למה צריך אנטי וירוס במחשב

כולנו עושים שימוש יום יומי במחשב, בין אם זה למטרות פרטיות ובין אם זה למטרות עבודה ועלולים להיות חשופים לנזקים ולחורשי רעה שכל מה שהם רוצים הוא לפגוע בנו ובמכשיר בו אנו עושים שימוש או לשאוב מאיתנו מידע. אנטי וירוס למחשב הוא הדבר הראשון שצריך להתקין במח/שב לאחר ההפעלה הראשונית שלו או לאחר פירמוט שלו, מכיוון שהסכנות יכולות להגיע מכיוונים שונים ומהר מאוד. מי צריך אנטי וירוס למחשב? כל אחד. יש כאלו שחושבים שרק מי שעושה שימוש במחשב למטרות עסקיות צריך אנטי וירוס אך בעידן בו רוב המידע עובר דרך הרשת כולם צריכים, מחשבים המיועדים לגיימינג או לגלישה באינטרנט ומחשבים שאמורים לשמש למטרות עסקיות ולעבודה.

אילו נזקים יכולים להיגרם ללא תוכנת אבטחה?

אנטי וירוס למחשב בא לענות על איומים שונים שעלולים להתממש. ראשית הוא מגן מפני תוכנות שעלולות לגרום נזק למחשב, תוכנות שיכולות להתחיל לעבוד ברגע שלוחצים על קישור אל מוכר שהגיע במייל או בהודעה במסנג’ר או בכל דרך אחרת. נזק למחשב יכול להיות מהאטה שלו ועד ליציאה שלו מכלל שימוש לגמרי. נזקים יכולים להיגרם גם על ידי רוגלות, תוכנות אשר אמורות “לשאוב” מידע כך שניתן באמצעותן להגיע לקבצים על המחשב, כאלו שמכילים פרטים עסקיים שונים, מספרי כרטיס אשראי וכדומה. רוגלות מסוימות יכולות אף להפעיל את מצלמת המחשב בלי שבעליו יודע מזה ולצלם אותו ואת סביבתו לצרכים שונים. יש תוכנות היזק שיכולות להרוס אף רכיבים פיזיים שמחשב על ידי העמסת יתר עליהם וגרימת התחממות שלהם ועוד חולות רעות אחרות…

אנטי וירוס – המאבטח של המחשב שלך

אנטי וירוס הוא תוכנה אשר יודעת לזהות וירוסים שמגיעים למחשב בכל דרך שהיא ויודעת קודם כל להזהיר מפניהם ולנטרל את השימוש בהם, כך לדוגמא מי שיש לו אנטי וירוס ונכנס לאתר שעלול להיות בעייתי, אמור לקבל אזהרה על האתר החשוד. אנטי וירוס גם יודע לנטרל את מרבית הווירוסים שכבר הגיעו למחשב ולעצור אותו לפני שהוא יגרום לנזק כבד יותר.

עדכון האנטי וירוס – המרדף אחרי ההאקרים

מפתחי תוכנות האנטי וירוס השונות נמצאים כל הזמן במרוץ נגד הזמן. ההאקרים רק הולכים ומשכללים את דרכי ההיזק שלהם ומצליחים כל הזמן להתגבר על התוכנות הללו אך מצד שני מפתחי התוכנות מפתחים אותן כל הזמן בשביל לתת מענה לאיומים הללו. בדיוק בגלל זה חייבים כל הזמן לעדכן את תוכנת האנטי וירוס בשביל להפוך אותה לחזקה יותר מהאיומים. קיבלתם הודעה על עדכון שאתם צריכים לעשות לאנטי וירוס שלכם? אל תחכו, תאפשרו לתוכנה לעשות את שלה ורק תעדכנו אותה בשביל שהיא תוכל לגבור על האיומים החדשים. היום בעידן המודרני, אנטי וירוס למחשב הוא לא פריווילגיה אלא חובה לכל אחד.

תגובות