שוק המלגזות בארה”ב יגיע ל-12 מיליארד דולר עד 2025

גודלו של שוק המלגזות בארצות הברית עתיד להגיע ל- 12 מיליארד דולר עד שנת 2025. הגידול החזוי הוא הודות לעלייה בפעילויות הקשורות לבנייה ותשתיות ברחבי ארצות הברית – כך לפי המומחים בחברת אסיף הנדסת מלגזות.

 

שוק המלגזות האמריקאי מתרחב בשל התפתחויות בתחום התשתיות והתיעוש, בעיקר בנישות כגון תעשייה, מסחר ונדל”ן למגורים, והוא צפוי לגדול משמעותית בפרק הזמן החזוי. שוק המלגזות האמריקאי מתחדש בתדירות קבועה ונהנה מהתפתחויות טכנולוגיות רבות, ובהן התפתחויות בטכנולוגיות ייצור ושימוש במלגזות בתעשיית הבנייה, שצפויה לתדלק את הגידול בשוק המלגזות.

 

המלגזות החשמליות אוחזות בנתח השוק הגדול ביותר בנישה, והן אלו שצפויות לגדול בצורה המשמעותיות ביותר במהלך התקופה החזויה. הפופולריות של מלגזות חשמליות היא תוצאה של אימוץ טכנולוגיות מתקדמות בחזית השינויים בתחום, לצד קלות השימוש במגוון רחב של תחומי פעילות כגון תעשיית הבנייה, תעשיות ייצור וכן העברת מעבורות. כל אלו צפויים להאיץ את הגידול הצפוי בשוק המלגזות.

 

מלגזות חשמליות משמשות ברוב פעילויות המחסן והחוץ. מכיוון שהן מגיעות בטווח רחב של ממדים, ובהם גם ממדים קומפקטיים במיוחד, המלגזות החשמליות מסוגלות להעביר מטענים סטנדרטיים ולשמור על תפוקות גבוהות גם בחללים קטנים ברוחב של 3.3 מטר. יותר ויותר תעשיות וחברות מחליפות, רוכשות ומשדרגות ציוד ישן במלגזות חשמליות, מכיוון שהן חסכוניות יותר באנרגיה וידידותיות יותר לסביבה.

 

 

מלגזות חשמליות הן תחליף אמיתי למלגזות מסוגים אחרים, חסכוניות יותר מבחינת עלות-תועלת וכן מבחינה תפעולית, לצד העובדה שהן שקולות למלגזות הישנות מבחינת תפוקות עבודה ובטיחות – וכמו כן חזקות, קלות לשימוש ולתחזוקה, שקטות ונקיות יותר. בנוסף חשוב לציין שמלגזות חשמליות עולות פחות הן ברכישה והן בתחזוקה בהשוואה למלגזות מנועי בעירה פנימית.

 

יתרון נוסף של מלגזות חשמל הוא שהן דורשות תחזוקה בהיקפים נמוכים יותר בעיקר בשל העובדה שיש בהן פחות חלקים נעים. בנוסף הן דורשות פחות החלפת נוזלי רכב כגון שמן מנוע, סננים ונוזלי קירור, מאותה סיבה בדיוק. כמו כן מלגזות מבוססות חשמל מאבדות פחות שעות עבודה בשל ענייני תחזוקה, כשל או השבתה, וכל מה שדרוש להן הוא מקור חשמל AC לצורך טעינה או סוללה חלופית. גם תכונות אלו צפויות להעלות את הדרישה למלגזות חשמליות בתקופה החזויה.

 

הביקוש הגדל תמידית למלגזות בתחומי לוגיסטיקה, אחסון ותפעול מחסנים צפוי לתדלק את הגידול בשוק המלגזות. שוק המלגזות האמריקאי מפוצל לחלקים רבים מטבעו, עם שחקנים קיימים וחדשים רבים הנוספים לזירה. השחקנים העיקריים בשוק זה כוללים חברות כגון Hyster-Yale Material handling Inc., Crown Equipment Corporation, Cat Lift Trucks, Clark Material Handling, Toyota Material Handling וכמה אחרים נוספים.

 

נתוני הצמיחה של חו”ל לא פוסחים על ישראל. נתונים מלשכת המסחר מעידים על גידול יפה ביבוא מלגזות לישראל, נכון לאפריל 2018. בהשוואה בין שנת 2014 ל-2017 ניתן לראות גידול של כמעט 1,000 מלגזות מנוע שריפה, 320 מלגזות חשמליות ו-340 מלגזות חשמליות ידניות. סך הכול גידול של כ-1,600 מלגזות בהשוואה בין 2014 ל-2017.

 

 

תגובות