ישיבת מועצת העיר בכפר סבא: הישיבה התפוצצה חצי שעה לאחר שהחלה וחברי הקואליציה עזבו את אולם הישיבות

ביום רביעי התקיימה ישיבת מועצת עיריית כפר סבא. לישיבה הגיעו תושבי העיר חברי וועד הפועל המוחים נגד תוכנית המתאר תושבים המוחים נגד מפגעי הריחות בשכונת הדרים ותושבים המוחים נגד מחיר הקייטנות והתכנים חוסר הפיקוח  ומצב האוכל המוגש בקייטנות.

מאת: דן ברק

לצפיה בסרטון של אתר ביקורת בונה לחצו כאן

את פני התושבים קבלו מחסומים וסרטים. כאשר הורשו התושבים להיכנס לישיבת מועצת העיר, חלק הושארו בחוץ. גם הפעם סומנו כיסאות רבים כשמורים לעובדי עירייה שכלל לא היו רלוונטיים לדיון.

הסערה החלה כבר בתחילת הישיבה בעת  שמ”מ ראש העירייה צביקה צרפתי השיב לשאילתה של  חבר מועצת העיר עילאי הרסגור הנדין, שעסקה בחוסר האמון של הציבור כלפי הנהלת העירייה בנושא משיכת תוכנית המתאר. לדבריו יש רושם שלא באמת מנסים למשוך ובנוגע להמשך תפקודה של צאלה וקסמו גונן כסמנכ”לית משאבי קהילה, למרות החלטת המועצה.

צרפתי פנה לתושבים באולם – “אתם מבקשים דמוקרטיה, אני רואה מה אתם שולחים בווטסאפים”.

בתגובה צעקו לעבר צרפתי ‘אתה לא שלחת מכתב’.

יו”ר ועד הפעולה מירית שקד ציינה כי- ” אתם צריכים לפעול במרץ לפי מה שהחליטה המליאה ולא לטרפד את משיכת התוכנית הציבור ומליאת הוועדה החליטו למשוך את התוכנית. אתם צרכים לפעול בהתאם לזה”.

צרפתי איים כי יוציאה החוצה.

מירית: “מה אתה מפחיד אותי שתוציא אותי החוצה, זו הדרך שלך? יש ציבור שלם שיש לו דרישה.

צרפתי :” אני רואה איך ומה את כותבת בווטס אפים  ובפייסבוק”.

מירצ שקד- איזו דרך יש לך של הסתרה ואיומים ?

בהמשך התפתחה מהומת אלוהים כאשר כולם צעקו על כולם .

לאחר מכן המשיכה מירית שקד בהתפרצותה כלפי צרפתי וחברי הקואליציה- איך אפשר לקדם את התוכנית כאשר ראש העיר חשוד במתן שוחד ושחיתות ואתם ממשיכים לקדם כזאת תוכנית נגד רצון הציבור. כנגד רצון מועצת העיר, בהצבעה של רוב זו פשוט בושה מה שאתם עושים לעיר. בהרצליה אומרים שלהגיד כפר סבא זו בושה. זה אתם הבאתם אותנו לזה .

צרפתי-אני הייתי מתבייש להתנהג כמוך

מירית שקד- איך שאתה מתנהג זו בושה. אתה מחמם את הכיסא למי למי? למי שמשעים אותו חצי שנה מהעיר, למי אתה מחמם את הכסא? ואתה מתעסק איתי בווטס אפים. תנהל את העיר כמו שצריך. תמשוך את התוכנית. תפעל במרץ למשוך את התוכנית . היום בסך הכל נראה שאתה מחמם כסא . ומי לא בא חצי שנה ?

צרפתי-אני עושה מה שטוב לעיר.

שקד ברק:”מה שטוב לראש העיר שחשוד בשחיתות”.

הקהל:”המהנדסת הביתה, המהנדסת הביתה.

לדברים הצטרפו תושבים שצעקו-“מכרתם אותנו לקבלנים.”.

מירית שקד-“העיר הזאת מככבת בשחיתות המועצה אבדה את האמון של הציבור. המועצה הזאת הוכיחה שיש פה אנשים הגונים וישרים ויש פה אנשים שחושבים שהם מנהלים את העיר. ממלא מקום ראש העיר, מנכ”לית העירייה שהיא פקידה ומהנדסת העיר שהיא פקידה . לא ייתכן שאתם תטרפדו את משיכת תוכנית המצאר .אנחנו לא ניתן לכם . אנחנו לא ניתן לכם”.

תושב נוסף הצטרף וציין כי- לא ייתכן שהעירייה שולטת במועצה לא ייתכן שהעירייה לא מכבדת את החלטות המועצה.

הצעה לסדר  שהעלאה עילאי הנדין הר סגור הייתה בנושא העברת ישיבות מועצת העיר למקום גדול יותר.

תושבים בקהל העירו הערות  –אני בוכה 30 שנה לא נגעו בעיר הזאת, ,שקיפות זו מילה גסה במועצת העיר. שיטת ההסתרה בשם ההיסטוריה, לתת כבוד לתושבים של כפר סבא, בקדנציה הבאה לא תשבו פה. יותר מלראות דמוקרטיה אנחנו מודאגים מההתנהגות שלכם, מאוד מודאגים

מרית שקד-“הטיעון הכי טוב זה להמשיך להסתיר, לא לתת לציבור להכנס ולעשות טרור בכסאות. ממי המאבטחים צרכים למנוע להכנס,

התושבים בקהל ציינו-כי “כולם שותקים, ככה אלפו אותם .אנחנו לא רוצים לצאת כי אכפת לנו ממה שקורה פה. לא עונים, לא מגיבים
התושבים העלו טענות שונות לגבי הגנים הציבוריים בעיר ולגבי מצב הרחובות”.

תושב נוסף צעק על הסמנכ”ל שאין לו זכות לגעת בתושב ואז זינק לעברו מנהל אגף הביטחון וגם המנכ”לית שהגיעה במהירות ממקומה צביקה צרפתי הודיע על נעילת הישיבה, ושוב התפתחה מהומה שלמה

לישיבה הוזעק אריאל, מפקד השיטור העירוני

תושבים מהקהל שאלו מה עם נושא הגדלת המבנה “בדרך להתחמק מהצבעה על הגדלת המבנה ?והעירו הערות שונות כמו- שיתוף פעולה עם עובדים העירייה ולעבר חברי המועצה-למה אתם שותקים, בחרו בכם. לאן אתם הולכים, למה אתם מפחדים? מה אתם מסתירים? תדאגו לצעירים בעיר הזאת. בורחים, בורחים הם מפחדים ?”. 

עימות התפתח בין תושב העיר שבא לראות את הישיבה לבין נציגות של תושבי וועד הפעולה . התושב מתח ביקורת חריפה על התנהלות נציגות וועד הפעולה, על התפרצותם כלפיי חברי המועצה

נציגות וועד הפעולה ניסו להסביר לתושב על מה הם נאבקים

לאחר יציאת חברי הקואליציה ועובדי העירייה ,נשארו 4 חברי האופוזיציה- יובל לוי ,ענת קלומל, פליאה קטנר ועילאי הנדין ויבר הקואליציה ממה שנפיין שדיבר עם אחת התושבות. חברי האופוזיציה המשיכו לדון ולנהל את המשך סדר היום של הישיבה הפני קהל התושבים ,זאת למרות שניסו להפריע להם בכך שכיבו את האור באולם הישיבות .

דנה , יו”ר וועד ההורים של בית ספר הירוק בשכונת 60 שהגיעו לישיבה והנושא שלהם לא עלה לסדר היום ציינה כי- “יש לנו בעיות עם אופן יישום וחוסר שקיפות בנושא קייטנה של הקיץ. הילדים שלנו מקבלים 7 פעילויות במקום 14 בערים אחרות באותו תקציב של 71 שקל לשבוע לילד. יש לנו תקציב של 850 שקל לילד לקייטנה ואנחנו רוצים לדעת איך הוא מנוצל. אנחנו לא רואים זאת אצלנו בקייטנה ,אנחנו רואים חוסר פיקוח של העירייה שלנו, אנחנו רואים חוסר פיקוח על ההזנה בקייטנה שלנו ואנחנו רוצים שהם יבואו וייבדקו ויבקרו את המפעילים שהם שוכרים. אנחנו לא מבקשים משהו לא הגיוני שהילדים שלנו יקבלו את המקסימום שמגיע להם.

בקייטנות יש לנו תלונה לגביי מה שנדרש על ידי חוזר מנכ”ל ויש לנו טענות לגביי הצהרונים של החופש הגדול שהם לא עומדים באסטרטגיה המדהימה שהעירייה נהגה בה כל השנה, חבל לפספס כזו תוכנית תזונה

הנושא לא הגיע לסדר היום וגם נושאים ם אחרים הרבה יותר בעייתיים ולא פחות חשובים עבור הילדים שלנו כמו התוכניות החינוכיות בתוך הקייטנות ”

 תגובת מטה המאבק כנגד תוכנית המתאר על מועצת העיר: “ישיבת מועצת העיר שיקפה את הכאוס הגדול, הלחץ וחוסר השליטה של בכירי העירייה. בישיבה הבענו מחאתנו על המכתב הבעייתי והלא ראוי של מהנדסת העיר לועדה המחוזית ודרשנו שליחת מכתב רשמי וחד משמעי, המבקש למשוך את תוכנית המתאר ברוח החלטת מועצת העיר. לאור התנהלות העירייה  והחשדות על שחיתות, לכאורה, של העומד בראשה, שורר אי אמון גדול בין הציבור לעירייה והעומדים בראשה. בכדי לבנות צעדים בוני אמון,  אנו קוראים למ”מ צרפתי לשלוח מכתב רשמי לועדה המחוזית הדורש את משיכת תכנית המתאר לאלתר! ובנוסף לנהוג בנחישות ובשקיפות מלאה בכל הנוגע למשיכת התוכנית, כולל שקיפות ושיתוף ציבור באשר למגעים והפגישות עם נציגי הועדה המחוזית. לא נשקוט ולא ננוח עד אשר תמשך התוכנית ההרסנית מהועדה המחוזית!”.

 

תגובות