לראשונה מאז הוקם פורום מג’די: רוויטל עמר, חברת סיעה של בן חמו הנחתה את המפגש

עד היום, מאז הוקם הפורום, סירבו בן חמו וסיעתו להופיע בפורום. לראשונה מאז הוקם הגיעה חברת הסיעה רוויטל עמר, שזו קדנציה ראשונה לה והנחתה את הפורום.

רוויטל עמר. צילום: תומר דואק
אבי גבאי שר לשעבר להגנת הסביבה בפורום מאג’די כפר-סבא

צילום: דב עילם

"סגירת מפעל האמוניה במפרץ חיפה תיקח עוד שנתיים מאחר ואי אפשר לסגור את המפעל בטרם תמצא לו חלופה בהתחשב בעובדה שמתפרנסים מהמפעל אלפי אנשים ותוצרתו מהווה אחוז מהייצוא של ישראל".
גבאי התפטר מתפקידו כשר להגנת הסביבה ועזב את מפלגתו ("כולנו" בראשות כחלון) בתגובה לחילופי שרי ביטחון כאשר ליברמן החליף את בוגי יעלון.
לדברי גבאי "לתיק הביטחון בניגוד למשרד הגנת הסביבה יש צורך באדם מתאים". גבאי לא רצה להשתייך למפלגה "שנציגיה לא נבחרים בצורה דמוקרטית".
גבאי הדגיש כי "ראש הממשלה נתניהו מפחד מקבלת החלטות בקבינט וכי צריך לדחות את הסבב הבא"…
ח"כ יעל כהן פארן מ"המחנה הציוני" (מסיעה בראשות ציפי ליבני) הדגישה כי "יש חלופות למפעל האמוניה שמסכן את מפרץ חיפה". כאשר ועדת מומחים בכירים מאוניברסיטאות שונות פרסמו דו"ח חמור על המפעל המסוכן שעורר רעדה בקרב קוראי הדו"ח.
הטייקונים בעלי מפעל האמוניה (חיפה כימיקלים) הכשילו את המכרז להקמת מפעל אמוניה חדש בנגב שתוכנן ע"י הממשלה. ראש הממשלה הוא בעד הטייקונים" הדגישה ח"כ פארן.
"אני בעד פריימריס במפלגת העבודה ואולי אפילו בעד פריימריס פתוחים" הדגישה ח"כ פארן.
כאשר נשאל אבי גבאי שכיהן כמנכ"ל בזק בבעלות הטייקון אלוביץ (חברו של נתניהו) מה דעתו על שר התקשורת סירב להגיב. גבאי לא ידע לתת תשובה טובה מדוע שופטת בחיפה יכלה להחליט על סגירת מפעל האמוניה במקום שהדבר ייעשה ע"י גבאי בעת כהונתו כשר שהיה מופקד על הגנת הסביבה. גבאי דואג לעתידם של המתפרנסים מייצור אמוניה למרות הסכנה הגדולה הנשקפת למאות אלפים תושבי חיפה והקריות.
חשוב לציין שכמעט כל העובדים במפעל האמוניה מתגוררים בחיפה ובקריות הסמוכות למפרץ חיפה כאשר כל ראשי הערים "שלהם" תמכו בסילוק מתקן האמוניה.
בסך הכל לא שמענו (בפורום מאג’די) על בשורה מפיו של אבי גבאי שאמור להתמודד נגד כ- 8 מועמדים (מספר לא סופי) המבקשים להיבחר כיו"ר מפלגת "העבודה". על פי הסקרים חלק מהמתמודדים על ראשות מפלגת "העבודה" ספק אם יכנסו לכנסת הבאה.

הנחתה כאמור את המפגש רויטל שלום עמר חברת מועצת עיריית כפר-סבא.



תגובות