ההבדל בין מצלמות IP למצלמות אבטחה אנלוגיות

כל בעל עסק וגם לא מעט מבעלי בתים פרטיים מבינים את הצורך במצלמת אבטחה. הפשיעה רק הולכת וגואה וההפסד הכספי גדול כשמתבצעת פריצה או נזק כלשהוא לבית או לעסק, וכמובן הביטחון האישי. אנשים רוצים להרגיש מאובטחים בין אם זה בחלקה הפרטית שלהם ובין אם מדובר על העסק שלהם, ומציבים לשם כך שומרים, שערים מאובטחים ודלתות מתוחכמות, הכול בשביל שלא תהיה אפשרות לפרוץ אליהם. מצלמות אבטחה הן עוד שכבת אבטחה ואולי המשמעותית ביותר, שכבת אבטחה שיש לה שתי מטרות. האחת, להרתיע את מי שחושב לפרוץ, לגנוב או לפגוע כל דרך שהיא בבית או בעסק וכמובן גם בשביל להרתיע עובדים עם הידיעה שרואים אותם כל הזמן והשנייה, לתפוס את מי שכבר פרץ או פגע בעסק בכל דרך שהיא. יש שני סוגים עיקריים של מצלמות אבטחה, מצלמות אנלוגיות ומצלמות IP והנה ההבדלים ביניהם.

מצלמות אבטחה אנלוגיות

מצלמות אבטחה אנלוגיות אלו מצלמות שעושות שימוש בטכנולוגיה בסיסית אך עושות את עבודתן נהדר. הן מצלמות את הסביבה בה הן הוצבו כל הזמן וניתן לעשות בהן שימוש בעת הצורך. החיסרון שלהם הוא מצד אחד שהן לא מתחברות לרשת האינטרנט ולא ניתן לשלוט בהן מרחוק מה שאומר שמי שרוצה לצפות בבית שלו או בעסק שלו, לא יכול לעשות את זה מרחוק, אך החיסרון הוא גם יתרון. בעידן בו יש פריצות של האקרים לכל מכשיר שיכול להתחבר לרשת, מצלמות כאלו מונעות מצב כזה. אי אפשר לפרוץ אליהן בשגרה בשביל לראות את המקום בו הן מצלמות כך שאי אפשר באמצעותן לעשות ריגול עסקי וכמובן אי אפשר להשבית את המצלמות מרחוק.

מצלמות אבטחה IP

מצלמת IP היא מצלמה שמתאימה לעידן המודרני, עידן בו הכל מחובר לרשת ועל הכול כמעט ניתן לשלוט מרחוק. מצלמה כזו היא מצלמה שצורכך פחות משאבים והיא מצלמת כל הזמן ומי שמעוניין לצפות בחומרים מצולמים יכול לעשות זאת מכל מקום באמצעות תוכנה, אפליקציה וכדומה לאחר שיש לו חיבור עם קוד או בכל דרך אחרת. זו דרך מצוינת למנהלים לעקוב אחר פעילות העובדים שלהם גם כשהם לא בעסק ואמצעי הרתעתי ראשון במעלה (העובדים יודעים שגם כשהמנהל לא בארץ הוא יכול לראות אותם) וניתן גם לעשות בהן שימוש בזמן אמת, לראות מרחוק פעילות עבריינית כלשהיא ולעצור אותה בזמן.

מצלמות חייבות להיות חלק ממערך האבטחה

היום, הצבת מצלמות אבטחה במקומות מסוימים היא כבר לא עניין של בחירה אלא יש חברות ביטוח שדורשות הצבת מצלמות כאלו בשביל לבטח. היום גם יש סוגים שונים של מצלמות, סוגים שונים המאפשרים לכל אחד להיות בעניינים ולא משנה איפה הוא נמצא. מצלמות אבטחה הן מרכיב משמעותי מאוד במערך אבטחה הן למגזר העסקי והן למגזר הפרטי.

תגובות