סג”ם איתי שטרן משדה ורבורג הוא דוגמה להצלחה: בביה”ס פחות הסתדר, בצבא סיים קצונה וכיום כלוחם ממליץ לצעירים “אל תפחדו מהצבא, זה המקום ללמוד על עצמכם ולהתבגר”

השבוע, מתקיים תרגיל חטיבתי של חטיבת הנח״ל, מיום ראשון עד חמישי, באיזור רמת הגולן. התרגיל מתקיים כחלק מאימון הקיץ של החטיבה, ומשמש כנקודת שיא שמטרתה להכין את החיילים והמפקדים ליום פקודה. בראיון בלעדי לפורטל השרון פוסט, מספר סג”ם איתי שטרן משדה ורבורג כי בביה”ס פחות הסתדר, אך הצטיין בלימודים בבית של תמר “אל תפחדו מהצבא, זה המקום ללמוד על עצמכם ולהתבגר”

במסגרת התרח”ט מתאמנים לוחמי החטיבה להתמודדות עם תרחישים שונים, ביניהם לוחמת תת-קרקע, לוחמה בשטח בנוי וצפוף, ולוחמה בבניינים רבי קומות, על מנת לשפר את מוכנות החטיבה ללחימה בזירה הדרומית. הכוחות תרגלו שיתוף פעולה עם כוחות שריון, ארטילריה, הנדסה, יחידת “רוכב שמיים” ויחידת ״עוקץ”.. בין הלוחמים שהתאמנו השבוע, מפקד מחלקה בגדוד 50, סג”ם איתי שטרן תושב שדה ורבורג.

איתי גדל בשדה ורבורג, והיה פעיל בתנועת הנוער האיחוד החקלאי. במהלך הלימודים, נתקל בקשיים בלימודים. על כן, לאחר תקופה בביה”ס עמי אסף, עבר לביה”ס לנערים ונערות עם קשיי למידה, “הבית של תמר”. “לא היה לי פשוט בלימודים, ופחות הסתדרתי בביה”ס גדול”, סג”ם שטרן מספר, “בבית של תמר קיבלתי חניכה פרטנית ויחס אישי אשר סייע לי. בסופו של דבר לאחר כל הקשיים, סיימתי את הלימודים בהצטיינות”.


ב-8 ביולי 2014, פרץ מבצע “צוק איתן” שלו יציינו 3 שנים שבוע הבא. אחיו של סג”ם שטרן, נדב שטרן, שהיה אז מפקד כיתה בגדוד 50 יצא למבצע. איתי מספר כי הלחימה של אחיו במבצע, מאוד השפיעה עליו ועל המסלול הצבאי שבו בחר.
“אחי לחם עם הגדוד בבית חנון”, הוא מספר, “לא דיברנו איתו במשך זמן רב במהלך המבצע והיינו מודאגים. עם זאת, הסיפורים שלו מהמבצע, והידיעה שהוא נלחם שם בשבילנו, הגבירה את הרצון שלי לתת יותר ולתרום כמו שהוא תרם”.
איתי מוסיף על המפגש בשטחי הכינוס: “אחרי משהו כמו 40 יום של דאגה וציפייה ראינו אותו. הוא היה מלוכלך עם זקן וסממנים של לחימה. באותו הרגע ידעתי שאני אתגייס בעקבותיו”.


בנובמבר 2014, התגייס סג”ם שטרן לגדוד 50 של חטיבת הנח”ל בעקבות אחיו. הוא סיים את ההכשרה, לאחר זמן מה יצא למ”כים והחליט כי ברצונו לצאת לקצונה. “רציתי להוכיח לעצמי שאני יכול. בנוסף, רציתי לתת יותר ולתרום יותר כלוחם להגנת המדינה” הוא מספר, “אבא שלי שלחם במלחמת לבנון הראשונה כשריונר, דרבן אותי לצאת לקצונה ולתרום כמה שאני יכול”.
איתי סיים את מסלול הקצונה האחוד, “גפן” לפני כארבעה חודשים וחזר לגדוד 50. “זה מאתגר להיות מפקד מחלקה”, הוא מספר, “אבל אתה זוכה להשפיע על אנשים, לפקד עליהם ולסייע להם להיות הכי טובים שהם יכולים”.

יתר על כן, ב- 23 לחודש, יתגייסו הלוחמים החדשים של חטיבת הנח”ל. וכשאיתי נשאל על המסר ללוחמים החדשים, תשובתו היא חד משמעית: “אל תפחדו מהצבא, זה המקום ללמוד דברים על עצמכם ולהתבגר. זה לא כמו ביה”ס וזה לא פשוט בהתחלה, אבל חטיבת הנח”ל היא המקום הכי טוב שיכולתם להגיע אליו. יש כאן אנשים טובים, ולוחמים הכי רציניים. תהיו גאים בכך שתזכו להיות נחלוואים”.

 

 

 

תגובות