מפעל המים כפר סבא וגזית גלוב ישראל מנהלות מו”מ לצורך הקמת מיזם משותף

המהלך נועד כדי למקסם את ערך נכסי מפעל המים והפיכתם לנכסים מניבים, יחד עם הרחבת מתחם G כפר סבא המצליח, תוך מתן מענה לביקוש של מעל 10,000 מ”ר של שטחי מסחר כולל מותגים בינלאומיים מובילים שמעוניינים להיכנס לאזור השרון לראשונה

גזית גלוב ישראל הבעלים במתחם G כפר סבא, מנהלת משא ומתן לרכישת 50% מהקרקע של מפעל המים כפר סבא הסמוך למתחם לצורך הקמת מיזם משותף יחד עם מפעל המים, לייזום, הקמה, שיווק וניהול של נכסים מניבים על קרקעות אלו.

המהלך נועד לשיתוף פעולה כלכלי ותמהילי בין G כפר סבא למפעל המים (אגודה חקלאית שיתופית בבעלות תושבי כפר סבא) ומטרתו לבנות מתחם מסחרי בבעלות משותפת אשר ירחיב את מתחם G כפר סבא המצליח ויספק מענה לביקוש של מעל 10,000 מ”ר של שטחי מסחר, כולל מותגים בינלאומיים מובילים שמעוניינים להיכנס לאזור השרון לראשונה.

מתחם G כפר סבא. צילום: ג’קי ורסנו

פרויקט זה יכלול  שטחי מסחר ומשרדים, לרבות חנייה מסודרת וראויה אשר תשפר את התנועה במתחם כולל את מקומות החניה.

הליך השותפות מגיע לאחר שמפעל המים פרסם “קול קורא” בו פנה לגופים עיקריים בתחום הנדל”ן. בעקבות פניה זו קודם מו”מ ישיר בין מפעל המים לגזית גלוב ישראל בהתייחס לעקרונות עליהם הוחלט בהנהלת במפעל המים, לפיהם הקרקע תמומש בחלקה, לפי ערכי שוק, לצורך מקסום ערכה והפיכתה למקור הכנסה נוספת וקבוע עבור מפעל המים לטווח הארוך. מיזם משותף זה מבוסס על שותפות, בחלקים שווים, עם גופים בעלי איתנות פיננסית ומומחיות בייזום נכסים מניבים, שיווקם וניהולם.

מפעל המים בחר לממש אך ורק 50% מהזכויות ולהישאר שותף מלא לתהליך הייזום והשבחת הקרקע ובדרך זו נמצא במצב בו ביצוע הפרויקט ימומן בחלקו הגדול באמצעות כספי התמורה.

קביעת שווי הפרויקט נקבעה על ידי שלושה שמאים, ביניהם שמאי מכריע וזאת למען שקיפות התהליך כולו.

החברות יקימו מנהלת משותפת לניהול המיזם המשותף שתפעל בשקיפות מלאה בין הצדדים מתוך מטרה להסדיר את כלל מרכיב המיזם, לרבות  תכנון, הקמה, שיווק וניהול הנכסים שיוקמו.

 

 

תגובות

תגובות