אשת השנה בכפר סבא: הלוחשת לחיות – רביד אלבו

כמו בכל שנה, אתר השרון פוסט בוחר את אנשי השנה שעשו מעשה מיוחד השנה או בכלל.

השנה בחרנו את רביד אלבו, בת 43 מכפר סבא שיש לה אהבה מיוחדת מאוד: בעלי החיים שהיא מגדלת ומדובר בערך בארבעים בעלי חיים ( !!! ), מטפחת ומממנת ממשכורתה בחווה שחלק ממנה נתרם לה באזור השרון.

 

מאת: אירית מרק

רביד אלבו. אשת השנה בכפר סבא

רביד אלבו היא אישה מדהימה. תמיד תיראו אותה מחייכת, נמרצת, ממהרת למטלה הבאה, תמיד אופטימית עם חיוך שובה לב. מאחורי החזות החתיכית שלה עומדת אהבה יוצאת דופן: אהבתה העזה כאם לילדיה לבעלי החיים שלה.

בזמן שאחרים מגדלים בבית חית מחמד אחת, מגדלת אלבו במימון עצמי ממשכורת לא גדולה 5 עיזים, חמור שהצילה מקלקיליה, 16 ארנבים, תרנגול, 2 יונים שלא מסוגלות לעוף, שני כלבים, 5 חתולים, וגם חתולי רחוב שהיא מאכילה ו- 2 תוכים.

אלבו, מעוררת השראה על סובביה כשהם שומעים עד כמה היא משקיעה באהבתה זו. אלבו, ילידת כפר סבא, עובדת במכירות ומהיום שהיא זוכרת עצמה היא אוהבת בעלי חיים. “כילדה מצאתי כלבים ברחוב, העליתי אותם הביתה, מקלחת ,מאכילה ומשחררת חזרה לרחוב. את הכריך לבית הספר הייתי מחלקת לבעלי החיים ברחוב. עם העזים זה התחיל כשעוד הייתי בזוגיות עם הגרוש שלי”, היא מספרת “טיילנו בחווה של השכן שלו ופתאום הוא הראה לי תא קטן ובתוכו שני גדיים זכר ונקבה. התלהבתי ואמרתי ‘אותם אני רוצה’. למחרת הוא עשה לי הפתעה וקנה לי אותם”, סיפרה בראיון לאתר בעבר.

 

רביד אלבו. אשת השנה בכפר סבא

היא קמה ברבע לשש בבוקר, מאכילה, מטפלת, משחררת מהתאים, עושה להם טיול בסופ”ש. העיזים כרגע בחוות סוסים, ומזהים כבר מרחוק כשהיא מגיעה עם האוטו, “ישר הם מתחילים עם כל המֶה מֶה מֶה שלהם. אני מסתדרת יותר עם בעלי חיים מאשר עם בני אדם, אני אוהבת אנשים אבל נוח לי יותר בחברת בעלי חיים. יש בהם משהו שאני מאוד אוהבת, הנאמנות, המסירות, ואהבה בלי תנאים. הם גורמים לי אושר, פשוט נהנית לשבת ולהסתכל עליהם ולראות שטוב להם. כל דבר שהוא בריאה יש בו נשמה. בהתחלה חשבתי שתרנגול או בעלי חיים אחרים לא מודעים לשום דבר, אפטים, והבנתי שכל יצור שברא הקדוש ברוך הוא יש בו נשמה. התרנגול יודע בדיוק כשאני באה להאכיל אותו, והוא, אגב, חי עם החתולים ועם הכלבים. כשאני מרשרשת בקופסת האוכל הוא רץ אלי, כי הוא יודע שהוא מקבל אוכל”.

החלום שלה מזה שנים רבות לפתוח בית מחסה לבעלי חיים, וכמובן להפיץ את המודעות נגד התעללות בבעלי חיים “לא אתחבר לבן זוג מלכתחילה אם לא תהיה לו כימיה עם בעלי חיים. אני מקבלת הרבה הודעות מגברים שלא מסתדר להם המראה שלי עם גידול עזים… ואני שואלת אותם בחזרה. איך אמור להיראות אדם שמגדל עזים”…”

“אין יום שאני לא מגיעה, גם אם אני חולה, גמורה, מתה. זה חלק מהיום שלי. החמור ממש דומע כשטוב לו, רואים את זה ומרגישים את הנשמה שלו. זה חמור שעבר התעללות מאוד מאוד קשה. הם מדלגים לקראתי, מניחים ראש, אוהבים. הבוקר שלי מתחיל איתם, עם כל הקושי, אני קמה כל בוקר ואומרת תודה לבורא עולם שזיכה אותי בהם, הם העולם שלי, מבחינתי הם העולם שלי, אני עושה את זה באהבה, הם כמו ילדים לכל דבר, הם תלויים בי והאהבה שלהם אלי היא כמו אהבה של ילד לאימא”.

===============================================

להזמנת כרטיסים למופעים בקניון G כפר סבא לחצו על הקישור >> https://www.facebook.com/G.KfarSaba/

 

תגובות