“אלי יאני שלא יגמר לעולם” : הטור של גיא יואל דרשר מיוחד לאתר השרון פוסט

אלי אלי שלא תיגמר לעולם!!!

קמתי היום בבוקר בהרגשה שאני נער בבית הישן של הורי. שוב בוקרו של יום שבו משחקת הקבוצה שלי ושוב הולך לשיר לאליל שלי….אלי יאני!!!

כמו פעם יעלו שאר השחקנים על כר הדשא ואז הוא יעלה וכל הקהל יעמוד ומקהלת הצבא הירוק תתחיל לשאוג ולשיר :”אלי יאני,אלי יאני אין כמוך בעולם אלי יאני אלי יאני אוהבים אותך כולם” והוא הצנוע ירים יד לשלום בחיוך מבויש ויודה לכולם.
הרבה ענקים גדלו באגודה המדהימה שלנו והפכו לסמלים ואף עשו חיל בקבוצות אחרות,הבולט מבין כולם הוא אגדת הכדורגל שקנתה את הקבוצה השנה יצחק שום.אגדה מקומית שהפכה לאגדה לאומית ובאמתחתה אליפות וגביעים והופעה במונדיאל (עם יאיר נוסובסקי הפנתר האגדי)ובאליפות אסיה ואולימפיאדה ואח”כ מאמן מעוטר ואפילו דאבל ביוון, מוטציה שגדלה אצלנו.ענק!!!
אבל בלב של כל אחד מאוהדי כפר סבא גר אלי יאני. הילד משכונת אלי כהן שבכשרון יוצא דופן הפך למלך השערים ולאלוף ומחזיק גביע(גם בהפועל תל אביב ובבית”ר ירושלים בתקופותיהן הגדולות ואז חזר הביתה), יכולת לראות את הפחד בעיני שחקני ההגנה והשוערים של היריבות כאשר אלי היה מתמקם ברחבה ומכוון את התותח לירי,2 תותחים היו לו האחד ברגליים ואחד נדיר בראש,איזה שחקן מושלם שבנוי כמו החלוצים האירופים.
כמה פעמים הוא גרם לנו לרקוד ולשיר,כמה צמרמורות,כמה דמעות של אושר וכמה גאווה כאשר פעם אחר פעם שלח אימפריות כמו הפועל ומכבי ת”א/חיפה/ירושלים/נתניה כאשר הנקודות נשארות אצלנו.
כותב ועוצם את העינים ואני שוב שם,שאפקח אותן היום ב19-00 אז אבא ישב לידי ביציע כמו אז ושאביט לצד השני ישב שם ילד קטן שדומה לי ויחווה איתי את מה שחוויתי אז עם אבא שלי,בני מחמדי שי,והיום?היום הוא יחווה איתי את אלי יאני!!!!!צמרמורת!!.ובמחצית יעמוד בשער שוער האליפות שלנו עופר נוסובסקי שאני אוהב מהלב ואי אפשר שלא. וואווווו איזה ערב ,זה הסרט חזרה לעתיד כפר סבא סטייל.

שנים שאני נוסע אחרי הקבוצה לכל מקום,חלק מהמגרשים שהייתי בהם במסע הזה שלי עם הקבוצה הפכו לפארקים ולגורדי שחקים?
אין מגרש אחד שהיינו בו שאלי יאני לא חירר לו את הרשת. כילד אחרי המשחקים הייתי כותב לו כמה מילים ושם בתיבת דואר שלו,זה היה הכי קרוב שהעזתי להתקרב אליו כילד,הוא היה עצום מדי מכדי שאעיז לדבר איתו.
התבגרתי והייתי נער ואלי כבר היה לא ילד בעצמו והנשמות הטובות התחילו לדבר….. הוא כבש קצת פחות והשירה ביציע קצת פחתה.
ניגשתי לבית שלו בפינת הרחובות רוטשילד/בן גוריון ושילשתי פתק עם כמה מילים,קצת אמונה וקצת להזכיר כמה הוא ענק וכמה מאמינים בו הסתובבתי ללכת ואז :”בחור,חכה רגע” זיהיתי ישר את ה ר’ ,לאלי יש ר’ כאשר הוא מדבר?
הסתובבתי והוא היה מולי. פתח את תיבת הדואר והוציא את המעטםה שלי וקרא בשקט והביט בי והעיניים שלו הבריקו,ראיתי שהוא מתרגש :”תודה גיא,אתה לא מבין כמה זה חשוב לי,לא תתאכזב בשבת” וחיבק אותי.
שבת הגיעה,הפועל באר שבע באה לבקר ו70 דקות שממה ושיממון ואלי לא פוגע ושוב נשמעים קולות ואז….. מונפת הרגל של אלי יאני מ20 מ’ ובוםםםםםםםםם לחיבורים , עוברות עוד כמה דקות והוא מתרומם לגובה כמו סקאד ועם הראש בוםםםםםםםם לרשת ועוד 5 דקות עוברות ושוב הרגל הפעם מקרוב ,10 דקות מטורפות של החלוץ האגדי הזה וכולם על הרגליים ושרים ורוקדים ואני שם את הראש על הכתף של אבא ,עמד במילה שלו ולא התאכזבתי.
חזרנו הביתה ובערב אני יושב במרפסת מביט החוצה ורואה מישהו ניגש לתיבת הדואר של הורי ושהוא מתרחק הגב שלו מאד מוכר לי ,יכול להיות???? היתה מעטפה בתיבת הדואר ועליה היה מוטבע בזהב או כסף השם אלי יאני.
פתחתי את המעטפה והגלויה הזו שבתמונה היתה בפנים ובחלקה האחורי הוא כתב לי.
הרמתי את העיניים וממרחק של 50 מ’ ראיתי אותו עומד ומביט,הרים את ידו וניפנף לי לשלום ומילמלתי לעצמי :”שלום אלוף” באותה שנה הוא המשיך לחורר רשתות וזכינו בגביע והוא הניף אותו והיתה חגיגה ענקית במרכז העיר,חגגתי עם החברים והרגשתי שמישהו מניח יד על כתפי ומחבק ושוב הוא היה שם האליל הזה שלי וקרץ לי,”מזל טוב על הגביע גיא” לא הספקתי לענות לו כי הניפו אותו על הכתפיים אבל הוא הצביע עלי עם האצבע כאילו אומר לי “בשבילך”.
אני כנראה אשכח את רוב הדברים שעברתי בחיים אבל את האירועים הללו שכתבתי פה לא אשכח לעולם.
אלי, זה שוב אני שמודה לך והפעם כאבא.
על הנשמה הענקית שלך (ואני שומע כל פעם על עזרה שאתה מושיט לאנשים ושומר בסתר), על זה האימפריה הירוקה שלנו אצלך בלב ואתה תמיד שם בשבילה בטוב וברע ובמה שביניהם.
על חוויות ילדות ונערות מדהימות שנתת לי מבלי שתדע.ותודה לאל שבחר בכפר סבא להיות העיר שבה גדלת. אם היה תלוי בי אז היה שלט קטן בכניסה לעיר(כמו בארה”ב) שאומר “ברוכים הבאים לכפר סבא,עירו של אלי יאני”
אוהב אותך ומודה לך על הכל.

“אלי יאני אלי יאני אין כמוך בעולם אלי יאני אלי יאני אוהבים אותך כולם”!!!

 

==================

 

 

תגובות