חוזר או לא חוזר: ביום שלישי תסתיים ההרחקה הנוספת של יהודה בן חמו מעיריית כפר סבא

עיר ללא ראש עיר כבר 5 חודשים: יהודה בן חמו מורחק מעיריית כפר סבא כבר 5 חודשים. השבוע הוא ספג מהלומה חזקה כאשר שופט המחוזי החליט לדחות את הערר שהגיש.

כזכור לפני חודש בית המשפט קבע כי יורחק לחודש נוסף. בן חמו ערער, ביום ראשון השופט קבע כי ההרחקה מוצדקת בשל חשש לשיבוש חקירה.

בן חמו. מחכה…
צילום: תומר דואק

בינתיים הנהלת העירייה שרויה במתח רב בשל סימני השאלה הרבים העולים מספר ימים לפני תום ההרחקה. כך כבר 5 חודשים. בכירי העירייה מנסים לשדר עסקים כרגיל, אך אין ספק כי העירייה חסרה מנהיג. צרפתי מנסה למלא את החלל אך די לצפות בישיבות מועצת העיר בכדי להבין כי אחיזתו בקואליציה חלשה ורופפת ואף בישיבת המועצה האחרונה הודה כי ‘יש לי מספיק צרות עם חברי הקואליציה’.

תוך כדי ובמקביל לעבודה השוטפת וקבלת קהל, עובדים מסוימים מהעירייה נקראים למתן עדות ביחידת להב 433 החוקרת את פרשת השחיתות, מה שמעכיר עוד יותר את הלך הרוח המרחף באוויר. בן חמו מאוכזב ומובס מהחלטת בית המשפט השבוע, מתקשה מאוד לשמור על ניתוק מתפקידו. בן חמו המורחק כבר קרוב לחצי שנה ומשתוקק לחזור לעירייה, פונה ליחידת להב 433 ומבקש אישור מיוחד לחתום על מכתבים הנשלחים לעובדים מצטיינים, לתלמידי בתי ספר וכדומה.

בן חמו באחד הדיונים בבית המשפט. צילום: תומר דואק

שלא כבעבר, בן חמו אך בקושי נראה בקאנטרי בו הוא מנוי כבר שנים רבות ונראה כי הוא ממעט לצאת את ביתו.

יום שלישי הקרוב, בעוד פחות משבוע ימים, 1/8/2017, תתקבל הכרעה חדשה: האם שוב יורחק מבן חמו, או יחזור לעירייה? תלוי בהמלצת המשטרה והחלטת בית המשפט

 

נציין כי אם בן חמו יוצא מהתמונה ומתקיימות בחירות כלליות לראשות או בחירת ראש ראשות מתוך המועצה – נכנס הבא בתור ברשימה למועצה. יעקב אביטל או הדר לביא החברים ברשימה הפוליטית של בן חמו. 

רשימת בן חמו מונה את רביטל עמר שלום שהיא במקום השני מבין חברי המועצה. צביקה צרפתי (3) סגן וממלא מקום ראש העירייה. ד”ר אמיר גבע (4) . מתי פז (5) . ד”ר דבורה שני (6) . יעקב אביטל (7) הדר לביא (8), פנינה מולה (9) , עופר כהן (10) , עו”ד אהרן שוורץ (11) , אריה ילין (12) , כרמלה ינוביץ (13) , אבי תשובה (15) , נעמי סדבון(16) , יצחק שום (17) , מאיר אלונים (18) וטובה גלר (19).

 

ראש העיר הבא

בלי כל קשר לפרשה המדוברת אשר שמה את כפר סבא על המפה ולא באור חיובי, הבחירות לראשויות המקומיות בארץ יתקיימו בעוד שנה וחודשיים. בתוך תקופה קצרה מאוד אנו מתעתדים לראות נוכחות מוגברת בעיתונות המקומית של חברי מועצה שבקושי פתחו פה במהלך הקדנציה. לפתע תוכלו לראות אותם יוזמים, מובילים, מגיבים וכדומה. ככה זה כל תקופת בחירות. גם כאלה שלא שמעתם עליהם ורוצים להיות ראש עיר. גם אותם תראו פתאום מבליחים ומופיעים תחת כל עץ רענן, אירוע וכתבה.

בשנת 2003, היו כאן 9 מתמודדים על ראשות העיר, כאשר ולד פינה מקומו ופרש. גם בבחירות באוקטובר 2018 צפויים להיות מתמודדים רבים – הכל פתוח וכל מתמודד בטוח שעם קצת מאמץ, הופעה נאה ומילים מכובסות, הכסא המיוחל בכיס שלו.

בין המתמודדים בינתיים אנו צפויים לראות את יובל לוי, ממה שיינפיין, שאול דור, עו”ד איתן צנעני, רפי סער, עילאי הרסגור הנדין, משה נח, אורן כהן, נציגים מהעבודה ועוד. 

 

מאת: אירית מרק / עמדה אישית

 

פעילות עם הילדים בשבת הקרובה בקניון G  כפר סבא >>>

 

 

תגובות