המגנים של נתניה: שומרי הסייבר

 

ביום שלישי ה-27 בפברואר 2018, הסתיים הקורס היוקרתי של אגף התקשוב וההגנה בסייבר, קורס מגן בסייבר. טוראי ל’ וטוראי פ’, תושבי נתניה, מביאים הרבה כבוד לעיר היהלומים לאחר שסיימו את קורס מגן בסייבר היוקרתי של בסמ”ח – בית הספר למקצועות המחשב של צה”ל.

כאשר חוזרים אחורה לתקופת התיכון, ניתן להבין מהיכן מגיעה המשיכה של השניים למקצועות הטכנולוגיה והסייבר. “למדתי בתיכון טשרניחובסקי”, מספרת ל’, “למדתי במגמות פיזיקה ומחשבים ואף פיתחתי אתר במסגרת בית הספר. במקביל, עבדתי בתור מדריכה במרכז המדע לילדים בנתניה “אאוריקה פארק”, אותו אבי הקים ומנהל עד היום. כבר מהתיכון אהבתי מחשבים, ידעתי שאני רוצה לעסוק בתחום ולהתפתח. שמחתי מאוד כאשר קיבלתי את המיון הראשון ולשמחתי גם עברתי לבסוף”.

מימין לשמאל- טוראי פ’ וטוראי ל’

גם ל- פ’ העולם הטכנולוגי לא זר. “למדתי בתיכון שרת במגמות פיזיקה ומדעי ההנדסה. אבי שירת כקצין בממר”ם והשתחרר בדרגת סא”ל ואחי הגדול בוגר מחזור ג’ של קורס מגן בסייבר – כך שהכל אצלנו נשאר במשפחה”, הוא צוחק.

בסמ”ח הינו היחידה המרכזית להכשרת חיילים בתחום המחשוב וההגנה בסייבר בצה”ל, היושב תחת יחידת לוט”ם היחידה הטכנולוגית של אגף התקשוב וההגנה בסייבר.

בבית הספר מועברים כל קורסי היסוד במקצועות התכנות, כתיבת לומדה, בדיקת תוכנה וכאמור, הגנה בסייבר.

חיילים ללא ידע מקדים במחשוב וחיילים עם ידע רב חוברים כאחד, ומקבלים כישורים טכנולוגיים שיאפשרו להם להצעיד את צה”ל בחוד החנית הטכנולוגית.

קורס מגן בסייבר עוסק בפיתוח ויכולות זיהוי, הכלה וסיכול אירועים אבטחתיים ברשתות הצבאיות השונות על מנת לאפשר את קיומן של פעילויות מבצעיות ביבשה, באוויר ובים על ידי נטרול תקיפות הסייבר של האויב.

השירות כולל 4 חודשי קורס, 32 חודשי שירות חובה (לגברים ונשים) ו- 18 חודשי קבע.

“מאוד נהניתי בקורס ועצוב לי שהוא נגמר”, מספרת ל’, “הקורס עמוס ואינטנסיבי מאוד, אבל המפקדים תמיד מכווינים אותנו ונותנים לנו שיעורים מגוונים מה שהופך את כל החוויה למרתקת ומאתגרת. אני שמחה מאוד שיצא לי לקחת חלק בקורס, אני מרגישה כמה התקדמתי מקצועית ואישית”.

“אני חייב להגיד שאני שמח שאבא שלי סיפר לי על המיונים”, מסכם פ’, “הקורס אכן ממש מעניין ומאתגר, אנו לומדים המון שעות ביום והאקשן פשוט סוחף. בסוף אנחנו פה בשביל דבר אחד וזה להגן על המדינה שלנו. אני שמח לעשות זאת במסגרת בה אני יכול למצות את הכישורים שלי”.

 

 

תגובות