כבוד : סג”ם אלי ג’עאן, מנתניה סיים קורס קציני חיל האוויר “הסיבה שיצאתי לקורס קצינים הייתה בעיקר בשביל להיות חלק מקבוצה שמשפיעה על עתיד הארץ”

סג”ם אלי ג’עאן, בן 22 מנתניה סיים לאחרונה את קורס הקצינים של חיל האוויר והשתבץ בתפקיד משפיע ומשמעותי בחיל.

אלי, אשר למד בביה”ס “הולץ”- ביה”ס הטכני של חיל האוויר, המשיך לעוד שנתיים בביה”ס על מנת לעשות תואר של הנדסאי חשמל.

לאחר מכן התגייס אלי ליחידת הבינוי בחיל האוויר, שם שירת במשך כשנתיים ויצא לקורס הקצינים הנוכחי. בן דודו של אלי, רב-סרן אריאל זינגר, משרת באופן פעיל ביחידת להב שבבסיס תל נוף בחיל האוויר. אלי מאוד מעריך את בן דודו והולך בעקבותיו, ומסביר שבחר לצאת לקורס הקצינים כיוון שרצה מאוד לתרום למדינה ולעשות את השירות הכי משמעותי שיכול, להנחיל את המוטיבציה והערכים שחונך עליהם לחיילים עליהם יפקד. הקורס היה משמעותי מאוד, “החוויה הזו משנה את האדם ב-180 מעלות, אני יוצא מהקורס בשל ומוכן להמשיך את שירותי בחיל ולתרום ככל שיתאפשר לי”, הוא מספר, “החוויה שהכי זכורה לי מהקורס היא מסע הצ’ונגיות (כותפות). לאחר סיום שבוע  הרף עשינו מסע של ארבעה קילומטרים אשר במהלכו מבשרים לך האם נכנסת לקורס הקצינים ומכאן יוצאים לדרך חדשה ומאתגרת”.

סגם אלי ג’עאן ומפקד הקורס, רב סרן עמיר קלדה

על הקשר לתפקיד ולצבא הוא אומר: “אני התחלתי את דרכי במערכת הצבאית בגיל 15, הייתי שוחר בבית הספר הטכני של חיל האוויר “הולץ”, מערכת ששינתה אותי מקצה לקצה. לימדו אותי על חיל האוויר אבל יותר מזה, לימדו אותי מהי דרך ארץ, וחתירה לניצחון. הייתי משתתף בהמון טקסים והייתי אוהב להיות מעורב, זה הדליק לי נורה שאני אוהב את המערכת הצבאית והיא מאוד מתאימה לאופי שלי, אז הסיבה שלי לצאת לקורס קצינים הייתה בעיקר בשביל להיות חלק מקבוצה שמשפיעה על עתיד הארץ”.

תפקידו החדש של אלי כקצין הוא קצין מערכות ביחידת הבינוי בבסיס חצור. “תפקידי הוא לנהל פרויקטים ברחבי הבסיס. פרויקטים בתחום מערכות החשמל, מיזוג, תאורת מסלול וכו'”, הוא מספר, “פרויקטים שתפקידם בסופו של יום הוא לשפר את תשתיות הבסיס תוך כדי שמירה על רציפות תפקודית של משימות הבסיס”.

לאלי יש מסר למתגייסים החדשים: “אני רוצה להגיד לכם שאתם דור העתיד, היום למתגייסים הצעירים יש הרבה מודעות ויכולות עצמיות. היכולות שלכם לחקור ולמצוא מידע כמעט בכל תחום עיסוק הוא פשוט מדהים. ובנימה זאת אאחל לכם המון הצלחה – השמיים הם הגבול”.

כששאלנו את אלי איזו דמות מפקד השפיעה עליו הוא ענה: “אין לי דמות מפקד אחת ספציפית שהשפיעה עליי. כל מפקד שהיה לי השפיע עליי בתחום אחר, וזה מה שגרם לי ליצור לעצמי דמות שספגה את הערכים והתכונות החיוביות מכל מפקד”.

אחד מתחביביו הגדולים ביותר של אלי הוא לשחק כדורגל, “קשה להסביר עד כמה המשחק הזה משפיע עליי כבן אדם, אני מוצא בו רוגע ושלווה למרות שעל פניו הוא משחק מאוד אגרסיבי ואמוציונלי”, הוא מספר על תשוקתו הגדולה לתחום ומסביר מודע הוא מקרב אותו לעיר נתניה, “אני משחק כדורגל מאז שאני זוכר את עצמי. הסלוגן של נתניה בעולם הספורט הוא “נתניה עיר של כדורגל”, אז כבר אני חושב שאני בעיר הנכונה. אני רואה איך העיר מתפתחת בצורה יוצאת דופן, ישנה המון עשייה לפיתוח העיר ובנוסף לכל, נתניה היא אחת  הערים הכי יפות שיש בארץ לדעתי, יש בה הכל מהכל וזה מה שמיוחד בה כל כך”.

 

 

תגובות