חבר מועצת העיר, אמיר גבע “לא אתמודד על ראשות העיר”

מדי שבוע אנו מפרסמים אודות חברי מועצת העיר ופעילותם. השבוע באתר : ד”ר אמיר גבע.

גבע, יליד שנת 1950, כלכלן ומנהל עסקים בעל ותק של יותר מ 40 שנה. סיים בהצטיינות לימודי תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב ומאוחר יותר, השלים לימודיו וקיבל      תואר דוקטור במנהל עסקים באוניברסיטה בארה”ב. שימש כבנקאי בכיר במשך יותר מ 20 שנה ובין היתר, כדירקטור, מנכ”ל ומנהל עסקים ראשי של בנק הספנות לישראל בע”מ. לאחר מכן כיהן כדירקטור  ב כ 15 חברות ציבוריות וכיועץ פיננסי לחברות עסקיות רבות.

ד”ר אמיר גבע, מחזיק תיק התרבות

 

גבע מונה לאחרונה ליו”ר דירקטוריון של חברה פיננסית  גדולה שבבעלות קונצרן אי. די. בי. שמנהלת קרנות נאמנות בהיקף של כ 3 מיליארד ₪ ולחבר בוועדת ההשקעות שלה.

נשוי, אב לשניים וסבא לנכד בן 8 שנים. משמש כחבר מועצת העיר כפר סבא כבר 14 שנים, זו הקדנציה השלישית שלו במועצת העיר, אך הראשונה בסיעת מעוף בראשות ראש העירייה המורחק, בן חמו. לפני כן ישב באופוזיציה במועצת העיר.

אמיר גבע “מבחינתי האישית זוהי קדנציה מוצלחת מאוד. אני מחזיק בתיק התרבות במועצת העיר ומכהן כיו”ר וועדת התרבות העירונית וכמ”מ יו”ר דירקטוריון תאגיד התרבות והפנאי בכפר סבא. כמו כן, אני חבר בוועדת הכספים ובוועדת המכרזים העירונית וכן בוועדת ההשקעות של מפעל המים העירוני, כמו גם בוועדת ההשקעות של תאגיד התרבות והפנאי. הקדנציה עמוסה  בפעילות רבה מאוד והזמן שאני מקדיש לקידום תחום התרבות שעליו אני מופקד הוא ניכר ורב ברמה יומיומית ואף נמשך לעתים  תכופות מאוחר לתוך הלילה. העיסוק בתחום התרבות מאוד חשוב לי וקרוב ללבי וכמובן שמעניק לי סיפוק רב. למותר לציין כי השנה זכתה כפר סבא בפרס מטעם משרד התרבות והספורט – לתחום התרבות – מקום שלישי בארץ, בין הערים הגדולות בישראל. זהו הישג חסר תקדים לכפר סבא.

שלושת  הנושאים המרכזיים בהם עסק בקדנציה הנוכחית, הם: :

1).  קיבוץ ואיחוד כל אמני העיר לצורך הקמת בית האמנים של כפר סבא ששוכן כיום במרתף הגדול והמרווח של הבניין ברחוב גלר 4  ומתפקד נפלא

2). ייזום והקמת התזמורת הקאמרית של כפר סבא ( סולני ישראל ), בניצוחו של המאסטרו, בנימין יוסופוב, תושב העיר, שהלחין לאחרונה , לבקשתי, קונצ’רטו לפסנתר ולתזמורת , לכבוד יום ההולדת ה 115 של כפר סבא.

3). היגוי, ייזום והנהגת פסטיבל שירי משוררים לגדולים ולקטנים שיעלה זו השנה השלישית ברציפות , באביב שנת 2018.

מן הראוי  לציין, כמובן,  גם את : ” אפוס – הפסטיבל הבינלאומי לסרטי תרבות ואומנות ” אותו יסדתי ואשר יעלה בחודש יוני 2018 בפעם השישית. זהו מיזם שהוחל בשנת 2013 , בקדנציה הקודמת.

“אני רואה עצמי כמתנדב ואין לי כל עניין למלא תפקיד כלשהו תמורת שכר ובוודאי שאיני מתכוון להתמודד על ראשות העיר באופן זמני או בכלל. לעומת זאת, יש לי עניין רב להמשיך בעשייה ההתנדבותית בתחום התרבות  ובכוונתי לעשות ככל שאוכל על מנת להיבחר שוב  ולהוסיף לכהן כמחזיק תיק התרבות גם במועצת העיר הבאה. טרם החלטתי באיזו פלטפורמה פוליטית אפעל כדי לקדם מטרה זו. ועוד מספר דברים שפחות ידועים עלי : אני חובב מושבע של קולנוע ואמנות ולומד ללא הרף תחומים אלו במסגרת קורסי העשרה בפקולטה לאומנויות של אוניברסיטת תל אביב. בתחום הקולנוע – אני מעורב בפעילות שוטפת כ ” מפיק שותף “, במספר סרטי קולנוע ישראליים ואף כותב באופן קבוע ערכי קולנוע ב ” ויקיפדיה ” ובתחום האמנות הפלסטית – אני עוסק בכתיבת פוסטים מקיפים בפייסבוק וכבר צברתי כ 5000 חברים וכ 2000 עוקבים נוספים, מכל רחבי העולם, שמגלים עניין רב בחומר המיוחד במינו שבו אני מטפל”.

 

תגובות

תגובות