בחירת צבעי לצביעת דירה – הכתבה כל מי שעומד לצבוע את הדירה חייב לקרוא

צביעת דירה היתה מאז ומעולם אחת הדרכים הזולות, המהירות והיעילות לשיפוץ מהיר ל הבית ושדרוג חלל המגורים.



זו ללא ספק הפעולה עם יחס עלות אל מול תועלת הגבוה ביותר כשמעוניינים לרענן את המראה והאווירה בבית במחיר שווה כמעט לכל כיס. יחד עם זאת, ישנם מספר דברים שכל אחד שעומד לצבוע את הדירה חייב להכיר. היכרות עם אותם סעיפים קטנים, היא זו שיכולה לעשות את ההבדל בין עלות גבוהה להגיונית ובין עבודה איכותית או ירודה.

קצת לפני פסח, החלטנו להביא לכם את המדריך לצביעת דירה שנכתב בשיתוף עם יוסי הצבעי

צביעת דירה לבד

רבים מעדיפים לצבוע את הדירה לבד. זהו צעד הגיוני בהחלט מאחר ובמקרים רבים של צביעת דירה לא מדובר בעבודה מורכבת. צביעת קיר או תקרה שנמצאים במצב תחזוקתי טוב, יכולה להיעשות על ידי כמעט כל אחד.

כדי לקבל את התוצאה הטובה ביותר בצביעת הבית בשיטת עשו זאת בעצמכם, אנו ממליצים לרכוש את הצבעים בחנויות הגדולות לממכר חומרי בנייה ולא במרכזי הקניות המוכרים. אני בטוח שאם תחפשו מעט, תגלו את אותן חנויות מתחת לאפכם – אותן חנויות שמוכרות ציוד וחומרי בנייה לקבלנים ולבעלי מקצוע. הפרשי המחיר עבור 28 ליטר צבע יכולים להיות 25% ויותר ובשקלים זה יכול לצאת בין 50 שקלים לבין 100 שקלים לכל פח צבע.

בנוסף, אנו ממליצים לעשות שימוש בצבעים איכותיים של החברות המוכרות אך באותה נשימה נקדים ונאמר שלא צריך לרוץ ולרכוש את המוצר החדש או היקר ביותר. להוציא עבודות צבע אומנותיות, ברכישת הצבעים מהסוג היקר ביותר אין שום יתרון וההפרשים אינם מוצדקים.

באיזה צבע להשתמש?

צבעים על בסיס אקרילי בלבד. אלה צבעים רחיצים (שמאפשרים ניקיון של הקירות בעזרת מטלית) ואיכותיים שמספקים את התוצאה הטובה ביותר למראה ולמגע. דוגמה לצבעים איכותיים שכאלה במחירים סבירים: סופרקריל של טמבור או נירולט של נירלט.

צביעת דירה על ידי צבעי

לצביעת דירה על ידי צבעי יתרונות רבים. ראשית, אם מדובר בצביעה של קירות רעועים הדורשים תיקונים והקפדה יתירה, אתם צריכים לפחות זוג ידיים מקצועיות. מעבר לכך, ישנן מטלות שדורשות מיומנות כדוגמת החלקת קירות, עבודות צבע אומנותיות ועוד. אלה דוגמאות למקרים שבהם אתם צריכים לשכור צבעי.

כמה עולה צביעת דירה והאם כל הצבעים אותו הדבר?

באופן כללי
– צביעת דירה לא צריכה להיות עסק יקר. המחיר של צביעת הבית מורכב ממספר מרכיבים:

גודל הדירה – ככל שהדירה גדולה יותר כך העלויות עשויות להיות יקרות יותר.

מצב הקירות – ככל שהקירות מוזנחים כך נדרשת יותר עבודה דבר שיגדיל את העלויות. כמו כן צריך לשים לב באילו צבעים הדירה      צבועה. אם מדובר בצבעים כהים, יתכן שהצבעי יזדקק לשלושה ואפילו ארבע שכבות צבע חדש – דבר שידרוש יותר זמן.

דירה מאוכלסת או ריקה
– אם הדירה ריקה, עלויות הצביעה יהיו זולות יותר מאחר והצבעי לא נדרש להתעסק עם הזזה ועיטוף רהיטים. כמו כן העבודה תהיה מהירה יותר בחלל פתוח.

למה לשים לב כשבוחרים צבעי?

עשיתם את החישוב שלכם והחלטתם שאתם מעוניינים לשכור צבעי. נשאלת השאלה איך עושים זאת בצורה חכמה ובעלויות אטרקטיביות.
אנו ממליצים לעקוב אחר מספר כללי אצבע פשוטים ובטוחים שהם יעזרו לכם לקבל הצעת מחיר מהימנה מצבעי מקצועי.

1. בכמה שכבות צבע צובעים את הדירה? צבעים רבים ינסו לקצר תהליכים ולצבוע את הבית בשכבה אחת בלבד. זוהי תופעה פסולה שמביאה למראה לא אחיד ולעמידות נמוכה לאורך זמן.

2. האם צובעים את התקרה? צביעת תקרה מעלה את העלויות באופן ניכר. בדו אם הצעת המחיר שקבלתם כוללת צביעת תקרה בשתי שכבות צבע נושם.

3. ארגון הדירה – לפני צביעת הדירה צריך לארגן את הרהיטים, לעטוף אותם ואת הרצפה. בדקו על מי מטלת המלאכה – עליכם או שמא הצבעי יעשה זאת עבורכם. סידור הדירה לפני ואחרי צביעת הבית יכולה לקחת זמן וללא ספק זו אחת הפעולות שרבים מעדיפים להימנע ממנה. אם מדובר בתוספת מחיר סבירה עבור צבעי שמסדר את הדירה לפני ואחרי, אני ממליץ לקחת את ההצעה. הדבר מעיד על מקצועיות ועל לקיחת אחריות על העבודה מ-א’ ועת ת’.

4. באיזה צבע משתמשים? האם הצבעי עושה שימוש בצבעים אקרילים? אם כן מאיזה סוג. לעולם אל לעשות שימוש בצבעים באיכות ירודה. ההפרשים במחירים זניחים ואין טעם הגיוני לעשות זאת.

צביעת דירה נתפסת לעתים כמטלה פשוטה למדי ודווקא במקרים הללו, קל לעשות טעויות שיבואו לידי ביטוי בעלויות גבוהות ובעבודה לא מקצועית. אינני טוען שעבודת צבע הן משהו מסובך במיוחד, אך על מנת לקבל תוצאה איכותית ובמחירים אטרקטיביים, יש לנקוט במספר פעולות – אם אתם צובעים את הדירה לבדכם – רכשו את הצבעים במקומות שהוזכרו בכתבה. כמו כן אין כאמור סיבה לרכוש את המוצרים מהסוג היקר ביותר. אם בחרתם לשכור צבעי, בדקו את הצעות המחיר שתקבלו על פי הפרמטרים שהוגדרו.


תגובות