ועד ההורים העירוני של גני הילדים בכפר סבא:”פתיחת הגנים על בסיס כוח אדם של בני הנוער היא לא פחות מהפקרות”

ועד גני הילדים מעלה ביקורת חריפה ביותר נגד התנהלותה של עיריית כפר סבא
"גנים לא נפתחו בזמן, סייעות לא הגיעו, בני נוער שובצו לבד בגנים, ואנשי המחלקה (וכמעט כל מנהלי המחלקות והאגפים בעירייה) נאלצו לעסוק בכיבוי שריפות ובמילוי מקום", מציין הוועד.

א. גן סלעית: 2 בני נוער בלבד ללא מבוגר אחד בצוות (!!)
ב. בגנים ארבל, גולן, דליה, צופית, רימון, שוהם לא היה איש צוות שני מבוגר.
ג. גן סיתוונית: מתופעל כרגע ע"י אביבה מורדקוביץ’, מנהלת מחלקת הגנים, וע"י אחת האמהות – אף איש צוות מוכר. הגן נפתח רק ב-08:40 עם 10 ילדים, כיוון הורים רבים הגיעו ומצאו גן סגור
ד. גן נורית: הסייעת לא הגיעה. הגן נפתח באיחור ומאוייש ע"י דני סובעי, מנהל האזור.
ה. גן צפצפה – המפקחת ביקשה מההורים לאסוף הילדים בשעה 1100

"לא זאת ועוד, מסתבר שחלק מסייעות הגנים (אלו שעפ"י ההסכם איתן לא עובדות בחופשים) יצאו לחופשה מאורגנת באילת – לא שמתפקידנו להיכנס למרקם העדין של מערכת עובד-מעביד, אולם בעת חירום מעין זו אישור של חופשה כזו הוא כהטחת בוץ בעיניי ההורים.
"ביום א׳ האחרון נדהמנו מהקלות הבלתי נתפסת בה נקראים הורים להגיע באמצע היום ולאסוף את ילדיהם מהגן, עקב חוסר איוש של אנשי צוות מטעם העיריה, מחד גיסא, ומתוך חוסר נכונות של הגננות לעבוד עם הורים אשר התנדבו למלא מקום, מאידך גיסא". 

לגבי העסקת בני הנוער בגנים, אומר ועד הגנים כי חשוב להבהיר ולחדד כמה דברים:

"בני הנוער הם מקסימים ומדהימים, האצבע לא מופנית כלפי בני הנוער – מי ששלח אותם ולא מפקח עליהם הוא האחראי.
אילו היה מדובר רק בתגבור כוח האדם הקבוע בגנים היינו מברכים על כך – אך כפי שעולה מתמונת המצב בשטח, פתיחת הגנים על בסיס כוח אדם של בני הנוער בלבד היא לא פחות מהפקרות. השנה חלה התדרדרות משמעותית בתפעול פתיחת הגנים ובשיבוץ כוח אדם, וכמעט לא חולף שבוע ללא תקריות מבישות של היעדרויות הגורמות לאיחוד גנים או להבאת אנשי צוות לא מוכרים, ואף, כאמור, לסגירת הגן במהלך היום. השבוע התחלנו בצעדי מחאה, בעקבות חוסר התקדמות בדיונים לפיצוי בגין ביטול ימי שישי בקיץ ובגין העלאת שכר הלימוד באופן המנוגד להסכם היול״א במחטף – בנוסף לכך, עודנה קיימת הדרישה לפיצוי בגין השבתת מערך היול"א עקב שביתת השלטון המקומי, ואליה מתווספים הפיצויים בגין השירות הלקוי בחנוכה. "דרשנו פגישה דחופה עם ראש העיר ועם מנכ"לית העירייה, אולם בד בבד הגיע הזמן לעוד עליית מדרגה קטנה – בשבוע הבא מתארגנת פעולת מחאה בשיתוף ההורים". 

דוברת העירייה צאלה וקסמן גונן בחרה שלא להגיב לטענות ההורים. 


תגובות