המיזם המדהים של ד”ר נועם רודיך במזרח כפר סבא : מרכז בו ילדים עם מגבלויות ובעלי-חיים עם מוגבלויות יוכלו ליצור קשר הדדי ומרפא

 
ד”ר נועם רודיך, PhD במדעי-הרפואה באוניברסיטת תל-אביב. החליטה לקראת סיום הפוסטדוקטוראט שלה לצאת ולהגשים את חלום חייה. מגיל צעיר היא מגדלת, משקמת ופעילה בהצלת בעלי-חיים, בראיון מיוחד לפורטל השרון פוסט, היא מסבירה "החלטתי להקים מרכז שבו ילדים עם מגבלויות ובעלי-חיים עם מוגבלויות יוכלו ליצור קשר הדדי ומרפא. הקמתי את עמותת פעמוני-רוח, שהיא מרכז לשיקום הדדי של ילדים ובעלי-חיים". 

ד"ר נועם רודיך. הגשמת חלום

על העמותה: כשילדים עם מוגבלויות פוגשים בעלי-חיים עם מוגבלויות מתרחש קסם מופלא ומרפא. "לכן, הקמנו את פעמוני-רוח מרכז לטיפול-הנעזר-בבעלי-חיים שמבוסס על שיקום הדדי של ילדים ובעלי-חיים. מרכז שיציע הן טיפול רגשי הנעזר בבעלי-חיים, והן פעילויות שיקומיות בעזרת בעלי-חיים הנמצאים עצמם בשיקום.

"אנו מאמינים כי מודל זה מייצג את הגישה הנכונה להתייחסות לבעלי-חיים, ולכן מתממשת בו גם הגישה הנכונה לטיפול הומני הנעזר בבעלי חיים: כבוד, חמלה והתחשבות של כל המטופלים זה כלפי זה, ומעורבות בתהליך הטיפולי המשותף של בעלי-החיים והילדים.
כיום יש למרכז שטח, מבנה לקליניקות, יש לנו צוות נהדרף עמותה רשומה ולווי משפטי". 

המבנה ממוקם במזרח העיר כפר סבא. 


שיקום הדדי

טיפול בעזרת בעלי-חיים הוכח בעולם המערבי כטיפול יעיל במגוון קשיים רגשיים ופיזיים. במחקרים רבים הוכח כי קיימים יתרונות מגוונים לטיפול הדדי. ברובד הרגשי הטיפול מטפח את היכולת לחוש אמפתיה ולרחוש אמון לאחר. המגע הבלתי אמצעי עם בעלי-החיים מפתח את הכישורים ליצירת קשר, מחזק את הדימוי העצמי ואת תחושת הערך העצמי. כמו כן המטופל נפתח להבעת רגש (שלו ושל בעל-החיים) ונכון לחשוף את חולשתו. מעבר לכל אלה סופג המטופל את התחושה הנחוצה לכל אדם באשר הוא: ההרגשה שהוא חשוב ומשמעותי למישהו. הכישורים המתפתחים בעקבות הטיפול הם כישורים תקשורתיים, חברתים ובין-אישיים. בהיבט רחב יותר, הטיפול פועל לשיקום התנהגותי-רגשי-קוגנטיבי. למשל, הוא פועל במישורי דחיית הסיפוקים והפחתת התוקפנות.

הטיפול ההדדי מאפשר לתת לבעלי-חיים הזקוקים לכך את מירב תשומת הלב מצד בני אדם, ובכך הוא מאפשר ללמד ולחנך לכבוד וחמלה כלפי בעלי-חיים. המודל השיקומי שלנו מאפשר מתן תנאים רפואיים מיטביים לבעלי-החיים.
ההיכרות של המטפלים עם בעלי החיים המשוקמים במרכז מאפשרת התייחסות לרווחתו האישית של כל בעל-חיים לפי אופיו, מזגו, צרכיו ומצבו הרפואי והנפשי.

כרגע, למעשה מלבד שיפוץ הקליניקות ומגורי בעלי-החיים יש להם את כל הדרוש, וכיום הצוות נמצאים בהליך של גיוס המונים כדי להגשים את החלום.

אתם יכולים לעזור כאן

ששון היא כלבה קטנה ומעורבת, ילידת 2008. בגיל חודש היא עברה התעללות מידי קבוצת נערים, שריסקה מפרק בכף רגלה הקדמית וחתכה את זנבה. אחד הנערים הבין לאחר מעשה את חומרת מצבה וקשר אותה לגדר כלביה. היא חיכתה עד גיל חודשיים בכלביה, ולא אומצה בגלל הצליעה. כשהייתה בת חודשיים אימצנו אותה. בעונות המעבר היא סובלת מכאבים במפרק רגלה. ששון היא כלבה שמחה, עליזה ומתרפקת בלי סוף.



רוח היא ארנבונת נכה, קטנה ומתרפקת, ילידת 2015. היא סובלת מפגיעה עצבית בגפיה האחוריות ואינה יכולה לקפוץ ולרוץ. לרוח אופי עדין וענוג. היא חיה בשטח מוגן, עם מצע סופג ומעט רך בכדי למנוע התפתחות פצעי לחץ. היא גדלה להיות ארנבונת מתוקה, ושמחה לסלט היומי שלה.

 

תגובות