דרישה להחלפת ההנהגה באגף ההנדסה: איתי צחר תקף הביקורת הקשה ולוי תקף בחזרה :”חצית גבול בין עובד ציבור לפוליטיקאי”

עימות חריף ביותר בין האופוזיציה לבין הנהלת העיר בכפר סבא: לראשונה החליט המשנה למנכלית, איתי צחר להתערב ולתקוף את יובל לוי יו”ר האופוזיציה שהעביר ביקורת חריפה על הנהגת אגף ההנדסה על רקע תכנית המיתאר השנויה במחלוקת.

תגובתו הלא צפויה עוררה אחריו גם את תגובתה של מנכלית העירייה אושרת גני גונן ואת תגובת ממלא מקום ראש העירייה בפועל צביקה צרפתי.

הרקע: לוי פנה לצרפתי וביקשו לפנות לוועדה המחוזית בדרישה שתאפשר לעיריית כפר סבא למשוך את תכנית המיתאר כפי שאפשרה גם לעיריית הרצליה. בפנייתו לא פסח לוי גם על ביקורת נגד אגף ההנדסה שאחראי על תכנית המיתאר המובילה מחאות והפגנות מאז הוצגה לציבור.

צרפתי אכן פנה וביקש משיכת התכנית וזכה למכתב תודה מלוי.

איתי צחר המשנה למנכלית החליט להשיב וכתב ללוי :”להנהגה ה”לא מקצועית” של אגף ההנדסה בעיריית כפר סבא- בהמשך למייל הנלוז מטה אשר בא בהמשך ישיר להתקפות על עובדי העירייה ומנהליה המסורים, אשר עושים הכל למען תושבי העיר. ברצוני להגיד לכם כי אני גאה בכם, בעבודתכם המקצועית, בהשקעתכם האינסופית, במסירות ובשקט, תוך שמירה על כספי ציבור וניצול מיטבי של כל אגורה בתקציב. (גם אם לעיתים טועים או לא מצליחים…).אני גאה בכם על כך שאת שנת הלימודים הנוכחית, כמו גם הקודמת וזו שלפניה פתחתם בזמן, עם מוסדות ציבור לתפארת (אגב, בהמון רשויות שאני מכיר מקרוב זה לא קורה). שבהשקעה חסרת תקדים , הצלחתם לעמוד בזמן קצר בהתקנת תשתיות ניקוז ברחבי העיר לרווחת התושבים כולם. אני גאה בכם שעל אף התקפות אישיות, אשר לשם מטרה פוליטית כזו או אחרת מופנות אליכם, אתם ממשיכים להגיע יום יום לעבודה עם ראש מורם. אני גאה בכם על אין-סוף פעולות אשר אתם מבצעים מדי יום לטובת העיר כולה וזיכרו- לכם במה להיות גאים. מעשיכם ניכרים בכל פינה בעיר ויהיו ניכרים עוד שנים רבות. דיבורים ריקים נשכחים. אנא העבירו מסר זה לעובדיכם- לא ניתן מקום להכפשות והעלבות של עובדי העירייה. כאן עובר הגבול”.

ואז גם המנכלית החליטה להגיב. אושרת גני גונן הצטרפה לצחר וכתבה “לענת ולצוות אגף ההנדסה היקרים, המשיכו להניע את גלגלי ההנדסה בעיר בעשייתכם המסורה והמקצועית למען תושבי כפר סבא. לא ניתן לאינטרסים פוליטיים לפגוע בעבודתנו למען הציבור. גאה בכם ואוהבת, אשרת”.

אושרת גני גונן. מנכ”לית עיריית כפר סבא
לוי השיב לפנייתם וביכר את איתי צחר :”צר לי איתי שחצית את הגבול בין עובד ציבור לבין פוליטיקאי, אומנם לא לראשונה, אבל הפעם לא בהיסח הדעת, לא בשעת התלהטות רוחות וכעס, אלא בהודעת דוברות, בבוטות ובגלוי . מעט צניעות היתה צפויה לאחר שבמוסדות החינוך נמצאו לא מעט ליקויים חמורים יותר או פחות.. הרבה יותר צניעות נדרשת לאחר הכשלון המקצועי הסדרתי של אגף ההנדסה באישור תוכניות בנין עיר ללא סמכות, ללא שיתוף חברי המועצה, לאחר שהועדה המחוזית מצאה שהן ״אושרו״ בניגוד לדין והן חוזרות ל״אימוץ הליכים״ בועדה המקומית  חדשות לבקרים. לפיכך תשובתנו תצורף להמשך הטיפול הציבורי , שיהיה מוקדש להשבת הצניעות לחיי הציבור”.
המנכלית שוב הגיבה לדברים, בעקבות הביקורת שהעביר לוי על צחר, החליטה לצאת בהגנה על המשנה שלה :”איתי היקר,

כפר סבא התברכה במנהל מוכשר, מסור, ערכי ומשימתי כמוך.  מעריכה מאוד את הגנתך על הנהלת אגף ההנדסה בעת שהם מותקפים על לא עוול בכפם ומסיבות שאינן ענייניות”.

תגובות