פרסום באינטרנט – איך עושים את זה נכון?

מערך השיווק והפרסום הוא חלק אינטגראלי ובלתי נפרד מכל עסק כיום. גם אם בעל העסק עצמו, המתמחה בתחום בו פועל העסק, אינו חושב במונחים שיווקיים ואינו מתעניין בעולם הפרסום והשיווק, עדיין מומלץ מאוד שישקיע בצורה כזו או אחרת במערך השיווק של העסק החל משלב מוקדם מאוד בפעילותו. אחד מערוצי השיווק והפרסום המרכזיים כיום, אשר הולך והופך דומיננטי יותר ויותר מדי שנה, הוא שיווק דיגיטלי – שיווק ופרסום באינטרנט. בדיוק כפי שהכרחי ביותר עבור כל בעל עסק להקדיש מחשבה, מאמץ ומשאבים מסוימים למערך שיווק ופרסום, כך שתוך מערך זה חייב להיות כיום מקום מרכזי למערך הפרסום והשיווק באינטרנט.

כיצד ניגשים לפרסום באינטרנט ומהי הדרך הכללית המומלצת להקמה ותפעול של מערך שיווק ופרסום ברשת?

עבודה עם אנשי מקצוע מעולם השיווק הדיגיטלי

בטרם נתחיל לדבר ישירות על הפעולות העיקריות שיש לבצע על מנת לפרסם ולשווק ברשת באופן אפקטיבי, חשוב לציין כי כמובן שאף בעל עסק אינו חייב להיות מעורה בעולם הדיגיטלי או להבין בעולם השיווק הדיגיטלי. בדיוק לשם זה קיימים בעלי מקצוע המתמחים בדיוק בעולם זה, אשר הופך כאמור למורכב ומאתגר יותר משנה לשנה. לכן, ברור לחלוטין כי בעל עסק אשר אינו מעוניין להתחיל ללמוד את רזי עולם השיווק או המדיה הדיגיטלית יכול וצריך ליצור קשר עם אנשי מקצוע מעולם השיווק הדיגיטלי – מקימי ומקדמי אתרים, מומחים לרשתות חברתיות וכו’.

הקמת אתר לעסק ובניית נוכחות ברשתות החברתיות

מעבר ליצירת קשר עם אנשי המקצוע המתאימים, לא יזיק לכל מנהל או בעל עסק להכיר גם מושגים מרכזיים ועיקריים בתחום, הרלבנטיים לא רק למערך השיווק הדיגיטלי של העסק, אלא לכלל ההתנהלות השוטפת של העסק.

אחד הצעדים הראשונים בדרך לפרסום אפקטיבי ברשת הוא בניית אתר אינטרנט עבור בית העסק, ותפעולו באופן דינמי ואקטיבי לאורך זמן. אתר האינטרנט משמש במובנים רבים כפנים של העסק כלפי העולם החיצוני ומהווה מקור מידע, דרך ליצירת קשר וגם חלק משמעותי ממערך הפרסום של העסק. את האתר יש לקדם לאורך זמן במטרה להציב אותו במקום גבוה יחסית בדירוג התוצאות של מנועי החיפוש העיקריים.

פעולה בסיסית נוספת כיום היא בניית נוכחות לעסק ברשתות החברתיות השונות. המדיה החברתית מהווה כלי יעיל במיוחד לפילוח השוק ובניית מערך פרסום ממוקד ואפקטיבי, ומומלץ כי מערך השיווק הדיגיטלי של העסק יכלול גם חשבונות פעילים ברשתות החברתיות הרלבנטיות לפעילותו של העסק.

פרסום מאמרים בתשלום, קידום אורגני וממומן

לאחר שהקמנו אתר אינטרנט ובנינו נוכחות לעסק במדיה החברתית, יש לתחזק ולעדכן באופן רציף את מערך השיווק הדיגיטלי והפרסום באינטרנט של העסק. זה נעשה במגוון דרכים שונות –

פרסום מאמרים בתשלוםפרסום מאמרים מקצועיים מהתחום בו פועל העסק אשר מטרתם להעביר מידע רלבנטי, להעיד על רמת הבקיאות והמקצועיות של עסק זה בתחומו ולמשוך גולשים אל האתר של העסק.

קידום אתרים אורגני – ביצוע מספר פעולות שונות באתר העסק על בסיס שוטף, על מנת לתרום לקידומו בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש הגדולים. פעולות אלו כוללות, בין השאר, הזנה של תכנים לאתר ולאתרים חיצוניים (כולל פרסום מאמרים בתשלום), ביצוע אופטימיזציה לדפי האתר ועוד

קידום ממומן – קידום של דפים מסוימים באתר העסק לראש רשימת תוצאות החיפוש של מילים וביטויים הרלבנטיים לפעילותו של העסק, באמצעות תשלום ישירות למנועי החיפוש. מדובר בדרך נפוצה לקידום אתרים, כאשר את התמהיל המדויק של קידום אורגני וממומן יקבעו מקדמי האתרים על פי ניתוח המצב הספציפי של העסק ואתר האינטרנט שלו.

הכתבה באדיבות link4web הפצת מאמרים ברשת.
https://www.link4web.co.il/

 

תגובות