המהפך של עוזיאל השריונר: מההסתבכות עם המשטרה ועד הניצחון האישי הגדול בקרבי “אני מרגיש גאווה על מי שאני היום ומה שעברתי, על זה שלא ויתרתי”

לפני שבע שנים עוזי לא היה מאמין שהיום ישרת כלוחם בחטיבה 7- יבצע פקודות וייגן על ארץ ישראל. עוזי עבר לא מעט בחייו, ביניהם קשיים בבית ומשפחתו, אך לבסוף עשה שינוי, והוא מצא את עצמו מצליח במסגרת הצבאית ואף צמח, למד והתבגר. בימים אלו, עוזי מסתכל אחורה ורואה את השינוי והדרך שעבר והיום נהנה מכל רגע בשירות. הוא מתגורר בכפר יונה, ומספר כי זה מקום מעולה לגור, אווירה טובה והוא מאוד אוהב לגור בה, “כפר יונה זה הבית” מספר.

חייו של סמ”ר עוזיאל קרוואני לא תמיד היו קלים והוא חווה לא מעט תהפוכות. כאשר אימו הייתה בהיריון איתו בחודש השלישי, אביו נפטר מסרטן כאשר הוא בן 46 בלבד. אימו, לא ידעה מה לעשות והמליצו לה להפיל את ההיריון אך היא לא ויתרה והחליטה שהיא ממשיכה בהיריון וכך עוזי הצטרף למשפחה חדשה, ללא אב, כאשר האימא מגדלת ארבעה ילדים ועוד את עוזי, שנקרא על שם אביו. המשפחה בה עוזי גדל הייתה לא קלה, הסביבה המשפחתית שלו הייתה בעייתית, וכך גם עוזי גדל אל תוך העולם הזה. הוא לא הלך לבית ספר, הפסיק ללמוד, הלך לעבוד הסתבך ובמשטרה פתחו לו אף תיק על אלימות. משפחתו ניסתה כמה שיותר שלא ישאב לעולם הזה.

עוזי הבין כי הוא רוצה לעשות שינוי, הוא ראה כיצד אמא שלו סובלת מהמצב והבין שעל מנת לעזור לה הוא צריך קודם כל לעזור לעצמו. אחד מהרגעים לתחילת השינוי היה כאשר הוא קיבל צו ראשון. תחילה עוזי לא רצה להתגייס והזמינו אותו לשיחה בתל השומר, שלחו לו צו לפני מעצר. בשיחה נאמר לו כי הוא יוכל להתגייס ולעשות שינוי או שמצד שני הוא יוכל להוציא פטור כי הוא לא מתאים למערכת והמסגרת. אז הוא התחיל להבין כי מדובר בהזדמנות טובה לעשות את השינוי בחיים לו ייחל.

עוזי הבין שאם הוא מתגייס הוא רוצה ללכת עד הסוף ולהתגייס לקרבי, וכך עם מוטיבציה גבוהה, בדצמבר 14′, הגיע לחוות השומר, מקום בו הוא יכל להבין מהי מסגרת צבאית, לחוות את האווירה ובסופה להיות מיועד למסלול קרבי. את חוות השומר סיים במסלול קרביים כמצטיין פלוגתי ושובץ לשריון. “שהות בחווה הביאה לי ערכים שילוו אותי לכל החיים. הגעתי בלי הרבה מחשבה על העתיד שלי והמקום הזה שינה לי את החשיבה. זו תקופה מדהימה, המפקדים והסגל נמצאים שם בשבילך לכל דבר, משהו שהוא בכלל לא מובן מאליו”. המפקדת האישית שלו הייתה מפתח להצלחה עבורו שתמיד הרימה אותו ונתנה לו מילים טובות, שראתה כמה רצון להצליח יש בו ונתנה לו את כל הכלים להצלחה. “ההצלחה שלי הייתה חשובה לה כמו ההצלחה שלה”.

משפחתו של עוזי הייתה בהלם מהמהפך שעשה, אימו גאה בו על הדרך שבחר והשינוי שהחליט לעשות. “הצבא נתן לי נקודת מבט מטורפת על החיים” מספר, “למדתי להכיר את עצמי בתור בן אדם שונה לגמרי, אני מישהו אחר, לא אותו עוזי שלפני. אני מרגיש גאווה על מי שאני היום ומה שעברתי, על זה שלא ויתרתי”.

כיום עוזי משרת בגדוד 82 של חטיבה 7 בחיל השריון ונהנה מכל רגע בשירות. הוא מודה על ההזדמנות שהצבא נתן לו לשנות את מי שהיה, על כל מי שלקח חלק בתהליך וההשקעה הלא נגמרת בחיילים. “כיף לדעת שהצבא חושב גם על הדברים האלו”.

תגובות

תגובות