זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה “ביקשתי מספר פעמים שייתנו לי לאכוף אוטובוסים שעוברים באור אדום. לא קיבלתי אישור מהמשטרה”

ויכוח בין העירייה למשטרה מי ישים מצלמה ברמזורים: חשיפה בלעדית באתר 

בטקס חילופי מפקד מרחב שרון שהתקיים בחמישי האחרון זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה חשף “ביקשתי מהמשטרה מספר פעמים שייתנו לי לאכוף אוטובוסים שעוברים באור אדום. לא קיבלתי אישור. את נושא החנייה אנו אוכפים בעזרת מצלמות עשינו סדר באכיפה. גם את הנושא הזה אנו יכולים לאכוף”.

תגובת עיריית רעננה :”עיריית רעננה חרטה על דגלה קידום המאבק בתאונות בדרכים, והפחתת מספר הנפגעים כתוצאה מהן. כחלק ממאבק זה, פנה ראש עיריית רעננה מספר פעמים למשטרת ישראל, לרבות פנייה ישירה למפכ”ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך, בבקשה להצבת מצלמות כחוק על הרמזורים בעיר, מתוך מטרה להגביר את האכיפה על עבירות מעבר רכבים באור אדום. לצערנו, פניותיו לא נענו, ואישור זה לא ניתן לעירייה, מתוך נימוק כי עבירות תנועה מסכנות חיים יישארו בתחום אחריותה הבלעדית של המשטרה. העירייה תוסיף לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה ולהשקיע את מירב המשאבים במיגור תאונות הדרכים בין היתר בעבודת הסברה מקיפה, כבר מהגיל הרך במערכת החינוך, בשיפור התשתיות, ובהתגייסות מוגברת של מערך הביטחון העירוני לאכיפת החוק בנושא”.

ממשטרת ישראל נמסר כי “ללא קשר לתוכן פנייתך, תחומי האחריות והעיסוק של משטרת ישראל בתחום האכיפה נקבעים על פי חוק ומבוצעים לפי מדיניות כלל ארצית”.

 

תגובות