למרות ההתנגדויות: גינת קולנוע עמל תיקרא על שם שלי עמרמי ז”ל

מועצת העיר אישרה את שינוי גן חלוצים על שמה של עמרמי ז”ל. חבר המועצה ניסה לשנות ההחלטה ולהציע את גן כנרת במקום ואף חברי הוועד להצלת קולנוע עמל ביקשו למצוא מקום אחר.

צילום: תומר דואק

 

מאת: דן ברק

שרונה לימן מוועד הפעולה  :”נתחיל בזה שיש לנו את כל הכבוד וההערכה לשלי עמרמי ז”ל, ואנו בעד הנצחת זיכרה.
עם זאת, יש לנו כמה הסתייגויות להחלטה המתממשת לשנות את שם גינת עמל לשמה של שלי עמרמי.
שמה הראשון של הגינה, בחמש השנים הראשונות לקיום המבנה, היה “גינת החלוצים”, לכבודם של אילו אשר תרמו מכוחם ומכספם לבניית הארץ בכלל, ובית הפועלים בכפר סבא בפרט. מאוחר יותר, כשבית הפועלים הפך לקולנוע, שונה השם ל”גינת עמל”. שם זה מופיע גם במסמכי תכנון הגינה של משרד האדריכלים ליפא יהלום ודן צור. הגינה, כמו המבנה, היא חלק מהמרחב המיועד לשימור.( גם הגינה וגם המבנה תוכננו ע”י זוכי פרס ישראל). שמה הוא חלק בלתי נפרד ממנה, ומעצם קיומה.
כפי ששמו ההסטורי של “גן מנשה” לא שונה ל”גן שאול”… כפי ששמו של מוזיאון תל אביב לאומנות לא שונה… כך גינת עמל צריכה להישאר בשמה ההסטורי.
יש לנו, כועד, כמה הצעות ורעיונות כיצד להנציח את זכרה של שלי עמרמי באופן מכובד וראוי במרחב הציבורי. היינו רוצים שישמעו אותנו.
לקראת ההצבעה במועצת העיר בעוד יומיים אנו פונים אל העיריה כגוף ואל חברי ועדת השמות שיתחשבו בבקשתינו במהלך ההצבעה מאחר וקולינו לא נשמע בדיון המקדים שהתקיים. אולי עוד לא מאוחר. אנו מדגישים את הפן ההסטורי והכבוד למורשת המקומית.

תגובות