קבלת שבת מוסיקלית עם מיכל שבבו ואורית ששון בגינת עמל

ועד הפעולה למען קולנוע עמל, שאינו מפסיק ללחוץ על דוושת הגז, קיים ביום שישי ה-24/11 קבלת שבת מוסיקלית לכל המשפחה עם מיכל שבבו בגינת עמל על גבי מחצלות. הקהילה קיבלה את השבת בשעת בין ערביים. קבלת השבת החלה כשמיכל שבבו בקשה מכולם לעמוד ולפנות מזרחה ולהתפלל לשלום. בשרידי האור של שעת בין השמשות חתמו הבאים על העצומה למען שימור קולנוע עמל והדליקו נרות, ואז, התיישבו בנחת לזמר שירי השבת בליווי הגיטרה והשירה היפה של מיכל שאליה הצטרפו עוד חברים שהביאו את כלי הנגינה שלהם. אחד המשתתפים, גיורא ברעם, בן כפר סבא המושבה שנולד ברמת הכובש, סיפר בהתרגשות לנוכחים איך עברה עליו ילדותו כמגולל התרגום מאנגלית בתא המסריט ב’סינמה פרדיסו’ שהיה בעבורו קולנוע עמל.

קבלת השבת בגינת עמל היא עוד טבעת שחוברת לשרשרת אירועי התרבות שמארגן ועד הפעולה למען קולנוע עמל תחת הכותרת: “מאירים את עמל”. רק בחודש נובמבר קיים ועד הפעולה שלושה אירועי תרבות בהם הפיקניק במוצאי שבת בגינת עמל, התערוכה בגלריה שבהיכל התרבות בנושא שימושים עתידיים לקולנוע עמל שהציגו תלמידי מגמת האדריכלות של אורט כפ”ס, וקבלת השבת המוסיקלית בסופ”ש האחרון, כשהדלקת נר חנוכה ראשון יחדיו מתוכננת בחג החנוכה הקרב. האירועים הללו נועדו כדי להחזיר את הציבור מחדש לעמל ולהפוך אותו למרכז פעילויות תרבות קהילתיות.

באופן שגוי ומצער נמכר קולנוע עמל לקבלנים לפני 16 שנים, ומאז הוא עומד נטוש ומוזנח ואינו משרת עוד את הקהילה לה נועד לכתחילה.

קולנוע עמל הוכרז כמבנה לשימור על ידי עיריית כפר סבא והמועצה לשימור אתרים, נבנה על קרקע ציבורית אותה רכשו פועלי כפ”ס בכספם הפרטי ואף הקימו אותו במו ידיהם לפני 80 שנה.

הבניין המקורי תוכנן כבית פועלים, בית עם לתרבות, על-ידי האדריכל הצעיר אריה שרון (אחת מעבודותיו הראשונות). לימים, קיבל שרון את פרס ישראל באדריכלות.

קולנוע עמל נמצא במרכז העיר, מקיים דיאלוג עם הסביבה ומחובר לרקמה העירונית.

נציגי וועדי הפעולה פועלים כדי שהמבנה והגינה סביבו יוחזרו לכלל הציבור: משפחות צעירות, נוער, גמלאים, תושבי כפר סבא הכמהים למקום משלהם, מקום שבו יוכלו לשמר את זיכרונותיהם הקהילתיים.

יודגש כי הגיעה העת, לאחר כ-16 שנים בהן עומד המבנה מוזנח ונתון לוונדליזם, לקדם את תכניות השימור שלו למעשים בשטח!

תגובות