בית המתנדב נחנך :”כל המתנדבים בעלי צרכים מיוחדים נותרו מחוץ לאירוע מתוסכלים, פגועים, כואבים”
בעיתונות המקומית הופיעה תמונה של מכובדים מתחת לכותרת: עיריית כפר סבא מחדשת את פעילותו של “בית המתנדב” בבית חדש ומשודרג – הודעה ששלחה דוברת העירייה לכל העיתונים שהכניסו אותה איך שנשלחה. 
הטקס הקודם היה כאשר הוכרז מבנה בלתי נגיש בעליל ברחוב אז”ר 18. “חברתי להתנדבות הצמודה לכיסא גלגלים בגלל מחלת הפוליו ואני בשל מטען השנים – 83 – ראינו את עצמנו פגועות למדי. חשנו שוויתרו עלינו, המתנדבות משכבר הימים, ואתנו כל המתנדבים בעלי צרכים מיוחדים שלא יכולים  ליהנות מבית המתנדב”, מספרות דליה גוטליב ויונה אברמוביץ “כתבנו, נפגשנו, הסברנו, בקשנו שיבטלו את המיקום הבלתי ראוי. עדיף שלא יהיה בית מתנדב אם המבנה לא יכול להכיל את כולם”. 
לשמחתנו, נמצא מקום אחר במבנה שברחוב גלר 4. הבטיחו לנו שהמקום יונגש בטרם יוכרז כ”בית המתנדב”.
להפתעתנו הרבה ולצערנו הרב עיריית כפר סבא באמצעות המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות חידשה את פעילותו של בית המתנדב בטקס חגיגי ומרגש בקומה שנייה ללא מעלית….כל המתנדבים בעלי צרכים מיוחדים נותרו מחוץ לאירוע מתוסכלים, פגועים, כואבים….לא ברור לנו איך חבורה כה נכבדת מתגלה ללא שמץ של הבנה לצורכי הזולת, ללא התחשבות, ללא אכפתיות וללא אחריות ומעודדת ומאפשרת פגיעה נוספת. האם אי אפשר היה להמתין עם הטקס עד אשר תותקן המעלית, ייעשו פעולות נוספות כולל שירות מותאמים ואז להזמין את כ ו ל ם לחנוך את הבית שלנו, של כולנו. שלחנו מכתב תגובה לעיתונים בו בקשנו שתהיה התנצלות על חוסר ההתחשבות בכל המתנדבים והבטחה שבמהרה בימינו הדבר יתוקן. המכתב לא פורסם! לפי שעה יש למצוא מקום חלופי למפגשים ופעילויות”. 
 
ביקשנו את התייחסותו של ממלא מקום ראש העירייה, צביקה צרפתי ונפרסמה לכשתתקבל.

תגובות