משפחה מיוחדת? מעכשיו יש לכם בית בכפר סבא

עיריית כפר סבא בהובלת המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות והוועדה לילדים בסיכוי בראשות חברת המועצה עו”ד רויטל לן כהן, השיקה את המרכז החדש למשפחות מיוחדות, ובשבוע שעבר קיימה בו הרצאה בנושא אפוטרופסות. האירוע המדובר התקיים כחלק מסדרת הרצאות שמתקיימות בשיתוף פעולה עם הנהגת הורים מיוחדים בכפר סבא, במטרה להנגיש מידע עדכני הנוגע לילדים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם.

ההרצאה האחרונה עסקה בתיקון חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, במסגרתו הכיר המחוקק בקבלת החלטות נתמכת כחלופה לאפוטרופסות. כמו כן, מגדיר תומך החלטה, אדם שמסייע לאדם עם מוגבלות לקבל החלטות בהתאם לרצונותיו ולבחירתו. ההרצאה עסקה במשמעות של התיקון שמהווה בשורה של ממש, והעניקה כלים ליישומו בפועל.

המרכז למשפחות מיוחדות אשר הושק לפני כחודשיים מציע שירותים משלימים למשפחות מיוחדות. המרכז מספק מגוון שירותים ומענים למשפחות אשר להם בן או בת עם מוגבלות. במרכז מתקיימות פעילויות של קבוצות תמיכה, פעילות פנאי והפגה, כולל סדנאות והרצאות שמטרתן להעניק תמיכה ולשפר את איכות החיים של כלל בני המשפחה כולל הורים, אחים, סבים וסבתות.

צביקה צרפתי, ראש העיר, “עיריית כפר סבא פועלת רבות למען כלל תושבי העיר, ובפרט גם לאוכלוסייה המיוחדת. במסגרת זו פתחנו את המרכז שייתן מענה למשפחות המיוחדות בתחומים רבים: הנגשת מידע רלוונטי ועדכני, קבוצות תמיכה, טיולים וחוגים”.

רויטל לן כהן, חברת מועצת העיר ויו”ר הוועדה העירונית לילדים בסיכוי, “כהורה לילד מיוחד וכפעילה חברתית בתחום מיצוי זכויות של משפחות מיוחדות, הכרתי את הצורך הבסיסי שלנו, בני המשפחה, במקום שיכיל, ילווה, יאסוף, יכוון ויעטוף. הבית למשפחות מיוחדות הוא התגשמות חלום שיחד עם היחידה לשירותים חברתיים והנהגת ההורים, קרם עור וגידים, ואני גאה להיות ממייסדיו”.

אופירה מור מזרחי, מנהלת המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות, “אחת המטרות המרכזיות של המרכז למשפחות הוא להנגיש מידע בנושא זכויות ושירותים בקהילה אשר יאפשר להם לקבל החלטות מושכלות ולמצות את הזכויות המגיעות להם על פי חוק”.

שרה ריס, מנהלת הבית למשפחות מיוחדות, “בחודשים הקרובים תתקיימנה הרצאות נוספות בנושא “מיצוי זכויות” ו”מיניות בקרב מתבגרים עם מוגבלות”. בימים אלו הסתיים חוג קולנוע לאחים וקבוצת תמיכה לסבים וסבתות והחל לפעול חוג אילוף כלבים לאחים”.

תגובות