כיצד להגשים חלום ולזכות בדרכון פורטוגלי

בעקבות התיקון בחוק האזרחות בפורטוגל שהתקבל בשנת 2015, החלו ישראלים צאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל לקבל דרכון אירופאי המקנה יתרונות רבים. ישראלים רבים חולמים על אזרחות נוספת ובעיקר מעוניינים בדרכון אירופאי המאפשר תנועה חופשית ביבשת אירופה ומעבר קל ונוח בין מדינות האיחוד האירופי, אפשרות לגור, לעבוד ולהשקיע במדינות האיחוד, ללמוד בחינם או במחיר מוזל ועוד. כיום, הדרך להגשמת החלום קרובה מתמיד ובאמצעות חברה מקצועית המתמחה בהליך קבלת אזרחות פורטוגלית יכולים ישראלים רבים לזכות בדרכון הנכסף.

אזרחות פורטוגלית כשער הכניסה לאירופה

ב-2015 נודע בישראל כי הפרלמנט הספרדי החליט לשנות את חוק האזרחות על מנת לתקן את העוול ההיסטורי שנגרם ליהודי ספרד. בשנת 1492 החליט מלך ספרד לגרש יהודים שלא הסכימו להתנצר, רבים מהם עזבו לפורטוגל השכנה, אך גורשו גם ממדינה זו לאחר מספר שנים. כדי לקבל דרכון פורטוגלי יש להוכיח קשר משפחתי ישיר או עקיף ליהודים שגורשו מספרד ופורטוגל, ויש להוכיח קשר וזיקה ישירה לקהילה יהודית אשר משמרת עד היום את התרבות והמסורת העשירה של יהדות פורטוגל.

למעשה, קבלת אזרחות פורטוגלית מהווה כרטיס כניסה ישיר לאיחוד האירופי, לאחר קבלת האזרחות ניתן בהליך קצר לקבל את הדרכון האירופאי הטומן בחובו יתרונות רבים עבור ישראלים. דרכון אירופאי מאפשר ללמוד בחינם או בעלות סמלית במיטב המוסדות להשכלה גבוהה בפורטוגל, בספרד ובשאר מדינות האיחוד. כמו כן, הדרכון מאפשר מעבר חופשי ומהיר בין מדינות האיחוד, אפשר לעבוד ללא חשש מרשויות ההגירה, לקבל זכויות סוציאליות מלאות, להשקיע בנדל”ן, לקחת משכנתא נוחה בבנקים בפורטוגל, להקים עסקים ולטשטש את הזהות הישראלי כדי לקיים קשרי מסחר עם מדינות ללא קשר עם ישראל, וניתן גם לבקר במדינות שאינן מתירות כניסה לבעלי דרכון ישראלי.

הליך מהיר וקל לקבלת אזרחות פורטוגלית  

כדאי לדעת כי הליך קבלת אזרחות פורטוגלית נחשב לנוח, מהיר וקל יותר בהשוואה להליך הנדרש לקבלת דרכון ספרדי, עם זאת ישנם תנאים מגבילים שונים לכן מומלץ להיוועץ עם אנשי מקצועי המתמחים בנושא. על פי חוק האזרחות החדש בפורטוגל רשאיות רשויות המדינה להתייעץ עם ראשי הקהילה היהודית בפורטוגל כדי להחליט האם לאשר או לדחות בקשה של אדם מסוים המעוניין לקבל אזרחות פורטוגלית ולטענתו הוא צאצא של מגורשי ספרד. למעשה, הרשויות בפורטוגל הסמיכו את ראשי הקהילה היהודית לבחון את המסמכים ולחקור את הבקשות לעומק כדי להחליט האם לאשר או לדחות אותן.

כדי למנוע עגמת נפש ובעיות עם הביורוקרטיה המסואבת בפורטוגל, מומלץ לכל אחד להגיש בקשה לקבלת דרכון פורטוגלי רק בעזרת חברה מקצועית המתמחה בכך. לחברה מנוסה יש רשת קשרים ענפה עם ראשי הקהילות היהודיות בפורטוגל, עם בעלי תפקידים ברשויות השונות, עם נוטריונים ועורכי דין מקצועיים בפורטוגל ועוד. יודגש כי הגשת הטפסים בעזרת חברה מנוסה משפרת את הסיכוי לקבל את הדרכון האירופאי הנכסף, וגם חוסכים זמן ועלויות מיותרות.

לקריאה נוספת אודות תהליך קבלת דרכון פורטוגלי, כנסו לכאן.

 

תגובות