אילן ערב בתלונה למפקד השיטור העירוני “הפקחים שלך עסוקים בעיקר בדוחות חניה”

הפעיל החברתי, אילן ערב שיגר השבוע תלונה למפקד השיטור העירוני, העוזב בקרוב תקפידו לטובת תחנת שדות ( ראה כתבה). בתלונה לפק”ד אריאל ישראלוב טוען ערב כי “הפשע משתולל ברחובות”  והשיטור העירוני עסוק בעיקר ברישום דוחות. “בתפקידך כמפקד העיר כפר סבא, אתה נושא באחריות גבוהה למניעה, בלימה ומיגור הפשע בעיר כפר סבא. לפי דיווחים רבים המצב כרגע לא נראה טוב ואפילו גרוע”, כותב ערב. 

בתגובה למכתב שוחח ישראלוב עם ערב ובין השאר טען מולו כי דווקא יש ירידה בפריצות ‘היו רק 80 לאחרונה’, אמר מפקד השיטור העירוני.

לטענת ערב, בעיר כפר סבא יש מעשי פשיעה ואלימות רבים וחמורים: פריצות לבתי התושבים, גניבות רכוש וגניבת מכוניות, מעשי תקיפה, דקירות ואלימות קשה, תקיפות מיניות ופדופילים בסביבות גני ילדים ובתי ספר, סחר בסמים באזור בתי הספר, פשע מאורגן וגביית דמי חסות מבעלי עסקים בעיר, והרשימה עוד ארוכה”השיטור העירוני שאתה מופקד עליו, עסוק שעות רבות במשך היום, בחלוקת דוחות חניה במרכז העיר וברח’ ויצמן. באופן לא מפתיע, חלק גדול מהעבירות  הנ”ל מבוצעות בשעות היום: בזמן שהשיטור העירוני מבזבז את זמנו בחלוקת דוחות חניה במרכז העיר, מתקיימים- סחר בסמים ,פדופיליה, פריצות, גניבות רכוש, ועבירות פליליות רבות נוספות. גם בימי שישי בשעות הלילה, שהן שעות של בילוי, אלכוהול ופשיעה רבה, השיטור העירוני עוסק ברישום דוחות חניה. עבירות פליליות חמורות הן בראש הרשימה ובסדר עדיפות גבוה ביותר מבחינה ציבורית, ויש לכוון אליהן את רוב המאמצים”

“בבואי לבחון את העדיפות הציבורית –חברתית, דרך העיניים של המחוקק והחומרה בה הוא רואה את מעשי הפשיעה, ומתוך הבנה של מוגבלות בכוח השיטור העירוני, אני מגיע למסקנה ברורה, כי עדיף לבצע סיורים ליד בתי ספר ומוסדות החינוך של ילדנו, שם מסתובבים פדופילים וסוחרי סמים.

“כמו כן עדיף לבצע סיורים באזור בתי המגורים הריקים שם מתבצעות עשרות פריצות בשעות שהתושבים נמצאים במקומות העבודה, ואת נושא דוחות החניה להשאיר לפקחים.

בעיר כ”ס יש פקחים רבים, חלקם מתניידים ברגל וחלקם ממונעים. כל פקח בודד רשאי לרשום דוח חניה והם אינם זקוקים לעזרת השיטור העירוני שמוגבל בכוח אדם ובמספר הניידות, כשבכל ניידת שני אנשים מקצועיים שוטר וסייר.

אני מבקש ממך בשם תושבי העיר כפר סבא, להורות לשיטור העירוני, הממומן מכספי התושבים במטרה למנוע מעשי פשיעה ואלימות, לפעול לפי סדר העדיפויות הנכון והמתבקש לטובת תושבי העיר, וכפי שקבע המחוקק, ולהתרכז במניעה ובלימה של מעשי פשיעה פליליים קשים וחמורים ,ופריצות לבתי מגורים המתבצעים בעיר מדי יום.

לסיום חשוב להדגיש, שהנוכחות הערה של השיטור העירוני במרכז העיר בחלוקת דוחות חניה, מורגשת היטב גם ע”י הפושעים האמיתיים , שמזהים את המחדל, ומבינים שהשטח פנוי לביצוע מעשי פשיעה חמורים  ברחבי העיר ללא כל הפרעה. אודה על טיפולך המהיר ושינוי סדר העדיפויות למען תושבי העיר”. 

השיטור העירוני. בהפסקת צהריים

בתגובה אמר ישראלוב לאילן ערב בין השאר כי חלה ירידה לאחרונה ‘היו רק 80 פריצות לאחרונה’ והשיטור העירוני מפטרל בכל העיר והנתונים על הפשיעה כפי שהציג אותם ערב שגויים. כך טענת אריאל ישראלוב.

תגובות