מהרובטיקה לחיל הטנ”א: יואב שוקרון, שזכה בתחרות רובוטיקה בפילפינים בשנה שעברה מתחיל היום תפקידו כקצין בחיל הטכנולוגיה והאחזקה

ביום רביעי שעבר הסתיימה ההשלמה החיילית של חיל הטכנולוגיה והאחזקה (טנ”א) ולאחריה קיבלו המסיימים את דרגות הסג”ם על רחבת המסדרים של בה”ד 20. מבין המסיימים בולט סג”ם יואב שוקרון, בעל סיפור מיוחד. נוסף לתפקידו הצבאי יואב ייצג את ישראל במשלחת רובוטיקה באיים הפילפינים ביוני שעבר. יואב גר בכפר יונה, אך במקור הוא מנתניה. בתיכון הוא היה ב”איש שלום” בכפר יונה, ולמד במגמות גאוגרפיה רובוטיקה וקולנוע. מגמת הרובוטיקה בה למד היא בעצם קבוצה של 20 אנשים, בקבוצה שהדריך היו 10 ילדים. “אחד השיאים שלי בתחום הרובוטיקה היו כשיצאתי עם קבוצת נערים אותה הנחתי לתחרות עולמית בפיליפינים, ובה הצלחנו לקטוף את פרס המקום הראשון”.

יואב שוקרון

הדרך הייתה מלאת אתגרים ולא פשוטה כלל, הקבוצה בהובלתו של יואב התחרתה במשך חמש שנים עד שהצליחה להגיע לתחרות העולמית. לפני שנתיים הם עלו לשלב מכריע שהוא התחרות בארצות הברית, בה הצליחו להגיע אל המקום השני ובסופו של דבר הוכיחו את עצמם על הצד הטוב ביותר והגיעו אל המקום הראשון בתחרות העולמית.

יואב שוקרון

“בכל שנה נבחר נושא מרכזי לפיו צריכים התלמידים לתכנן רובוט באופן עצמאי לגמרי וכן להפעיל אותו לבד. הרובוט כשיר לבצע מספק פעולות פשוטות למדי, אך ברור שהתכנון הוא מאוד מאתגר. הרובוט יכול ליצור לולאות, לבנות מגדל, לעקוב אחרי קו מסוים, יודע להרים את עצמו ולהיתלות רובוט שיודע לירות. הנושא שהם התמקדו הוא התעשייה שבעקבותיה מייצרים הרבה זבל. על מהלך התחרות והאתגרים כמנחה התלמידים מספר יואב: “התחרות הייתה מאוד אינטנסיבית, ישנם שלושה חדרי שיפוט, בהם נדרשים התלמידים להסביר באנגלית בצורה שכוללת את המונחים המקצועיים על הרובוט שיצרו, חדר שיפוט נוסף בו הם צריכים לספר על ערכים שלמדו במהלך כל העונה, ואיך זה בא לידי ביטוי. מציגים מחקר שהם עשו, בנו אפליקציה של צמצום צריכה- “פודונט”.

יואב מספר: “כיום בעידן הצריכה אנשים צורכים הרבה יותר ממה שהם צריכים, לכך האפליקציה נותנת מענה- אם נשאר הרבה אוכל ניתן להעלות את זה לאפליקציה ואז רואים אם אנשים מעוניינים בזה, ובאים לקחת”. התפקיד של יואב הוא בעצם להוביל אותם למצוא את הבעיה, בניית הפתרון ומציאתו, בדומה למה שעושים בחברת סטארט אפ. כל אחד ממלא תפקיד אחר ברמות השונות: רעיון, תקציב, ופיתוח.

את שירותו הצבאי החל יואב בקורס בוחן תחמושת. על תחילת השירות הוא מספר: “לא ידעתי לאן אני מגיע, ומהר מאוד הבנתי שאני מעוניין להתקדם בתפקיד וכך להשפיע ולפתח את החיילים, כפי שעשיתי בתחום הרובוטיקה”. יואב הצליח להגשים את החלום ואחרי שנה וחצי בתפקיד יצא לקצונה “בקורס הקצינים למדתי הרבה על סדר וארגון ,מסירות, איך להוביל אנשים למטרות גדולות, אני רואה בזה את התפקיד הראשון שלנו כקצינים הוא להוביל אנשים”.

את הקורס וההשלמה שעבר הוא מסכם: “זו היתה בשבילי חוויה מדהימה ומאוד מלמדת משמעותית מאוד גם לחיים ולא רק לצבא, היא גרמה לי להיות מורה מדריך ומפקד טוב יותר”.

אל המתגייסים הטריים לחיל, יואב מוסר: “אני מאוד גאה לשרת בחיל הטנ”א, בגלל ההתעסקות הגדולה שלו באנשים הוא מעצים מאוד את כוח האדם שנמצא בו, החיל הזה הוא בעצם “הריאות” של הצבא, שום דבר לא היה זז בלעדינו. כחייל שלא הכיר את החיל אליו הוא מגיע חשוב לי להדגיש זאת למתגייסים”.

 

 

 

 

 

תגובות