ראיון מיוחד עם סא”ל איתי שגיא מהשרון, האחראי על המהלך ההיסטורי: העתקת יחידת לוט”ם ושאר יחידות העילות הטכנולוגיות לבאר שבע

ראיון מיוחד בפורטל השרון פוסט, עם סא”ל איתי שגיא מהשרון, האחראי על המהלך ההיסטורי: העתקת יחידת הסייבר לבאר שבע

בימים אלו עמלים המשרתים במנהלת המעבר דרומה אשר באגף התקשוב וההגנה בסייבר על מעברן העתידי של יחידות העילית הטכנולוגיות של האגף, חיל האוויר ומפקדת פיקוד הדרום.

המעבר עתיד להשתכן בעיר באר שבע, במבנה חדשני ומתקדם בשם “קרית התקשוב”, אשר עתיד להיבנות במאי 2018 ולאכלס את המשרתים בשנים 2022-23.

“מדובר במהלך היסטורי”, מספר סא”ל איתי שגיא, תושב כפר סירקין, המשרת באגף התקשוב וההגנה בסייבר בתפקיד ראש ענף קריית התקשוב ושוה”ם (שיווק והעתקת מחנות).

סא”ל איתי שגיא

סא”ל איתי שגיא, שאת השכלתו רכש באוניברסיטת בן גוריון, מתרגש מהפרויקט ההיסטורי אשר צובר תאוצה בימים אלו: “מה שלא בנו בשישים שנים אנחנו בונים עכשיו וככל הנראה לא יבנו דבר כזה שוב. המהלך נובע משינוי תפיסה בצה”ל אשר מתבטא בכך שצה”ל משקיע רבות בפיתוח וקידמה. המטרה שלי היא לא רק לעבור דירה, אלא להתעסק באיך אני מתקדם ונותן במה למשרתים לתת את הטוב ביותר. אם רק ניקח את המחשב והתמונה במשרד ונעבור למשרד בדרום – פספסנו את העיקר. השינוי אשר כרוך במעבר דרומה הינו ארגוני, תפיסתי, התייעלות בתקנים, בכוח אדם, שינוי תפיסות העבודה שלנו כיחידות טכנולוגיות, כאן טמונה המהות שעומדת מאחורי המהלך העצום ששמו ‘המעבר דרומה’. מה שאנחנו באגף התקשוב ובצה”ל בכלל רוצים להביא לחיילינו אלו מערכות וטכנולוגיות חדשות, להקים קמפוס המייצר אווירה חיובית, טכנולוגית ברמה הגבוהה ביותר. כך אנחנו משאירים כוח אדם איכותי בצה”ל – החל ממתן תנאים מתקדמים לעבודה ועד הצבת אתגרים ופיתוחים מתקדמים למוחות הצעירים והוותיקים בצה”ל”.

סא”ל איתי שגיא, בן 40, מתגורר בכפר סירקין, נשוי ואב לשלושה ילדים.
את שירותו התחיל במסלול עתודה בו למד באוניברסיטת בן גוריון תואר ראשון בהנדסת חשמל. במשך שירותו התגלגל במגוון תפקידים בשטח ובמטה. בין היתר שירת כקצין טכני באוגדה 36 ומאוחר יותר בפיקוד הצפון וכן שירת מספר שנים במדור תקשורת לוויינים בתור קצין המדור, ומאוחר יותר בתפקידי רמ”ד בזרוע היבשה.

לאחר תקופה לא קצרה במערך זרוע היבשה עבר שגיא לפקד על ההשלמה הטכנולוגית בבה”ד 7. “אני חייב להגיד שמתפקידי פיקוד בבה”ד אתה לא יוצא אותו הדבר. מדובר בתפקיד מאתגר. כאשר אתה מפקד של קורס קצינים, לעיתים באופן לא טבעי אתה לוקח את עצמך לרמה גבוהה ביותר, בונה לעצמך תכונות אופי שעליהן לא תזדכה בסוף התפקיד, משהו מהדמות נשאר בך, לקח לי זמן להגיע לתובנה הזו”, מספר איתי.

לאחר תפקיד זה הוצב איתי כראש ענף שוה”ם (שיווק והעתקת מחנות) ובאפריל האחרון קיבל לידיו בנוסף את תפקיד ראש מנהלת קריית התקשוב עליה הוא אחראי מקצה לקצה.

“חשוב להדגיש את הגורמים הנלווים אשר נעשים במקביל. קריית התקשוב עתידה לקום בצמוד לפארק גב ים – פארק היי-טק חדש בבאר שבע ולאוניברסיטת בן גוריון. לצד כל אלו עתידה לקום תחנת רכבת חדשה, מרחק הליכה מהקריה התקשובית. השילוב בין הארבעה: אקדמיה, פיתוח וצבא עם תחבורה יוצר סביבה טכנולוגית, משותפת, נגישה וכל זאת בבירת הנגב. אני מדמיין את העתיד בו משרת בצבא מסיים את היום והולך לאוניברסיטה להמשיך בלמידת התואר. אנחנו יוצרים הזדמנות גדולה לביצועם של מיזמים משותפים עם התעשייה והאוניברסיטה. כוחות משותפים משלבים ידיים וכולם מרוויחים. יש פה חזון מדהים”, אומר איתי.

במקרה של איתי שגיא, לא מדובר רק בדיבורים אלא במעשים של ממש: “בעוד כשנה וחצי מקימים מבנה ראשון שנקרא מבנה יחידת הפיקוח אשר שייך למשרד הביטחון. גם אנחנו נשב שם ונקיים את הדיון השבועי שלנו. אני מאמין בכל ליבי שאם אתה רוצה להקים רחוק- תתחיל להיות שם. תרגיש את השטח”.

לשאלה האם הוא מתוסכל מכך שלא יקצור פירותיו של הפרויקט, עליו הוא עובד מידי יום וערב הוא עונה: “חד משמעית לא. מיום ליום אני לומד להעריך את גודל ההזדמנות והזכות שניתנה לי. אנחנו המשרתים במנהלת המעבר דרומה יכולים להגיד בגאווה רבה שהעיסוק שלנו מתרחש סביב בנייה לעתיד, בהגשמת חזונו של דוד בן גוריון. ציונות נטו – לבנות דברים חדשים, לשנות את העתיד של צה”ל. כאשר אני מסתכל על מחנה שכזה ועל פרויקטים מתקדמים אני מבין שהמהלך בו אנו נקבע איזה מחשוב יהיה למשרתים, לא מובן מאליו. זו זכות גדולה בשבילי לקחת חלק מתהליך שיישאר לשנים ותורם רבות לצה”ל ולחברה הישראלית כולה”.

 

תגובות