מועצת העיר הקימה ועדה שתגבש הצעה לאסטרטגיה לטיפול במניעת זיהומים ותגיש המלצותיה עוד חודשיים למועצת העיר. יובל לוי”מריחה נוספת”

הוועדה תוקם בהמשך להצעה לסדר של חברי סיעת תפו”ח בראשות יובל לוי שדרשו שהעירייה תפעל למניעת זיהומים בעיר.

תושבים שהגיעו למועצה הלינו על מפגעי ריח קשים במקומות שונים בעיר.

לבסוף, צרפתי הציע כפשרה הקמת ועדה מיוחדת בראשות איתי צחר שתבדוק הנושא.

חברת המועצה, פליאה קטנר:”אנחנו נושמים את האוויר הזה. הילדים נושמים את האוויר, הזקנים נושמים את האוויר הזה. אני ממש חושבת שזה צריך להיות מסוג הדברים שנמצאים באיזושהי עדיפות ראשונה. זה קשור לכולם וזה באמת נושא כמו שאתי אמרה פה, באמת עניין בריאותי, שיכולות להיות לו השלכות מאוד כבדות. וזה המקום עכשיו לקבל את ההחלטות”.

ענת קלומל: “במקרה בחצי שנה האחרונה יצא לי לעשות מחקר מידעני על תושב שסבל מריחות וחיפש מקום מגורים, ובדקתי, רציתי לבדוק אם בכפר סבא המיקום אם אוכל להמליץ לו להתגורר, ואני גיליתי מדדים מאוד לא חיוביים בכפר סבא. מזרח כפר סבא. ואני רואה מהתלונות שכבר תקופה ארוכה מתלוננים שבאמת יש פה בעיה אקוטית מבחינת הריחות. ואני חושבת שכנראה המצב הולך ומידרדר ולא עושים מספיק. וצריך לראות, אפילו באיזשהו מקום השקעה עכשיו, השקעה מאסיבית במניעת הזיהומים האלה ולקחת את זה כאיזשהו פרויקט שהוא מאוד מאוד חשוב. כי לא ייתכן שכל התושבים שמתגוררים במזרח כפר סבא יסבלו בצורה כזאת שהם לא יכולים לפתוח חלונות. זאת אומרת, יש פה בהחלט בעיה שאתם צריכים, אפילו צריכים להשקיע. וגם אם המדינה לא מספיק תורמת ולא מספיק מצליחה למנוע את זה, אנחנו בתור עיר ששואפת שאיכות  החיים בכפר סבא תהיה איכות חיים גבוהה, חייבים להתמודד. אני רוצה להגיד שברעננה עשו עבודה הרבה יותר טובה, ושם המדדים הרבה יותר טובים מכפר סבא, בצד המערבי מאשר כפר סבא. יש פה פערים מאוד מאוד גדולים ביישובים בשרון. על אחת כמה וכמה אנחנו צריכים לקחת את עצמנו שגם אני רוצה לומר ככה. גם אזור התעשייה ברעננה הרבה יותר איכותי מכפר סבא. אז כל כך הרבה פערים, אנחנו חייבים לצמצם את הפערים”.

יו”ר האופוזיציה יובל לוי טען כי מדובר ב”מריחה נוספת”.

תגובות