כך הצליח עילאי הרסגור הנדין להוציא את צביקה צרפתי משלוותו עד כדי שהאחרון טרח לשגר אליו מכתב רותח שהנה הוא לפניכם >>

מכתב גלוי לצביקה צרפתי

מאת: אירית מרק

עמדה אישית

 

צביקה שלום.

קראתי את מכתבתך ה”גלוי”, לעילאי הרסגור הנדין. גלוי שהגיע גם לעיתונות המקומית כולה.

המכתב מנוסח מצוין. מי כתב לך אותו? אתה? אם אתה, וואלה, החבאת כשרון…

אם לא אתה, לא רצוי שנדע כולנו מי כותב לך מכתבים מעולים כאלו?

שאלה לי אליך. מדוע שינית מדרכך בעבר הרחוק. מדוע אינך טורח להגיב לשאילתות המופנות אליך. האם יכול להיות שהשתנית עד לבלי הכר?! האם אינך מכבד את הציבור המחכה להתייחסויותיך? ואל תשלח אותי לדוברת כי היא אינה מגיבה כלל.

עוד שאלה לי אליך. קטנה. אתה לא חושב שהגזמת בהתנהגותך בישיבת המועצה? בישיבות המועצה? התאהבת בתפקיד? שכחת ערכי כבוד ומוסר? אתה מזלזל בחברי מועצה, פוגע, מקטין, מתנער ממחויבותך לדאוג לכניסת הציבור לישיבות עד כדי כאוס מוחלט בקרב הקהל.

אה, אולי חשוב לך יותר שעובדי העירייה יישבו בכיסאות המיועדים לציבור המגיע לראות מקרוב איך אתם מתנהלים בעניינים הקשורים למלחמה שלהם על הבית.

אתה ממלא מקום ראש עיר. הבנו כולנו שאתה עף על עצמך אבל יש מחויבויות לתפקיד. וכל אלו הם תחת אחריותך. גם אם לא קיבלת ערכים אלו בירושה מהמורחק, מצופה ממך להתנהג על פיהם.

אמנם אתה רק ממלא מקום, ורק לתקופה קצרה כי בקרוב בעזרת השם יחול שינוי אדיר, עצמתי ובעצם מהפך בכל הקשור לניהול שהנחלתם כאן. אבל בינתיים אל תשכח מאיפה באת. אל תשכח מי משלם את שכרך. אל תשכח שאתה בעצם פקיד משרת ציבור. לא אלוהים. תנחת. הקרקע קרובה אליך, כי אתה לא מורם מעם.

אני מדברת על ההתנהגות שלך. קשה לך? העבר ומיד את המושכות לאחרים.

ועוד שאלה לי אליך. אגב, מכתבי זה גלוי, כי אהבתי את הרעיון שלך – המכתב הגלוי שלך להרסגור…והתפוצה הנאה שדאגת שתהיה לו בעיתונים. ברם, נדמה לי ששכחת דבר מה. פעוט. ואולי אחרים יחשבו שהוא לא פחות חשוב מכל שאר הדברים שמניתי כאן. כן, אני לבד כותבת מכתב זה…

דיברת במכתבך הגלוי על ועדת הביטחון החשובה. כתבת בין השאר להרסגור כך:”ואני שואל… להיכן נעלמה האחריות הציבורית שלך כנבחר ציבור וכחבר מועצה? היכן הכבוד והיושרה לדיונים שנערכים?”. 

והנה שאלתי: האם חברי סיעתך הגיעו לאותה ישיבה חשובה כדבריך ו”הפגינו אחריות ציבורית כנבחרי ציבור, כבוד ויושרה לדיונים הנערכים”?

יכול להיות שאף לא אחד מחברי סיעתך טרח להגיע ??!! קשה להאמין, כי אם היה קורה כדבר הזה רחמנא ליצלן, ודאי ובוודאי היית טורח להזכיר זאת במכתב הגלוי לכל שאר חברי הסיעה / המועצה, / העיתונות, הלא כן?!

הרי אם היינו מגיעים לכאורה למצב שמתוך 18 חברי מועצה (!), רק 3 כולל אותך, נכחו, בלבד, בישיבה, הכה הרת חשיבות, בוודאי היית טורח לשלוח לכולם מכתב. אישי. לא צריך גלוי. אני מאמינה לחלוטין שממלא מקום ראש עיר לא היה מעז להתעלם מזה. אבל אני לא רוצה לחשוב על מצב חרפתי כזה, דמיוני, לא הגיוני, שבו כולם מבריזים לך, ואתה טורח דווקא להיכנס בהרסגור. הרי אין מצב שזה קרה הלא כן?! כי אם זה היה קורה בוודאי בגילוי נאות היית אמור לפרסם זאת.

עכשיו, בוא ספר לנו על הנוכחות המכובדת שבוודאי הייתה…מי נכח בדיון מחברי סיעתך? מהמועצה?!

ועל מה שצפת, קצפת במכתב. הרי ברור לכל שבהזמנה לדיון לא הוזכר אף לא במילה הנושא שעילאי העלה. אני מאוד מקווה שחברי הקואליציה שלך מחזירים אותך לפרופורציות בישיבות הסגורות שלכם, כי אם לא זה עצוב מאוד.

צביקה צרפתי. אתה נמצא ממש ממש בשלהי תפקידך. בשכר ובכלל בפוליטיקה. בקרוב ייבחר כאן ראש עיר חדש, אם לא תוך חודש, אזי תוך שנה וקצת. ברור לך ולכל כי אתה לא חלק מהתמונה. לא מהעתיד הפוליטי בהנהלת העיר. עצתי לך, נסה שיזכרו ממך משהו טוב.

אירית מרק

צביקה צרפתי. סגן בשכר ממלא מקום ראש העירייה המורחק. צילומים: תומר דואק

 

=================================================/

“לכבוד עילאי הר- סגור הנדין

שלום רב,

מכתב זה נשלח אלייך לאור התנהגותך השערורייתית וניסיונך הבלתי פוסק לתפוס כותרות ולצבור לעצמך הון ורווח פוליטי

על חשבון הציבור.

האם ייתכן הדבר שתגיש למועצת העיר הצעה לסדר ובקשה דחופה לערוך דיון במועצת העיר בנושא: “הפשע המאורגן” בכפר סבא.

(למרות שזה לא המקום לדיון בסוגיה כזו, אלא בוועדת הביטחון- ומצופה מחבר מועצה שיידע את הכללים), ובמקביל עוד לפני שהנושא הועלה לדיון רציני, אצת רצת לעיתונים וזכית לחשיפה ולכותרות שאליהן ייחלת- כגיבור הירואי שמציל את כפר סבא מלהבות הפשע המאיימות לכלותה.

ואכן, בכל הראיונות בעיתונים, הודעת קבל עם ועדה כי העיר מלאה בפושעים ואז כשקיבלת את מבוקשך ונקבע דיון בנושא בוועדת הביטחון לא טרחת כלל להגיע לישיבת הוועדה שהתקיימה בשבוע שעבר. אותה ועדה שכל כך היה לך חשוב לקיים בה דיון רציני בסוגיה הביטחונית הרת הגורל.

במילים פשוטות- הצעת הצעה לסדר, ביקשת לקיים דיון רציני ודחוף ואז כשהתכנסה הוועדה… מי לא בא? מגיש ההצעה

וזאת תוך הפגנת זלזול וחוסר רצינות לנושא.

ואני שואל… להיכן נעלמה האחריות הציבורית שלך כנבחר ציבור וכחבר מועצה?

היכן הכבוד והיושרה לדיונים שנערכים?

איפה האחריות לתפקיד של חבר מועצה ושליח ציבור להצעות שהוא עצמו מגיש לדיון?

האם ייתכן שחברי מועצה יגישו הצעות, כביכול על נושאים רציניים וכבדי משקל,  ומיד לאחר מכן,  בטרם תינתן האפשרות לגורמי המקצוע לענות על השאלות, יהפכו את היוצרות- ינהלו את הדיון רק מעל דפי העיתונים ומיד לאחר מכן יחזרו לשגרה כאילו לא קרה כלום?

ואני שואל אותך- האם מותר לחבר מועצה להעביר מסרים לא נכונים ומניפולטיביים שכל מטרתם להפחיד את הציבור ? 

האם כך מתנהג אדם שאכפת לו מהציבור? האם כך מתנהג חבר מועצה שרואה  בעבודתו שליחות ציבורית או שזו התנהגותו של אדם שכל מטרתו צבירת הון פוליטי?

ולנושא המדובר, למרבה הצער אילו  היית טורח לבדוק ולברר לעומק, היית מבין בעצמך שההצעה לסדר שהגשת הינה פופוליסטית ולא מעבר לכך ואין בה שום אחיזה במציאות. 

נתוני הביטחון ותחושת המוגנות של תושבי העיר כפר סבא הינם מהגבוהים בארץ,  ולראייה, דוח מטעם המדען הראשי במשרד לביטחון פנים שנערך לבדיקת תכנית “עיר ללא אלימות”, שקבע כי 90%  מהתושבים חשים שביעות רצון מהיישוב וגאווה לגביו.

חשוב להבהיר באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי העשייה האמתית היא לא בעיתון ולא  מול המצלמות, העשייה האמתית טמונה בעבודה קשה, בשיתוף עם חברי מועצה המעוניינים לתרום  לפיתוח העיר ותשתיותיה,  בסיוע  מתמיד לתושבים ובמחשבה על האינטרסים שלהם בלבד.

אני מציע לך ולכל חברי סיעתך היח”צנים, לבדוק מה באמת קורה בכפר סבא וזאת לפני שמצהירים הצהרות חסרות שחר.

כי כידוע לכולנו , סיעת מר”צ מחפשת להיות בכותרות וכנראה שהפוליטיקה היא מעל לכול  מבחינתם גם במחיר של ההצהרה ההזויה והפוגענית  שכפר סבא הינה עיר פשע.

אז עילאי אתה תמשיך בדיבורים ואנחנו נמשיך במעשים-  אין חדש תחת השמש, אנחנו רגילים לכך”. 

צביקה צרפתי

הנה תגובת הרסגור הנדין למכתב ששלח צביקה צרפתי ובו האשמות לגבי אי הגעתו לוועדת הביטחון:

“מדובר בספין ציני שמיועד לניגוח פוליטי בלבד. לצערי בחר ממלא מקום ראש העיר להתעלם מהעובדה שנושא הפשע המאורגן כלל לא היה על סדר יומה של הוועדה, וזאת בניגוד להחלטה שהתקבלה במועצת העיר. במקומו היה סעיף של סקירת “היערכות לקיץ” מטעם נציג המשטרה. במצב זה של זלזול בנושא כה חשוב בחרתי שלא לשתף פעולה עם ביזוי המועצה ולהחרים את הישיבה.

 

 

תגובות