גן אירוס בכפר סבא: 3 ילדים לקו בדיזנטריה. בהתערבות השרון פוסט הגיע משרד הבריאות לבדיקה יסודית בגן

חשיפה בלעדית בפורטל השרון פוסט: הורים מודאגים פנו אלינו בתלונה על מקרי דיזנטריה בגן העירוני אירוס הממוקם בשכונה הירוקה בכפר סבא. בעקבות פניית פורטל השרון פוסט למשרד הבריאות, שלחו אלה כבר הבוקר צוות בודק לגן ואכן התברר: התגלה החיידק הגורם לתחלואה. 
בחקירה האפידמיולוגית של לשכת הבריאות פתח-תקווה הבוקר נמצאו 3 ילדים משלשלים בגן עירוני "אירוס". מדובר על צבר תחלואת מעיים זיהומית הנגרם על ידי חיידק השיגלה, שראשיתו מתחילת השבוע הנוכחי.

האחות האפידמיולוגיה של לשכת הבריאות פתח-תקווה הנחתה את מנהלת האזור במחלקת גני ילדים בעיריית כפר סבא בכתב ובעל פה בדגש על הצעדים הנדרשים מהעירייה למניעת מקרי תחלואה נוספים, בפרט, הקפדה על חיטוי וניקוי המוסד החינוכי על ידי מפעילי הגן באופן שוטף, ובוודאי בזמן אירוע תחלואה, וכן הקפדה על מניעת כניסת ילדים חולים למוסד החינוכי בטרם החלימו לחלוטין.
מנהלת האזור הודרכה לדווח על המשך של התחלואה במידה ותהיה.

ממשרד הבריאות נמסר ע"י הדובר אייל בסון, לפורטל השרון פוסט
:"ההנחיות הניתנות באירועים אלו למפעילי הגן והרשות המקומית על ידי לשכת הבריאות לצורך מניעת המשך התחלואה במוסד החינוכי, כוללות הקפדה על חיטוי וניקוי המוסד על ידי מפעילי הגן באופן שוטף ובוודאי בזמן תחלואה, וכן הקפדה על מניעת כניסת ילדים חולים למוסד החינוכי בטרם החלימו. הנחיות אלו מבוססות על חוזר המשרד בנושא חקירה אפידמיולוגית של צבר מחלה מדבקת בדרכי העיכול העוברת מאדם לאדם במוסד חינוכי לגיל הרך. החוזר מצוי בקישור הבא: www.health.gov.il/hozer/bz01_2017.pdf
כפי שמנחה גם החוזר, לרוב, אין הצדקה אפידמיולוגית להמליץ לרשות המקומית על סגירה של מוסד חינוכי מפני כניסת ילדים וצוות בריאים (או כאלו שהבריאו מהמחלה ומצוידים באישור רפואי מתאים) במהלך התרחשות של צבר מחלה מדבקת בדרכי העיכול העוברת מאדם לאדם במוסד החינוכי. האמור לעיל מתייחס גם לצברי תחלואת השיגלוזיס (דיזנטריה) הנפוצים בארץ ובעולם". 


תגובות