יו”ר האופוזיציה יובל לוי נגד אישור מיליון וחצי שקלים לציר תל חי :”חסמב”ה התכנסה ואישרה, ככה לא מנהלים”

ויכוח סוער על רקע אישור מיליון וחצי שקלים לתכנון ציר תל חי : עו”ד יובל לוי התנגד במועצת העיר על המהירות בה הצביעה המועצה על מיליון וחצי שקלים בלי לדעת בבירור מה כוללת התכנית.

יובל לוי “מחלקת הנדסה לא נמצאת פה ובאמת, מהנדסת העיר הייתה הבן אדם הכי מתאים להסביר את הדבר הזה. אבל כשבאים לתוכנית, ואני מחזיר אתכם עוד פעם לשנה ושנתיים אחורה, ואומר לכם ‘חבר’ה, לא מעבירים בלילה חמש שורות, ציר תל-חי, משרד התחבורה’. מגיעים עם סקיצה ואומרים ‘רבותי, הנה פרויקט. באנו להיטיב עם הציבור’. דבר חיוני מאין כמוהו לפתוח את דרך תל-חי בין בן יהודה, שהוא, הרוב, תחבורה בינעירונית שלא שייכת לעיר ובין 531 ,שהוא בוודאי לא שייך לעיר. ועכשיו יעברו אלה ואלה ויתחברו אצלנו בתוך הרחובות הצרים שלנו. עכשיו, אם אתם מחזיקים בדעה שזה חיוני, שזה נכון, אז תסבירו. תצרפו איזה סקיצה על 1.5 מיליון שקל, דף אחד 4A .תגידו ‘זה הכיוון’. אבל אם אנחנו מגיעים לדיון ואנחנו שומעים, מחד, מתכננים ירידה מערבה, מאידך, הירידה מערבה כבר תוכננה. אז על מה אתם מוציאים את הכסף ואת מי אתם רוצים להעביר לנו בתוך הבתים?”.

עו”ד יובל לוי. יו”ר האופוזיציה

עוד הוסיף לוי “בתור מי שכבר למד לקח אחד בנושא תוכנית המתאר, וכמו שגם שם אמרנו, התוכנית עברה מהר מדי. לא ראינו כלום. בדיעבד התברר שגם חברי הקואליציה לא הבינו ולא ראו ולא ידעו. ובדיעבד התברר שגם המהלך לעצירה, שנעשה במקום הנכון… היום יושבים פה בוועדת כספים, לפני חצי שעה, ‘יאללה, חבר’ה, תעבירו. הנה דף A4 .יאללה, חבר’ה. מכנסים מועצה שלא מן המניין להעביר כספים. ויאללה חבר ‘ה בואו נאשר פה איזה הרס איכות חיים’. ככה לא מנהלים. ככה לא מעבירים 1.5 מיליון שקל. ככה לא עושים ישיבה מהותית של גוף שקיבל סמכויות. חסמב”ה התכנסה, חסמב”ה קיבלה תשובות… הגוף שמעביר החלטות, אני קורא לו חסמב”ה”.

עמירם מילר :”אנחנו צריכים את הירידה הזאת, כדי שתושבי כפר סבא לא ייסעו עד סוקולוב, או עד טשרניחובסקי כדי להתחבר ל-531 או לכבישים הארציים שמתחברים אליו. אנחנו צריכים את הירידה הזו במרכז העיר. תל-חי זה מרכז העיר. ולכן משרד התחבורה תכנן מחלף שעונה על הצרכים שלנו ואושר, אושר עקרונית לביצוע אפילו. אפילו כבר תוקצב, לפי דעתי. אבל מעבר לזה, אנחנו צריכים לדאוג לעצמנו, בתוך העיר שלנו, לרחוב תל-חי שהוא ציר מאסף וציר קולט תנועה, הן בבוקר והן אחרי הצהריים, לגבי תושבים שיורדים מ-531 למרכז העיר, וחוסכים את זמן הנסיעה, או את העומסים בתוך העיר. ולכן אנחנו רוצים להרחיב את תל-חי, עד כמה שאפשר, בשני הקטעים שציינתי אותם”.

עילאי הרסגור: אני אגיד לך… עמירם, אני אגיד לך מה הבעיה עם הדברים שלך. אני אגיד לך מה הבעיה עם כל הדברים היפים שלך, שהם באמת דברים יפים, ואני לא אומר את זה בציניות. הבעיה היא, שהניסיון שלנו, גם עם תוכנית המתאר וגם עם פרויקטים אחרים שעברו כאן בעיר הזאת, היא שבסופו של דבר, אחרי כל הדיבורים היפים על זה, שבסוף הדברים יובאו למועצה וייחשפו בציבור וכולם ידעו וכולם יוכלו לדון עליהם ודבר עליהם והכל, מה שיקרה בסופו של דבר, ואני לא נביא כזה גדול. יש לי איזושהי הרגשה, שיבוא פרויקט מוכן, אחרי שתכננו אותו, אחרי שאישרנו כאן, אחרי שנאשר כאן את התקציב הזה, יבוא פרויקט מוכן. יבוא לאישור המועצה הזאת, הקואליציה תאשר אותו ויגידו לאנשים: זהו. למה לא באתם קודם? הייתם יכולים להגיד. היה תכנון. ישבו על זה. דיברו על זה. בסופו של דבר, כמו בפרויקט, רגע, כמו בנושא של ‘מהיר בעיר’, שהבטיחו כאן שיהיה שיתוף ציבור, הבטיחו, אני זוכר, בחודש נובמבר ארבעה מפגשי שיתוף ציבור, אני חיכיתי. כל שבוע בחודש הזה פתחתי את העיתון, ציפיתי לראות הזמנה. פתחתי את האי-מייל, ציפיתי לראות איזושהי הזמנה לשיתוף ציבור. מה עשיתם? עשיתם איזה שני מפגשים מצ’וקמקים. הזמנתם 20 איש לכל מפגש ואז אמרתם ‘עשינו שיתוף ציבור’. לא עשיתם שיתוף ציבור. הבטחתם לעשות שיתוף ציבור. לא עשיתם שיתוף ציבור ומה שאתם עכשיו עושים, זה שידור חוזר של הדברים האלה. שידור חוזר של תוכנית המתאר. שידור חוזר של ‘מהיר בעיר’, שידור חוזר של ‘מהיר בעיר’. שלא ביצעתם שיתוף ציבור, ועכשיו אתם עומדים לעשות בתל-חי בדיוק את אותו דבר. דרך אגב, אני לא אומר שלהרחיב את תל-חי זה רע ואני לא אומר שלהקטין את תל-חי זה רע.  ואני לא אומר שלעשות מדרחוב בתל-חי זה רע… ואני לא אומר שלעשות אוטוסטרדה בתל-חי זה רע. אני רק אומר שיש כאן תושבים גם בתל-חי וגם בשאר חלקי העיר, שהתושבים האלה… לא היה שיתוף ציבור ולא יהיה שיתוף ציבור”.

תגובות

תגובות