15 יו”רים הצביעו בעד הדחתה של בלה מסיקה, יו”ר ועד ההורים העירוני :”מחפשים אותי, מחכים לי בפינה עם סכין”

השבוע התקיים דיון סוער בוועד ההורים העירוני כפי שחשפנו לכתבה הקודמת לחצו כאן.

לאחר שיח ארוך וסוער, בו החליטה יו”ר הוועד בלה מסיקה עם סגניתה לעזוב במפתיע את הישיבה נותרו 16 יו”רים בדיון. 15 מתוכם הצביעו בעד הדחתה. אחד מהיו”רים הציע לה לכהן עד תחילת שנת הלימודים ואז לקיים בחירות, מסיקה סירבה. הדיון היה טעון ביותר.

בישיבה נכחו יו”רים מבתי ספר רבים – יסודיים, חטיבות ותיכונים. הוויכוח שהחל את הסערה היה כזכור ויכוח בנושא השאלת ספרים. סיקה טענה שאין שיתוף פעולה מהיו”רים בתיכונים ואלה שצפו וקצפו על אמירתה.

הוויכוח התנהל בקבוצת מאמות כפר סבא.

בישיבה שהתנהלה כאמור השבוע אמרה מסיקה לנוכחים “בכל ישיבה אני אומרת שזה לא סוד שמחפשים אותי. התנצלתי בפני יפית. בכל מקום יש חילוקי דברים אבל לא בצורה המכוערת שנעשתה. התחושה שלי היא שכל הזמן מחכים לי עם סכין. אני פונה למזכירת ההנהגה ולא נענת. דרך היא בדר”כ דו סיטרית. בעניין ההדחה – אני שואלת האם הדרך תמימה לחלוטין או דרך שנובעת ממקום לא תקין”.

יעל פרידמן יו”ר תיכון כצנלסון הייתה אחת הדוברות מתוך רבים אחרים שאמרה “יו”ר ההנהגה כותבת בפייסבוק כנגד היו”רים של התיכונים וכנגד מנהלי התיכונים. לא ניתן להתנגח עם חברי הנהגה בפייסבוק. התיכונים בחרו כי אחרי הישיבה האחרונה שהייתה כולה צעקות ועלבונות להפסיק להגיע לישיבות ולפעול במשותף. אני חברה בהנהגה כבר 17 שנה. אף שנה לא הייתה כמו השנה. מאוד קשה אחרי כל האירועים הללו להמשיך ולפעול ולכן הבנו שצריך לצאת לדרך חדשה ולכן פנינו להליך הדחה מסוג זה”.

איריס ברלס​: “ברמה האישית בלה תמיד חזרה וקיבלה תשובה לכל נושא מעל ומעבר. יחד עם זאת השיח מאוד אלים. הגענו למצב של מבוי סתום כולם אחראים לבעיה להמשיך כמו שמתנהלים. הייתי בכל הפגישות הכל מאוד מתלהם. משהו לא עובד לא משנה מי ומה. הגענו למצב שההנהגה לא מתפקדת ולא נעשה דבר. עצם זה שמתווכחים לא משפטי כן משפטי אמורים להסכים להליכים המקום קשה לכולם”.

אורה דוד-מרגלית: הייתי שותפה לתהליך בגנים. אחרי לילה ללא שינה דיברה עם כל מני אנשים איך אפשר לשנות באמצעות גישור. נעשתה פניה בנושא אבל היא נשללה על ידי בלה. בגנים היה פיילוט ובלה יו”ר ההנהגה שבאה ואמרה על גבי העיתון שההנהגה נגד המהלך של ועד הגנים לבחינת הפיילוט. מעולם לא היה על זה דיון כאן. זו שנה ראשונה שלי פה. אני לא מדברת על חוקיות התהליך כי אני לא מסכימה עם עמית. יש פה יו”ר שלא יודע לנהל את ההנהגה ולא יודע לשתף ולהעביר מידע. הישיבות לא מתנהלות כמו שצריך. נשלחו מכתבים ובסוף, לא משתפים בישיבות ולא מיידעים בתהליכים שקורים. הגיעו לנקודה שאין חזור. כמה זמן לקח ליו”ר להתנצל ? איך אני משקפת את ההנהגה את בלה ? הנושא הוא האופן שבו דברים מתנהלים חוסר השקיפות והאופן שבו משקפים”.

רונית קורן: “מתחברת לאורה ואיריס. אנחנו משותקים לא הצלחנו לעשות שום דבר. אין העברת מידע יש נושאים למעקב ולצערנו זו הסיטואציה”.

יפית גולדפסט:​ “באנו למטרה מסוימת ולא ביצעו אותה. לא מאפשרים לנו לקיים הצבעה. זה לא יתכן שיו״ר ינהל ישיבה שמבקשים בה להדיח אותו”.

בשלב זה בלה מסיקה נטשה את החדר יחד עם סגניתה אתי 

הדיון הפך בשלב זה לסוער מאוד, אנשים נכנסו ויצאו והתפתח ויכוח קולני. לאחר מספר דקות ביקשו להמשיך את הישיבה. נכנסו בחזרה לחדר 16 חברי הנהגה. לאחר דין ודברים, ממנים את דנה ויפית להמשיך לנהל את הדיון ולקיים הצבעה. חולקו פתקי הצבעה ל 16 המשתתפים על ידי מזכירת ההנהגה, הפתקים נאספו והתוצאות הוקראו לנוכחים:  15 בעד הדחה 1 לא הצביע.

מסיקה הודיעה לאחר הישיבה כי ההליך אינו חוקי והיא נשארת בראשות הוועד.

 

תגובות