אתרי הרשויות כפר סבא והוד השרון נפרצו – “נפגעו רק אתרים שמערכות ההגנה שלהן יחסית לא מתוחכמות” אומר עו”ד ניר אלקבץ סג”מ יחידת הסייבר בדימוס, להב 443

למעלה ממאה אתרי אינטרנט ישראליים נפרצו בשבוע האחרון על-ידי קבוצת האקרים פרו-פלסטינית. האתריםשנפרצו כללו אתרים של גופים ממשלתיים ושל רשויות מקומיות, ביניהם עיריות הוד השרון, ראש-העין ויהוד, בית-החולים הלל יפה, לשכת העיתונות הממשלתית ועוד. בחלק מן האתרים הופיע במקום עמוד הבית הכיתוב “ירושלים היא בירת פלסטין, מהפכה עד הניצחון” על רקע תמונת פעילים המניפים את דגל פלסטין, כאשר הפריצות נערכו במקביל לאירועי “תהלוכת השיבה”.

“מדובר בטופולוגיות פריצה יחסית פשוטות ולכן נפגעו רק אתרים שמערכות ההגנה שלהן יחסית לא מתוחכמות” אומר עו”ד ניר אלקבץ סגן מפקד יחידת הסייבר בדימוס, להב 443. “התקפות defacing (שינוי פני האתר) מטרתן להראות נוכחות במרחב הקיברנטי ולכאורה יכולות פריצה אך חשוב להבין שבמקרה זה ה״הן״ מעיד יותר על ה״לאו״ ובכך מראים ההאקרים שיכולותיהם אינן מן ה״משובחות״…. אין בדברים אלה לומר כי לא ניתן לרכוש כלי התקפה כנגד אתרים מוגנים ברמה גבוהה יותר ואפילו לגרום לנזק משמעותי, אך נכון לעכשיו, זה לא מה שקרה…”

 

 

תגובות