הבאר ההיסטורית תשופץ בלמעלה מ- 900 אלף שקלים. עו”ד יובל לוי היה המתנגד היחיד “בושה שיש מדרכות שבורות ואלו סדרי העדיפויות”

כפר סבא: חברי ועדת מכרזים תמכו בהוצאת עתק של למעלה מ- 900 אלף שקלים לטובת שימור הבאר – “מחזירים את הבאר למתכונת המקורית, לקוטר המקורי, כולל תקרת זכוכית והנמכת הרצפה.

המועצה לשימור אתרים תורמת כך על פי מיכאל זלדין מנהל מחלקת תחזוקת מבנים, לשימור הבאר ומפעל המים יוסיף סכום נוסף.

על הבאר: המצוקה המעיקה בראשית המושבה כפר סבא הייתה, המחסור במים! היה צורך במים לשתייה , להשקיית בהמות העבודה, להשקיית השתילים שנשתלו בכרמיי השקדים, לבישול ורחצה. ככל שהתרחבה הפעילות העמיקה בעיית המגורים של העובדים שבאו ביום ראשון למקום עבדו כל השבוע וחזרו למשפחות בפתח תקוה לשבת. את המים היו מביאים בעגלה רתומה ל2 סוסים עליה חביות שהיו ממלאים מהמעין או באר בדרך לקלקיליה. כך החליט ועד התושבים לבנות מבנה מאבן גדול למגורים ולחפור באר מים לידו.
זה פיר הבאר שסיפק מים למושבה הנבנית, בתחילה עם חבל ודלי ובהמשך על ידי מנוע שהיה משמיע את קולו ברחבי המושבה.

האומדן הוא: 903 אלף שקלים.

הבאר – שיפוץ ב למעלה מ – 900 אלף שקלים

חבר הוועדה, עו”ד יובל לוי היה היחיד שהתנגד בטענה לסידרי עדיפויות שנויים במחלוקת “אני חושב שזה מחיר יקר לקופה הציבורית. עבודה בסכום כזה היא מיותרת. אם זה היה רק בתחום התרומה הייתי מאשר. אבל, באמת, איך חיינו את חיינו בלי להרחיב את הבאר הראשונה שליד החאן…כמעט מיליון שקלים לשימור? בושה שיש מדרכות שבורות ומבוגרים ועגלות ילדים נכשלים בהם. להרחיב את הבאר נראה נמוך בסדר העדיפות הציבורי וזה בלשון המעטה”.

עו”ד יובל לוי. יו”ר האופוזיציה

תגובות