יועץ עסקי לעסקים קטנים / בינוניים בתחילת דרכם

עסקים קטנים ובינוניים בתחילת דרכם שקולים במידה רבה לילדים קטנים שזה עתה למדו ללכת, ומטבע הדברים זקוקים לתמיכה ולעזרה. אנשי המקצוע הנכונים לפנות אליהם הם יועצים עסקיים מנוסים שיסייעו לבעלי העסק להבין מהן דרכי הפעולה הטובות ביותר, איך לזהות את היתרונות של העסק ולמצות אותם, וכן לאתר מוקשים אפשריים ולנטרל אותם. בנוסף מעניקים היועצים העסקיים כלים יקרי ערך שבזכותם יוכלו בעלי העסק להמשיך להוביל את ה”בייבי” שלהם לשגשוג ולמיצוי הפוטנציאל.

מה כולל ייעוץ עסקי לעסקים בראשית דרכם?

ייעוץ עסקי לעסק קטן או בינוני בראשית דרכו עשוי לכלול מספר מרכיבים, בהתאם לצרכים הספציפיים של כל עסק. האפשרויות העיקריות הן גיבוש אסטרטגיה, הכנת תוכניות עבודה, בדיקות היתכנות וכדאיות כלכלית, השבחת הניהול, גיוס כוח אדם מתאים, סיוע באיתור מקורות המימון המשתלמים ביותר, בניית בקרות בכל רובדי הניהול – ניהול כללי – משפחתי  / כספיות / שיווקיות ותפעוליות, וקביעת מדיניות תמחור והמחרה. כל אחד מהמרכיבים הנ”ל מהווה מפתח חשוב בהצלחתו של כל עסק, ובפרט אם הוא זה עתה הוקם, וביחד מדובר על סינרגיה רבת עוצמה שיוצרת בסיס איתן להתנהלות מיטבית לאורך כל הדרך.

גיבוש האסטרטגיה העסקית מאפשר לבעלי העסק להבין טוב יותר מה הערך המוסף של העסק, מיהו קהל היעד ואיך לגבור על המתחרים בקרב על ליבם וכספם של הלקוחות הפוטנציאליים. בנוסף יועץ עסקי אמון על גיבוש אסטרטגיה תפעולית, שמתמקדת בפעילויות שיינקטו כדי לממש את האסטרטגיה העסקית. הכנת תוכניות עבודה מפורטות בעזרת יועצים עסקיים מבטיחה התנהלות מושכלת של העסק בכל הרבדים החשובים – שיווק, ייצור, בקרה, המחרה, הפצה, מימון, שירות לקוחות ועוד.

 

 

עוד אופציה במסגרת ייעוץ עסקי היא כאמור בדיקות כדאיות כלכלית. במסגרת הקמת עסק חדש נבחנים לעתים כיוונים שונים, שלכל אחד מהם עלויות כספיות ומצד שני פוטנציאל גדול לרווחים בעתיד, ובדיקת כדאיות כלכלית מפורטת מספקת לבעלי העסק את כל המידע הנדרש לשם קבלת ההחלטה הנכונה ביותר. במקרים אחרים יועץ עסקי מתמקד בהשבחת מיומנויות הניהול השונות של קברניטי העסק – ניהול משא ומתן, ביזור סמכויות, הובלת תהליכים שונים, יצירת מוטיבציה אצל העובדים, בחירת ספקים, השתתפות במכרזים ועוד – כך שהם יוכלו להוציא לפועל את כל התוכניות באופן היעיל ביותר. איתור פתרונות מימון משתלמים מבוסס על היכרות מעמיקה עם שוק האשראי על השחקנים השונים בו (בנקים, חברות אשראי, גופי מימון חוץ בנקאי, קרנות ועוד) ומרכיב נוסף בייעוץ עסקי עשוי להיות כאמור תמחור והמחרה – כך שהעסק יוכל להציע את המוצרים והשירותים במחיר שיהיה גם אטרקטיבי ללקוחות וגם רווחי לעסק, הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך.

 

 

תגובות