בכפר סבא נפגעו בעשור האחרון 260 קשישים בתאונות דרכים, מתוכם חמישה קשישים נהרגו, ו-29 נפצעו באורח קשה

מנכ”לי עמותת אור ירוק ועמותת מטב בפניה לראשי רשויות: פעלו להגברת הבטיחות לאזרחים הוותיקים

בשנת 2017 נהרגו 93 אזרחים ותיקים בכבישים, עליה של 8% בהשוואה לשנה הקודמת

ארז קיטה, מנכ”ל עמותת “אור ירוק” וליאור שטרסברג, מנכ”ל עמותת מטב, שלחו לאחרונה מכתבים לראשי הערים בבקשה לפעול לשיפור התשתיות במוקדי הסיכון לאזרחים ותיקים כמו בסביבת קופות חולים, בתי אבות ומרכזי יום לקשיש. במכתב ביקשו מראש העיר להגביר את האכיפה ולהתקין אמצעים טכנולוגיים מתקדמים בסביבת מעברי חציה, שיסייעו בהקטנת הסיכון להיפגעות קשישים.

במכתב מציינים קיטה ושטרסברג כי בשנת 2017 נהרגו 93 אזרחים ותיקים בתאונות דרכים, עלייה של 8% במספר ההרוגים בהשוואה לשנת 2016. עוד הם מציינים כי חלקם של האזרחים הוותיקים באוכלוסייה עומד על כ-11%, בעת ששיעורם בקרב ההרוגים בתאונות דרכים הינו יותר מפי שניים מכך ועומד על כ-25%.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בעשור האחרון (2008-2017) נפגעו קרוב ל-7,000 קשישים כהולכי רגל, מתוכם 420 נהרגו ולמעלה מ-1,700 קשישים נפצעו באורח קשה.

  • בכפר סבא נפגעו בעשור האחרון 260 קשישים בתאונות דרכים, מתוכם חמישה קשישים נהרגו, ו-29 נפצעו באורח קשה.

במכתב כותבים מנכ”לי עמותות ‘אור ירוק’ ו’מטב’ כי 74% מהוותיקים הנפגעים בתאונות דרכים נפגעים בתחום העירוני, מרביתם כהולכי רגל. עוד הם מוסיפים במכתבם כי “עם העלייה בתוחלת החיים צפויה אוכלוסיית הוותיקים לגדול ויחד עמה מספר הנפגעים. לא מדובר בגזרת גורל ועל הגורמים האמונים על ביטחונם לנקוט באופן מידי בצעדי מנע. הצעדים הנדרשים ידועים ויעילותם מוכחת, יש לטפל בשיפור הבטיחות באזורים בהם יש ריבוי של אזרחים וותיקים, לקדם טכנולוגיות ואמצעי תשתית המוכוונים להגנת אוכלוסייה זו ואוכלוסיות נוספות”.

  • מצ”ב סרטון בהפקת עמותת אור ירוק ועמותת מטב הפונה לראשי הערים:

https://www.youtube.com/watch?v=kvZrYFyeHSc&feature=youtu.be

תגובות