כפר סבא: לראשונה בארץ ולרגל חגיגות העצמאות תמונת אישה תוצג במוסדות החינוך בעיר לצד תמונות המנהיגים הגבריים

לרגל חגיגות יום העצמאות ה- 70 למדינת ישראל ויום הולדת 115 לעיר קיבלה עיריית כפר סבא החלטה פורצת דרך להציג את תמונתה של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות בכלל מוסדות החינוך בעיר לצד תמונות המנהיגים הגבריים. מדובר בצעד פורץ דרך ביוזמתו של מ”מ מנכ”ל העירייה, איתי צחר, ובהובלת אגף החינוך ואגף שירות והסברה, ובאמצעות יועצת ראש העיר למעמד האישה, צעד שקיבל את הסכמת משרד החינוך. וכעת תוצג תמונתה של השופטת חיות לצידם של גדולי האומה וביניהם- ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון, חוזה המדינה בנימין זאב הרצל ונשיא המדינה ראובן ריבלין.

 

 

מטרת המהלך, לקדם את התפיסה השוויונית בה אנו פועלים מבחינת מגדר וכדי לקדם הצגת נשים מנהיגות פורצות דרך במרחב הציבורי בכלל והחינוכי בפרט. התלמידים ילמדו על כלל מנהיגי ישראל ובמקביל גם על אסתר חיות. דיון זה, הוא הזדמנות נהדרת לשיח על דמוקרטיה, שוויון זכויות וזכות הקיום שלנו במדינת ישראל בהתבסס על קיום מדינה דמוקרטית.

השופטת אסתר חיות מכהנת בתפקידה כנשיאת בית המשפט העליון החל משנת 2017. היא נולדה להורים ניצולי שואה, ואת שירותה בצה”ל עשתה בלהקת פיקוד מרכז. במרץ 1990 מונתה לשופטת בית משפט השלום בתל אביב, ושובצה בבית המשפט לעניינים מקומיים. בהמשך, מונתה לשופטת בית המשפט המחוזי ולאחר מכן בבית המשפט העליון. יש לציין כי פסיקות שקבעה זכו לשבחים רבים, והן נלמדות במסגרת לימודי המשפט. בין הנושאים בהם עסקה נמנים: משפט אזרחי, שוויון, חוקי הכנסת, ביטחון ומלחמה בטרור, חופש המידע, משפט פלילי, טוהר המידות ושחיתות ועוד.

צביקה צרפתי, ראש העיר, “אנו רואים חשיבות עליונה בקידום מעמד הנשים במרחב הציבורי, ובחינוך הדור הצעיר לשוויון זכויות. הצגתה של דמות נשית מנהיגה לקראת יום העצמאות מביאה לדיון דמות נוספת ומובילה לעורר השראה בקרב התלמידות והתלמידים. אני קורא לצוותים החינוכיים להציג בגאון את תמונת השופטת, אסתר חיות, ולהביא לדיון מנהיגות משמעותיות נוספות”.

 

 

תגובות