היוזמה של אמיר עשבי, המתמודד על ראשות העיר: גינה קהילתית בשכונת הפארק

ייסוד הגינה הקהילתית בשכונת הפארק בכפר סבא: בשבוע שעבר, כינס עשבי המתמודד על ראשות העיר בביתו, ברחוב אז”ר 153, את המייסדים שנרתמו לסייע לקידום גינה קהילתית ראשונה שתהיה בשכונת הפארק בכפר סבא.

כזכור עשבי הכריז בלעדית באתר השרון פוסט על התמודדותו לראשות העיר בכפר סבא.

השכונה הוקמה לפני יותר מ-20 שנה על פרדסים שהיו באזור זה. השטחים הציבוריים של השכונה לא פותחו עד היום, כל המשאבים שניצברו מהקמת השכונה עברו לפיתוח הפארק עצמו.

בפארק, מבקרים תושבי כפר סבא והאזור, למרות זאת, הפארק אינו מהווה מקום מפגש קהילתי לתושבי השכונה. בשכונה, חסר מקום מפגש קהילתי וכתוצאה מכך, תושבי השכונה שמתגוררים בקרבת מקום אינם מכירים את שכניהם, אלא, מכירים רק את מי שנמצאים יחד איתם במוסדות החינוך.

עשבי אשר מיודד עם בן חמו ואף היה מהבודדים שהוזמנו לבת המצווה של בתו בזמנו, זכה באופן מיידי לשיתוף פעולה עם העירייה אשר שלחה נציגים למפגש.

“התאספנו מספר תושבי השכונה, נירית גנור, מאיר אלברג, שרה תוקמן, אבי חיון יחד עמי, לדון לגביי ייסוד הגינה הקהילתית בשכונת הפארק בכפר סבא. כמו כן, זומנו ממחלקת הקיימות של העיריה, קרן רכזת הקהילה ודור הרכז המקצועי, לפרוס בפנינו את משמעות הגינה בפן הקהילתי והחקלאי. שאלנו את נציגיי העיריה :”מה זה אומר מבחינת העירייה וכמה זה נותן לנו כקהילה?”. אין צורך בידע מוקדם אך חשוב להבין שמה שאנו בונים פה, יותר מגינת ירק, מהווה גם מקום מפגש קהילתי. אין לנו מקום כזה בשכונה (להזכיר אין אפילו מתקן נדנדות ציבורי אחד בשכונה, בניגוד לשכונות אחרות בעיר). זוהי הזדמנות להכיר את השכנים, ליזום יחד פעילויות לילדים ולמבוגרים ולמנף את השטח שניתן לנו ליוזמות רבות אחרות”.

עשבי מזמין את תושבי שכונת הפארק להצטרף “הצפי לתחילת העבודות והשתילה בגינה הקהילתית הוא בטו’ בשבט תשע”ח. מוזמנים להצטרף אלינו לגינה הקהילתית החדשה (גינת הפארק) בשטח הציבורי המרכזי של השכונה מול אז”ר 157”.

 

תגובות