הפועל כפר סבא בטעם של שום

אומרים ששום זה טוב ללב וזאת כנראה הסיבה לחזרתו של יצחק שום להפועל כפר סבא. זה כבר הביא את הלב הירוק של אוהדי המועדון שוב לפעום והפעם  בקצב מוגבר.

ככה זה שיש התרגשות כמו בדייט ראשון, ככה מרגישים שמתחיל רומן חדש ישן, יש פרפרים בבטן, זעה קרה, הגוף מתמלא גאווה.   שנים שאוהדי המועדון מחכים להרגשה הזאת. שנים שבכול  משבר השם של שום ושרף עלה אבל הצדדים לא היו כנראה מספיק בשלים לקחת את המועדון. ועכשיו החלום התגשם. לרגע שלא נתבלבל, לאף אחד אין ציפיה שכבר עולים ליגה וכבר זוכים באליפות ובגביע.

אנחנו לא חיים באשליות ואתה שומי אל תלחץ. אין לנו ציפיות למטה קסמים שבין לילה נהיה אלופת אירופה. חזרתך למועדון מסמנת עבור רבים מאיתנו שהמועדון חוזר הביתה לאחר שנים רבות שניהלו אותו גורמים שהלב שלהם היה ירוק אבל לכיוון הדולרים הירוקים  ולקחו מאיתנו את הלב והנשמה. עכשיו הנשמה חוזרת והלב מתחיל לפעום ולהתרגש.

השבוע הגיעו שום ושרף לאימון של הקבוצה. שום נראה נרגש כמו ילד לפני העלייה לתורה ושלמה שרף לא הצליח לשמור על פיו ואחרי מספר דקות כבר החל להתעצבן ולכעוס על  השחקנים וזה קורה כשאתה מגיע עם הנשמה ואכפת לך ממה שהשחקנים עושים.

ועכשיו הגיע תורנו  להושיט יד ולעזור  לתמוך להחזיר עטרה ליושנה.

למועדון הפועל כפר סבא יש הרבה מאוד אוהדים שהם היו בעלי עסקים בעיר ובסביבה.

בואו נציף את האצטדיון בשלטים של העסקים שלכם. בואו נראה לשחקנים שמאחורי המועדון עומדים הרבה מאוד בעלי עסקים שרוצים בהצלחת הקבוצה.

הרבה יותר מרשים להגיע לאצטדיון שמלא בשלטי פרסומת  של עסקים מקומיים ולא בשלושה שלטים של העסק של בעל הבית כי אף אוהד לא היה מוכן לפתוח את הכיס לתרום למועדון ובעצם לעצמו. יצחק שום  זה הנשמה של המועדון, השחקן שכולנו אהבנו

למי שלא מכיר את יצחק שום ירוק מביא את ההיסטוריה שלו במועדון: יצחק שום נולד ב – 1 בספטמבר 1948 בקישינב, ברית המועצות, (כיום מולדובה). שום  עלה לבוגרים כבר בגיל ששעשרה וחצי ומאז ושיחק  במשך  24 שנים מ- 1959 עד 1983 בהפועל כפר סבא,   בעונת 1974/75 זכה בגביע המדינה, לאחר ניצחון בגמר על בית”ר ירושלים בתוצאה 3:1. שום, כבש את השער השלישי,. 

בעונת 1979/80 זכה עם  הפול כפר סבא בגביע שני אחרי הניצחון על מכבי רמת עמידר בתוצאה 4:1. ושנה לאחר מכן הוביל את הפועל כפר סבא בזכייה באליפות בפעם הראשונה בתולדותיה  שום הי שחקן הרכב קבוע בקבוצה ובנבחרת  ישראל

הוא הופיע במדי הנבחרת בשתי אולימפיאדות – אולימפיאדת מקסיקו (1968) ואולימפיאדת מונטריאול (1976). והיה שותף לחולית הקישור בהופעתה של הנבחרת בטורניר הגביע העולמי במקסיקו ב – 1970. ביחד עם שלושת השינים  שום שפיגל ושפיגלר

בסך הכול רשם שום 76 הופעות בינארציות שבהן הבקיע 9 שערים. 

במשך מספר שנים נשא שום את סרט הקפטן של הנבחרת. פעילות זו הקנתה לו הישג מיוחד: הוא הכדורגלן היחיד שנמנה עם סגל הנבחרת בכל שלושת הטורנירים הגדולים שבהם השתתפה: שתי האולימפיאדות ומונדיאל.  ובכול השנים הללו היה שיחק רק בהפועל כפר סבא.

מאת: ארז מי רז

עיתון ירוק. רשמת מקומונים בשרון

 

 

תגובות