עילאי הרסגור הנדין:”אני מקבל מדי יום בקשות מתושבים לרוץ לראשות העיר ומתייחס לכך במלוא הרצינות”

אתר השרון פוסט יציג לפניכם מדי שבוע את פעילותם של נבחרי הציבור בכפר סבא לקראת בחירות 2018 שיתקיימו בסוף אוקטובר 2018.

השבוע: עילאי הרסגור הנדין, חבר מועצת העיר מטעם מרצ.

עילאי הרסגור הנדין, צילום: תומר דואק

שם: עילאי הרסגור-הנדין

השכלה ועיסוק: תואר ראשון במשפטים ובמדעי המחשב, אוניברסיטת חיפה. מהנדס תוכנה במקצועי.

מצב משפחתי: נשוי ללירן ואב לגוני

פעילות עיקרית בקדנציה האחרונה: “הובלתי את כפר סבא להיות לעיר הראשונה בישראל שבה תשתית הפרדת אשפה בכל הבניינים, הקמתי באמצעות מחלקת הקיימות 11 גינות קהילתיות ברחבי העיר, הכנסתי שתי נשים למועצה הדתית: רפורמית וחילונית (לראשונה בתולדות המדינה), הפכתי את כפר סבא לעיר הראשונה בישראל שבה אין שימוש עירוני בחומרי ריסוס נגד עשבים (בשל סכנת סרטן), הובלתי באמצעות מחלקת הקיימות פרויקט משותף לחינוך סביבתי וחיסכון אנרגטי לכפר סבא והמשולש במימון האיחוד האירופי, הנהגתי שקיפות ברשימת הכריתות הצפויות של עצים בעיר ואפשרתי לראשונה להגיש התנגדויות, הקמתי ושדרגתי גינות כלבים, שדרגתי גינות משחקים לילדים, הכנסתי זרמים נוספים ביהדות לפעילות העירונית והנהגתי מסורת של יום כיפור פלורליסטי-שוויוני עם תפילות וטקסים בכמה מוקדים”.

מאבקים או תכניות שהובלתי: “נאבקתי נגד תוכנית המתאר במתכונתה המקורית, ובאמצעות שיתוף פעולה עם חברי מועצה הצלחנו לסכל הקמת מגדלים במרכז העיר (מאוחר יותר הוגשה תוכנית שונה מזו שהחלטנו עליה לוועדה המחוזית), נאבקתי נגד הנוסח הסופי של תוכנית המתאר שהוגש לוועדה המחוזית ללא החלטת מועצה וללא שיתוף ציבור, נאבקתי ביחד עם וועדי הפעולה נגד זיהום האוויר במזרח העיר ונגד המפעלים המזוהמים המתוכננים באזור התעשייה החדש, נאבקתי נגד המשך פעילות מפעל בר און בשכונה הירוקה, הבאתי לביטול רשיון העסק שלו ולצערי הוא ממשיך לפעול בחסות בית המשפט, נאבקתי נגד תוכנית הבנייה חסרת הרסן בשכונת 80 ונגד הקמת קריית התקשורת על גבי שטח הנגזל מהציבור, נאבקתי נגד הכוונה להפר את הבטחות העירייה להורים ולבנות קומה שלישית בבית הספר דבורה עומר ועמדתי על עמדתי גם במחיר פרישה מהקואליציה, נאבקתי נגד ההחלטה למכור עתודות קרקע עירוניות לקבלנים ברחוב הראשונים.

“נאבקתי נגד כפיית תוכנית פינוי-בינוי בתקומה שלא בשיתוף התושבים, נאבקתי למען תוכנית תחבורה ציבורית חדשה לכפר סבא והמשכתי להיאבק נגד יישום מוטעה של התוכנית רחוק מהעין הציבורית, נאבקתי למען שבילי אופניים, העברתי תקציב בסך 10 מיליון ש”ח לצורך הנושא ואני ממשיך להיאבק על יישומו בשטח, יזמתי את העלייה המהירה מהדלת האחורית בקווי מטרופולין (קווי 29 ו 39), נאבקתי למען הפעלת קווי תחבורה ציבורית בשבת, הכנתי תוכנית מקיפה להפעלת קו מוניות שירות בשבת (שלצערי לא יושמה), הבאתי בהצלחה להפעלת קו שבת בכפר סבא במשך חודשיים וחצי בשיתוף המגזר הפרטי וכיום אני מקדם ביחד עם מתנדבי שבוס כפר סבא הקמת קו תחבורה שיתופית בסופי השבוע. כמו כן, נאבקתי נגד התנהלותו המושחתת של יהודה בן חמו, ולשמחתי המשטרה נמצאת בשלבים מתקדמים לקראת העמדתו לדין”.

הבחירות הקרובות, אתמודד למועצה? לראשות? : “בבחירות הקודמות הודעתי מראש על כך שלא אתמודד לראשות העיר כל עוד לא אצבור ניסיון בתור חבר מועצה, משום שלטעמי לימוד נושא כה רחב לא יכול להיעשות תוך זמן קצר. זה לא רציני. הפעם אגיע לבחירות עם ניסיון ביצועי כסגן ראש העירייה ושנתיים וחצי של פעילות אינטנסיבית באופוזיציה על מנת לייצר אלטרנטיבה לשלטון הנוכחי. אני מקבל מדי יום בקשות מתושבים לרוץ לראשות העיר ומתייחס לכך במלוא הרצינות. התמיכה מחממת את הלב, ואודיע בהמשך על הצעד הבא”.

פליאה קטנר ועילאי הרסגור הנדין, מסיעת מרצ. צילום: תומר דואק

תגובות