בן חמו הגיש ערר על הרחקתו: בית המשפט אמור להשיב תוך מספר ימים

ביום ראשון השבוע התקיים בבית המשפט המחוזי מרכז, דיון בערעור שהגיש בן חמו באמצעות עורכי דינו כנגד המשך הרחקתו מהעירייה.

נציגי יחידת להב 433 הציגו פעולות חקירה שעליהם לבצע כמו זימון עובדי עירייה נוספים למתן עדות “השאיפה שלנו היא להעביר התיק במלואו לפרקליטות על מנת שנדע לאן אנו הולכים. הפעולות שאנו אמורים לבצע, במידה ולא יתפתחו לפעולות חדשות, יסתיימו. במידה ויהיה דיון נוסף אנו נהיה במקום אחר משפטית”.

בן חמו. רוצה לחזור לעירייה צילום: תומר דואק

 

עורכי דינו של בן חמו “למה לא סיימו פעולות אלה זה מכבר ? האם לא יכלו לגבות עדויות במשך חמישה חודשים?”

בהמשך התייחסו עורכי הדין של בן חמו לטענת חשש לשיבוש חקירה מצד בן חמו: “הטענות לשיבוש היו ערטילאיות, לא קונקרטיות וכלליות. אם צריך להתנות תנאי ניתן להתנות”.

נציג המשטרה התייחס וענה כי ישנו חשש קונקרטי לשיבוש “וזה מפורט בדו”ח הסודי“.

עורכי דינו של בן חמו הדגישו בפני השופט כי מדובר בפגיעה קשה בחופש העיסוק ופגיעה בזכות היסוד של הציבור לבחור ושל אדם להיבחר “צריך להראות דבר כבד משקל שניתן להמשיך את הסטטוס קוו ההרחקתי. אנו מבקשים להחזירו לאלתר. אם צריך הגבלה מסוימת לעניין ספציפי או אדם מסוים אפשר לשקול זאת במסגרת האיזון”.

נציג המשטרה חידד כי אסור לבן חמו לעסוק בענייני העירייה מתוך בנין העירייה “הגענו לסוג של נוסחה שיכולה לשמור על איזון המשך החקירה באופן סטרילי והאפשרות של ראש העיר להתערב בעניינים קרדינליים מול אישיות ספציפית. מותר לו לנהל את ענייני העירייה אך לא מלשכתו ולכן אנו אומרים שכרגע מדובר על הרחקה פיזית מהבניין”.

השופט עמי קובו מסר לצדדים כי יבחן הטיעונים ותשובתו לערר תימסר בהקדם. על פי ההערכה תשובה תתקבל ביום רביעי הקרוב.

בן חמו בימיו הטובים כראש עיריית כפר סבא. לצד ממלא מקומו צרפתי

בינתיים מועצת העיר בכפר סבא ללא בן חמו ובניצוחו של צרפתי עוברת משבר. חברי הקואליציה ברובם מצביעים כאוות נפשם ואין אחידות הצבעה. מספר חברי מועצה לוקחים בחשבון כי אם בן חמו לא חוזר, עליהם להיערך לאפשרות שייבחר ראש עירייה מתוכם עד סוף הקדנציה.

חשוב להדגיש כי היה אם השופט קובו יחליט לבטל ההרחקה ובן חמו יוכל לחזור ללשכתו, קרוב לוודאי שיהיה זה תחת הגבלות משמעותיות כאשר ייתכן כי האפשרות להגשת כתב אישום בהמשך תרחף מעל ראשו בשארית תקופת כהונתו הקצרה שנותרה.

כך או כך, בן חמו עצמו מספר למכריו כי קדנציה זו, קדנציה שלישית במספר לאחר עוד 2 קדנציות בהן ישב באופוזיציה, היא תום תקופת פעילותו הפוליטית. ברמה המקומית לפחות.

כך שבבחירות אוקטובר 2018 הכל פתוח – וככל הנראה כפר סבא צפויה לריבוי מתמודדים על ראשות העיר.

 

תגובות