירותים של הגן, ללא השגחה.

עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און הוסיפו, בפנייתם לראש העיר, כי ילדים רבים נפלו קורבן להתעללות מינית על ידי ילדים אחרים בגן, המפשיטים אותם מבגדיהם, מנשקים אותם בכוח על שפתותיהם ("עם הלשון") ונוגעים בגופם העירום !
עורכי הדין ציינו, כי צוות הגן אף לא טרח לדווח להורים על המקרים האמורים. המידע הגיע להורים מפי הילדים עצמם, ולמרות תלונות ההורים לצוות הגן – לא נעשה דבר.
עוד פירטו עורכי הדין, כי ילדים רבים חזרו מגן הילדים (המקום שבו הם אמורים להרגיש בטוחים ומוגנים….) כאשר סימנים כחולים מתנוססים על גופם, ולכל סימן – "מספק" צוות הגן סיפור משל עצמו.
גם כאשר נגרמה פגיעת ראש שגרמה לסחרחורת, בכי וכאבים בלתי פוסקים –
לא טרח צוות הגן לדווח על כך, לא "בזמן אמת" ואף לא בדיעבד.

ההורים עצמם זכו לשמוע את הצרחות והצעקות התדירות באמצעותן "שולט" צוות הגן בילדים הרכים, כאשר אלה עלו ובקעו אל הרחוב מחוץ לגן.
ילדים רבים דיווחו להוריהם, בדרכים שונות, על האלימות הפיזית והמילולית אותה הם סופגים מידי צוות הגן, לרבות נעילתם (מפוחדים ומבועתים) בחדר השירותים, וכן על הפשטתם על ידי ילדים אחרים, ללא קבלת סיוע מצוות הגן למרות בכיים ותחנוניהם לעזרה.

הגיעו הדברים כדי כך, שילדים סירבו להיכנס לשירותי הגן כדי לעשות את צרכיהם, מחשש שיינעלו שם ויופשטו.
פניות ההורים המזועזעים אל צוות הגן, ובראש וראשונה לגננת, נתקלו בהבטחות לטיפול ושינוי.
למותר לציין, כי המצב לא רק שלא טופל, כי אם הוסלם.

בטרם פנייתם של עורכי הדין ורד כהן ורענן בר–און לראש העיר, לא סיפקה עיריית רעננה תשובה לגופן של תלונות, והסתפקה בהודעה, לפיה התלונות התקבלו אצלה ו"ייקח זמן" לבדוק את הענין.

זאת, למרות פגישה רבת משתתפים, בנוכחות הורים לרבים מילדי הגן, אשר העלו טענותיהם החמורות מאוד באוזני נציגי העירייה.
לאחר שקיבל ביילסקי את פנייתם של עורכי הדין ורד כהן ורענן בר–און, הוא הנחה לקיים ישיבה רבת משתתפים בעירייה, וכן לבדוק לאלתר את הטענות.

לאחר בדיקה העבירה עיריית רעננה את החומר לחקירתה של משטרת ישראל.
הורים רבים מסרו עדויות במשטרה בעניין התנהלותה של הגננת.

במסגרת התלונה שהגישו עורכי הדין לעירייה הם חשפו, שנגד גננת זו הוגשה כבר לפני כשלוש שנים תלונה ובה טענות זהות על ידי הורים של ילדים בגן אחר ברעננה. התלונה הועברה אז למשרד החינוך, והגננת לא הושעתה אז.
בתגובה לתלונה שהוגשה בימים אלה, טען משרד החינוך, כי לא נפל פגם בהתנהלותה של הגננת.

ואולם כאמור, משטרת ישראל קיבלה לרשותה חומר חקירה, ומצאה לנכון להרחיק את הגננת מגן הילדים למשך 15 ימים, עוד בטרם הסתיימה חקירת המשטרה.

בימים אלה פנתה הגננת לבית המשפט, וביקשה לבטל את השעייתה מעבודה בגן הילדים.
בית המשפט לא ביטל את ההשעיה, אלא קיצר את משך ההשעיה במספר ימים, כאשר קבע שהמשטרה יכולה לחקור את ילדי הגן בעניין הגננת בתוך פרק זמן קצר יותר מאשר 15 ימים.

תגובות