אבי גבאי, יו”ר מפלגת העבודה מפרגן לתושב העיר, אברהם תשובה

“יש הרבה רגעים של סיפוק בעשייה הציבורית, אבל יש כאלה שמרגשים ונוגעים בך וממלאים אותך בכוחות חדשים. זכיתי לרגע כזה הערב בסיום כנס שקיימתי בכפר סבא, בפגישה עם אדם נהדר ומעורר השראה בשם אברהם תשובה.

מתוך דף הפייסבוק של אבי גבאי

אברהם עלה כילד לארץ מלוב ב-1949 כשהוא חולה בשיתוק ילדים. רביעי מבין עשרה ילדים. הוא היה מאושפז במשך עשר שנים, עד גיל 13, במהלכן נמנעה ממנו השכלה יסודית, לא היתה מסגרת שתקלוט אותו ואיש לא דאג לו לטיפול רפואי המשכי.

רוב האנשים היו מרימים ידיים במצב הזה אבל אברהם החל להתאמן במרכז הספורטלנכים ברמת גן עד שהצטיין בשחייה, כדורסל ואתלטיקה. הוא יצג את ישראל בתחרויות בין לאומיות חשובות כולל אולימפיאדות. בשנת 2012 קיבל את פרס שרת התרבות והספורט על מפעל חייו.

בכל חברה יש אנשים שהמזל לא האיר להם פנים. לא לכולם יש את המשאבים הנדרשים או את תעצומות הנפש של אברהם ולכן אנחנו צריכים לדאוג שהמדינה שלנו תדאג שהם יקבלו את כל מה שמגיע להם כדי שיצליחו, למרות ועל אף המגבלות והקשיים.

לרגע אחד, זכיתי להכיר חלק מעולמו של אברהם ומהקשיים איתם הוא מתמודד ושאותם הוא מנצח כל יום מחדש עם כוח הרצון האדיר שלו והתקווה הבלתי נגמרת – באנשים ובמדינה שלנו. תודה אברהם על שאיפשרת לי לרגע אחד לשאוב ממך השראה כל כך גדולה. זו הסיבה שאני פה. להקשיב לאנשים, לשמוע אותם ולפעול כדי להחזיר למען כולנו את ישראל לדרך הנכונה. אני מלא תודה לאברהם תשובה על שנתן לי להרגיש הערב שזה אפשרי”.

אבי גבאי

תגובות