ראיון מיוחד עם רב”ט גיא יצקן המשרת בתפקיד מיוחד בצבא: רוכב על אופנוע בכבישי ישראל ושומר על הבטיחות בכבישים

רב”ט גיא יצקן מקדימה עבר מסלול הליכי גיוס רגיל: הלך לצו ראשון, קיבל שאלון העדפות, ושבועיים לפני הגיוס הוא קיבל שיבוץ לחיל המשטרה הצבאית. “בגלל הסטיגמות שיש על החיל ומה שנחשפתי ממנו מהצד, ישר אמרתי לעצמי שאין מצב, אני לא מוכן להגיע למקום הזה. אבא שלי נתן לי עצב חכמה ואמר לי ‘חכה, תתחיל את התפקיד, תראה מה זה לפני שאתה ממהר לשפוט, אחרי זה תחליט’. יחד עם זה, אבי הבטיח לי שהוא יברר לי על התפקידים בחיל. לאחר כמה ימים הוא בא אליי ושאל אותי אם אני יודע שיש יחידת אופנועים של משטרה צבאית. ואז נפתחו לי העיניים, ביררתי לגבי התפקיד. לאחר שרשרת החיול בבקו”ם הגעתי לטירונות של המשטרה הצבאית, שם ביקשתי להגיע ליחידה”, גיא מספר.

גיא רוכב שנים רבות על אופנועים: “הקטע שלי עם אופנועים התחיל כשהייתי קטן, תמיד אהבתי אופנועים. מהרגע שיכולתי להתחיל ללמוד נהיגה על אופנוע התחלתי ללמוד, מהר עברתי תיאוריה ומהר התחלתי לעשות שיעורי נהיגה, בשביל להוציא רשיון כמה שיותר מהר. בגיל 16 כבר החזרתי ברשיון הנכסף”.  

גיא יצקן

גיא אמנם לא רוכב באיזשהי מסגרת, אין לו כת חברים שלובשים מעילי עור ויוצאים לרכב בעיר, אבל האופנוע בשבילו זה כל החיים. “השתמשתי באופנוע גם כאשר החלטתי לעבוד לפני הגיוס ועשיתי משלוחים. אני אוהב גם לצאת לטיולים עם האופנוע – גם לבד וגם עם חברים”.

גיא מספר על הייחודיות בתפקידו: “התפקיד הוא בעצם שוטר צבאי שאוהב על אופנוע. אנחנו מתעסקים יותר בעבירות של הסחות דעת כמו טלפון והתעסקויות דומות בזמן נהיגה. אנחנו עושים גם ליווים מבצעיים כשדיפלומטים מחו”ל מגיעים, כמו שלושה אופנועים בראש חץ שמלווים את השיירה. זה נקרא ‘נהיגה מבצעית’. אנחנו מבצעים גם תרגילים לפעולות שיטור נוספות בכביש. המטרה של המשטרה הצבאית בכבישים הוא שיטור צבאי – יש הרבה רכבים צבאיים בכביש ואנחנו שומרים שהם יסעו בצורה בטוחה ונכונה. הפגנת הנוכחות שלנו לכשעצמה בכבישים היא מצילת חיים. אני כל כך נהנה מהתפקיד שלי – גם רוכב על אופנוע ומבצע את מה שאני אוהב לעשות וגם מציל חיים, הלכה למעשה. לא תמיד אנחנו נותנים דוחות על עבירות תנועה, לפעמים להסביר לנהג את טעותו זה מספיק, זה גורם לו להבין שהוא כנראה עשה משהו מסוכן ושהוא צריך לנהוג אחרת, תרתי משמע”.

“יש לי אופנוע בבית מאז שהייתי קטן”, גיא משתף ומוסיף: “אין לי ספק שזה משהו שתמיד יהיה איתי, ויש לי תוכניות להמשיך בתפקיד הזה כמקצוע גם לאחר הצבא”.

לכל המעוניינים להגיע לתפקיד, גיא מספר: “צריך להתגייס למשטרה הצבאית ולעשות את הטירונות של החיל. למיועדים לגיוס לחיל מומלץ לחקור אודות אפשרויות השיבוץ המגוונות, ולבקש את השיבוץ הרצוי בשלב הטירונות. מי שיש לו רשיון לאופנוע – הדרך כבר סלולה עבורו”.

 

 

תגובות