סמל דניאל קורקצ׳יאוגלי, אחד הלוחמים שנטרלו המחבל בפיגוע הדריסה ליד חברון “אנחנו לא גיבורים. זה התפקיד שלנו ואליו אנחנו מתאמנים”
בשבוע שעבר אירע ניסיון פיגוע דריסה בצומת בית ענון, סמוך לעיר חברון. כוח לוחמים ולוחמות של גדוד רם מחטיבת החילוץ אשר תופסים קו בגזרה עמדו בנקודה כחלק מפעילות שגרתית כאשר הגיע מחבל ברכבו והאיץ לכיוונם במטרה לבצע פיגוע דריסה. הלוחמים הצליחו להתחמק מפגיעת הרכב וירו לעברו, שלושה מהם נפצעו קל מאוד כתוצאה מהדף הפגיעה של הרכב.
המחבל נוטרל ונמנע הפיגוע.
סמל דניאל קורקצ׳יאוגלי, אחד הלוחמים שנטרלו את המחבל בפיגוע הדריסה ליד חברון אמנם לא מגדיר עצמו כגיבור אך בהחלט בזכות תושייתו ומהירות פעולתו הצליחו הוא וחבריו לנטרל את המחבל, אז בשבילנו, הם בהחלט גיבורים.
בראיון מיוחד לאתר השרון פוסט הוא מספר על התקרית הקשה.
דניאל קורצ׳יאוגלי
סמל דניאל קורקצ׳יאוגלי, לוחם בגדוד ותושב קדימה שבאזור השרון. דניאל גדל בקדימה, ולמד בבית הספר התיכון “הדסים”. הוא התגייס לחטיבת החילוץ באוגוסט 15, וכיום הוא מבצע תעסוקה מבצעית עם הגדוד שלו, גדוד “רם”, בחטיבה המרחבית יהודה. “בהתחלה לא ראיתי מה קרה. פשוט ראיתי שהרכב נכנס בקיר לאחר שפגע מעט ברכב שלנו, וחשבתי שזו תאונה”, הוא מספר בראיון מיוחד לאתר השרון פוסט, “עם זאת, לאחר מכן ראינו שהנהג עושה רוורס ומנסה לפגוע בנו שנית, פעלנו במהירות, הסרנו את האיום, ונטרלנו את המחבל”.
– דניאל, איך הרגשת באותם הרגעים?
“לא כ”כ חשבתי על הרגשות שלי באותם הרגעים. פשוט חשבתי על החברים שלי, רציתי לראות שהם בסדר, וכמובן חשבתי איך עוצרים את המחבלים ומסירים את הסכנה. אחרי כל מה שקרה, אני מרגיש סיפוק. לדעת שפעלנו כראוי ונטרלנו את המחבל במהירות ובדיוק”.
חטיבת החילוץ של פיקוד העורף היא אמנם אחת החטיבות הצעירות בצה”ל, אשר הוכרזה רשמית כחטיבה רק בשנה שעברה, אך הלוחמים והלוחמות בחטיבה הספיקו כבר להשתתף במספר אירועים משמעותיים: מסיוע לנפגעים מרעידת האדמה בנאפל ב2015, חילוץ מאסון החניון בתל אביב, דרך פינוי תושבי אזור חיפה בגל השרפות האחרון ועד תפעול אירועי טרור והפרות סדר באזור יהודה ושומרון, שם מוצבים לוחמי ולוחמות החטיבה במרבית השנה.
– אין חששות?
“האמת שלא. מסבירים לנו לא פעם על איך להתנהל באירועים מסוג זה, אנחנו מתרגלים ומתאמנים בדיוק עבור סיטואציות כאלה, מייד ידעתי מה לעשות, ופעלתי במהירות”.
– אתם גיבורים. 
“אנחנו לא גיבורים. זה התפקיד שלנו, ואליו אנחנו מתאמנים. לשמור על חייהם של תושבי מדינת ישראל בצורה הטובה ביותר. בשביל זה אנחנו עוברים הכשרה של חצי שנה בב״ח וממשיכים לתרגל ולהיות מוכנים לכל אירוע במהלך השירות״.
על ייחודיות החטיבה מספר דניאל: ״אנחנו מוכנים גם לאירועים בתעסוקה המבצעית, וגם יודעים שאנחנו תמיד יכולים להיקרא לאירועי חילוץ שם נידרש לחלץ ולהציל חיים, כמו שהיה באירוע קריסת החניון ברמת החייל״.
– האם רצית להתגייס לחטיבת החילוץ?
“לפני הגיוס לא כ”כ ידעתי מה עושים בחטיבה, זה היה נשמע מעניין, גם ללמוד לחלץ וגם לבצע תעסוקות מבצעיות בקווים שונים. אמרתי שאני אתן את הצ’אנס והיום אני מאוד מרוצה. גם אירוע כמו שהיה שבוע שעבר מחדד את חשיבות התפקיד שלי, ואת הקריטיות שלו בפעילויות באיו״ש”.
בשבוע שעבר, ביום חמישי, ה-20.07, התגייסו הלוחמות החדשות לחטיבה, ויעברו “מכין לוחמות” של כשבועיים. לאחר מכין הלוחמות, יצטרפו אל הלוחמות, הלוחמים אשר יתגייסו ב-02.08, ומשם הלוחמים והלוחמות ממשיכים לחצי שנה של טירונות ואימון מתקדם, בסיומה הם מקבלים את הכומתה הכתומה.
– מה היית מאחל למתגייסים החדשים לחטיבת החילוץ?
“המון בהצלחה, אתם תזכו להגן על חיי אדם באופן שוטף, להיות חלק קריטי ממאמץ ההגנה והמאבק בטרור, וזה כמובן יתחדד בהתאם לאירועים שתתפעלו. לי זה קרה לפני כשבוע בחברון. חטיבת החילוץ היא חטיבה מגוונת בו מעבר לתפיסת הקו המבצעי אתם גם תוכלו להציל חיים של אנשים באירועי חילוץ בארץ ובעולם. חשוב שתבואו עם הרבה מוטיבציה ורצון להצליח”.

תגובות