סיפורה המרגש של רב”ט אנה כדר בת ה-21 מהוד השרון שעלתה לארץ מבלארוס והפכה ללוחמת ומפקדת בצבא

רב”ט אנה כדר בת ה-21 מהוד השרון עלתה לארץ עם כל משפחתה החודש בדיוק, לפני 5 שנים. במהלך תקופתה בארץ אנה עברה חוויות רבות, והתגייסה לתפקיד מאבחנת בטחונית בחיל המשטרה הצבאית, תפקיד אותו היא מבצעת בהצלחה רבה.

זהו סיפורה המרגש של רב”ט אנה כדר המתארת בראיון מיוחד ובלעדי לאתר השרון פוסט את הקשיים בדרך עד ההצלחה הכבירה בצבא “”אל תוותרו לעצמכם ואל תאמינו לכל דבר שאתם שומעים”, היא ממליצה למתגייסים.

אנה עלתה לארץ מבלארוס כאשר הייתה בת 15. לפני שידעה שהיא עולה לארץ עלתה בה המחשבה להתגייס לצבא בבלארוס אך חלמה לשרת כלוחמת, דבר שידעה שיתאפשר לה רק בצה”ל. מאוחר יותר הוריה החליטו לעלות לארץ וחלומה התגשם. משפחתה עלתה והתמקמה בהוד השרון. “תקופת העלייה הייתה לא פשוטה”, אנה משתפת ומוסיפה: “עלינו לארץ בגלל המצב הכלכלי הקשה שהיה בבלארוס.

הקש ששבר את גב הגמל היה ביום בו סבתי נפטרה, ותוך 3 חודשים כבר היינו בארץ”. אנה מתארת את תקופת העליה כלא פשוטה: “הייתי מאוד בודדה ומדוכדכת, זה לא רק השפה השונה, זו התרבות, להגיע למקום חדש ולהתחיל הכל מההתחלה. התחלתי ללכת לבית ספר רגיל ולמדתי באולפן, ואחרי תקופה החלטתי לעבור לבית ספר אחר – בית ספר שמשלב ישראלים ועולים חדשים – בית ספר מוסינזון בהוד השרון. לצורך לימודי העברית נשארתי כיתה והשתמשתי באנגלית הבסיסית שהייתה לא בנוסף ליתר המקצועות, למדתי 18 שעות בשבוע עברית. הייתי נחושה להשתלב והצלחתי. בבית הספר בארץ למדתי 3 שנים, בסופן הגיוס התקרב, וידעתי שהמסלול שלי יהיה קרבי”, היא מספרת.

רב”ט אנה כדר

לא מה שחשבה אך הגיעה למקום הנכון: “חיכיתי הרבה זמן לדעת מה השיבוץ שלי. מה שידעתי זה שאני רוצה שירות משמעותי. לבסוף נוכחתי לדעת שקיבלתי שיבוץ לתפקיד “מאבחנת בטחונית”. לא ידעתי מה זה ובדקתי באינטרנט, ברגע שראיתי שהתפקיד שייך לחיל המשטרה הצבאית נבהלתי. אמרתי לעצמי – מה זה התפקיד הזה? לא רוצה להיות במשטרה צבאית! הכל על סמך סטיגמות ששמעתי על החיל. גיליתי שחבר טוב מבית הספר שלי משרת בתפקיד הזה ושאלתי אותו מה זה אומר, על רקע השיחה איתו החלטתי לנסות בכל מקרה. ביולי 2016 התגייסתי לטירונות וקורס לוחמי מעברים בבסיס ההדרכה של חיל המשטרה הצבאית, ואני לא מצטערת על זה”, אנה מספרת.

היום אנה משרתת בתור לוחמת מעברים בגדוד המעברים ‘תעוז’, בפלוגת ‘להב’. הגדוד מאייש את המעברים בקווי התפר באיזור השומרון. “האנשים שנמצאים איתי מדהימים ומה שהכי עושה לי טוב זה לדעת שאני מגינה הלכה למעשה על המדינה”. במסגרת תפקידה, אנה עומדת על המישמר, בודקת כל רכב שעובר במעבר – בודקת שהאנשים ברכב מורשים לעבור, בודקת שאין סחורות שמנסים להבריח כמו מזון או נשק. עד כה אנה סיכלה שני נסיונות הברחות סמים. “מה שמניע אותי לעשות את התפקיד שלי זה לדעת שאני מגינה על כך כך הרבה אנשים ושיש לי חלק משמעותי בשמירה על בטחון המדינה”.

לאחר מספר חודשים בהם אנה ביצעה את תפקידה, היא יצאה לקורס מ”כים והיום היא מפקדת על 17 חיילים. בקרוב אף תקבל בברכה את מתגייסי נובמבר 2017.

לסיום, אנה רוצה לאחל למתגייסים החדשים: “אל תוותרו לעצמכם ואל תאמינו לכל דבר שאתם שומעים. אני הגעתי לתפקיד שלי עם דעות קדומות ומאוד חששתי ממנו. כשהגעתי לפה הבנתי שהגעתי למקום הנכון ואני מרוצה ממנו. בעיקר תיהנו מהשירות הצבאי שלכם כי זו תקופה שלא חוזרת”.

תגובות