ענת צ’רבינסקי, מהנדסת העיר מסיימת כהונה של כארבע שנים בעיריית כפר סבא

בישיבת מנהלים שכינסה השבוע, הודיעה מהנדסת העיר ענת צ’רבינסקי, כי בתום קדנציה של כמעט 4 שנים כמהנדסת העיר בכוונתה לסיים את תפקידה ולפנות לדרך חדשה.

ענת הודתה לכל שותפיה לדרך ואמרה: “זכיתי לעמוד בראש אגף הנדסה ולקדם עשייה עירונית רחבת היקף. אני פונה כעת לדרך חדשה ומאתגרת המהווה עבורי קידום מקצועי ואישי. אני לוקחת עמי את סל החוויות והכלים שרכשתי במהלך כהונתי בעיר”.

ענת צ’רבינסקי

 

עוד הוסיפה צ’רבינסקי: “היתה לי הזכות הגדולה להצטרף לשירות הציבורי ולעיריית כפר סבא, ראשית כאדריכלית העיר – בעיר בעלת מורשת תכנונית מרתקת ומן המפוארות שבמדינת ישראל, ולאחר מכן לעמוד בראש אגף הנדסה, בתפקיד המאתגר והמורכב של מהנדסת העיר. יחד עם מנהלי האגף ועובדיו, קידמנו בתקופה זו מספר תהליכים ונושאים משמעותיים, תוך שאיפה למקצועיות ומצוינות בעשייה. קידום תכניות התחדשות עירונית רחבות היקף ופורצות דרך, פיתוח מערך תחבורה בת קיימא, פרוייקטי תשתיות כלל עירוניות, בינוי ופיתוח מוסדות עירוניים, קידום הליכי עבודה בתחומי הרישוי והפיקוח והקמת מרכז שירות לתושב – כל אלו ועוד, היו במרכז עשיית האגף.

בדבריה ציינה ענת כי, “יחד הענקנו שירות לתושבי העיר והובלנו תהליכים משמעותיים ומאתגרים, תוך אמונה בדרך ויותר מכל, אמונה בערכים שליוו אותנו מראשיתה – יושרה, אמינות ושאיפה למצוינות. עם סיום תפקידי ברצוני להודות, בראש ובראשונה, לכל עובדי אגף הנדסה על עבודתם המסורה, על השותפות ועל האמונה בדרך הלא פשוטה, המורכבת והמאתגרת. לראש העיר, צביקה צרפתי, על האמון והתמיכה שהעניק לי בתקופה זו. למנכ״לי העירייה עמם זכיתי לעבוד – אשל ארמוני, על שפתח בפניי צוהר לעולם העשייה המרתק של השירות הציבורי, אושרת גני גונן, על התמיכה הבלתי מסוייגת, ההכוונה, האמונה והליווי ברגעים המשמחים, המרגשים ואלו הפחות ואיתי צחר, על השותפות לדרך והמצפן שהיה שם תמיד.
לכל תושבי העיר ולעמיתיי, עובדי עיריית כפר סבא, על הזכות לצעוד יחדיו בדרך העשייה המשותפת ועל הצמיחה שהתאפשרה לצידה. עם יציאתי לדרך חדשה, אעמוד לרשות העירייה והעיר ככל שידרש, בכדי להבטיח המשך מתן שירות לתושבי העיר ולבאים בשערי אגף ההנדסה”.

מהעירייה נמסר:”אדריכלית ענת צ’רבינסקי, בעלת תואר ראשון ושני בארכיטקטורה ואורבניזם מטעם בית הספר לארכיטקטורה של הפוליטכניקה הקטלונית שבברצלונה, שבה לארץ בשנת 2010 לאחר שהות של עשור בברצלונה, במהלכה התמחתה בתחום התכנון האורבני באקדמיה ומסגרת עבודתה במשרדי אדריכלים מובילים. במהלך תפקידה בעיר הובילה ענת צ’רבינסקי תהליכים אסטרטגיים משמעותיים כגון קידום תכנית מתאר כוללנית לעיר, תכניות התחדשות עירונית רחבות היקף ופורצות דרך, תוך הסתכלות כוללת ורחבה על פיתוח המרחב העירוני, הן במגורים והן באזורי התעסוקה המתחדשים, פיתוח מערך תחבורה בת קיימא ופרויקט רחב ההיקף של נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית במסגרת פרויקט ‘מהיר לעיר’, פרויקטי תשתיות כלל עירוניות כתשתית הניקוז, בינוי ופיתוח מוסדות עירוניים, קידום הליכי עבודה בתחומי הרישוי והפיקוח, הטמעת הרפורמות בחוק התכנון והבנייה וקידום הליכים מקוונים. במהלך כהונתה פועלה ענת להרחבת גבולות העיר במסגרת הועדה הגאוגרפית של מחוז מרכז וכמו כן הובילה את תכנית המתחם המועדף לדיור כפי שהוכרז בהחלטת הממשלה בצפון מזרח העיר. במקביל הוטמעו גם הליכי שיפור השירות באגף במסגרתם הוקם מרכז שירות לתושב, שודרג השירות לתושב במגוון רחב של תחומים ועוד”.

 

ראש העיר צביקה צרפתי: “אני מודה לענת צ’רבינסקי, אשת מקצוע מוערכת מן השורה הראשונה, על תקופה משמעותית של עשייה עירונית רחבת היקף ועל תרומתה לפיתוחה וקידומה של העיר כפר סבא. בתקופה של פיתוח עירוני מואץ השכילה ענת לשמור על האיזון בין פיתוח העיר לשמירה על צביונה.
מעבר להיותה מנהלת מוערכת בארגון, היא תרמה רבות לפיתוח העיר, החלה בהנעת תהליכים פורצי דרך, עם אומץ ותעוזה, כאשר תמיד עמדה לנגד עיניה התמונה בכללותה, במקצועיות, ערכיות וענווה. אין לי ספק, כי הניצנים שנטעה במהלך עבודתה בעיר, יישאו פרי בשנים הקרובות. אני בטוח בהמשך הצלחתה בעתיד ומאחל לה שחדוות העשייה תמשיך ללוותה לכל אשר תפנה”.

מנכ”ל העירייה איתי צחר: “בתוך עולם העשייה הציבורית המורכב, הקשה והתובעני מתבלטות לעיתים דמויות חריגות אשר להן עולם ערכים מלא, משנה סדורה וראייה רחבה. ענת נמנית על אותן הדמויות.
אני רוצה להודות לענת על ניהול אגף ותחום ההנדסה בעיר. בתקופה זו נבנו ברחבי העיר מוסדות ציבור רבים, תשתיות בהיקף חסר תקדים וקודמו תהליכי תכנון משמעותיים. כל זאת נעשה על ידי ענת תוך התעקשות ושמירה על ערכיה במציאות מורכבת. אני מאחל לענת הצלחה רבה בהמשך הדרך והמשך עשייה משמעותית וחשובה.”

סגנית מנהלת אגף לרישוי ופיקוח, רעיה סבירסקי: “ענת היא אשת מקצוע מהמעלה הראשונה, בעלת תעוזה ומעוף, אך יותר מכל היא בן אדם. אישה ערכית, מנהלת מעצימה ובעלת אוזן קשבת לעובדיה. ברמה האישית אני יכולה להגיד שנהניתי לעבוד כסגניתה ולמדתי רבות מהמקצועיות ומיכולות הביצוע שלה”.

תגובות