המועמד לראשות העיר יובל לוי וסיעת תפוח בהצעה דחופה לסדר: “לעצור לאלתר את תכנית נתיב התחבורה הציבורית”

המועמד לראשות העיר יובל לוי וסיעת תפוח בהצעה דחופה לסדר: “לעצור לאלתר את תכנית נתיב התחבורה הציבורית שעתידה לפקוק את ויצמן. מדובר בתכנית שמביאה יותר נזק מתועלת לכלל התושבים ובעלי העסקים בעיר”
המועמד לראשות העיר, יובל לוי וסיעת תפו”ח הגישו הצעה לסדר דחופה בדרישה לעצור את עבודות הנת”צ שהחלו כבר על ציר ויצמן.
“חייבים לעצור את התכנית ההרסנית שתיצור פקקים ברחוב המהווה את ליבה של העיר. לא אתן לפגיעה בתושבי כפר סבא ובבעלי החנויות ברחוב בגלל החלטות חסרות אחריות של ראש העיר הזמני”, מדגיש לוי.
30 חודשי עבודה לפחות ומאות מיליוני שקלים יושקעו בפרויקט שיחצה את כפר סבא. העבודות יכבידו עוד על מצב התעבורה הסובל מקשיים גם כך יהפוך להיות בלתי אפשרי ומזיק עוד יותר לחיי תושבי כל העיר. מתווה הפרויקט יפגע בעסקים בציר ויצמן וקרבתו – היות ולפי התכנית ימחקו מאות מקומות חניה. “לא ניתן להתעלם מבעיות התנועה ומחסור החניות שגם כך קיימות בעיר. העבודות כרוכות בשנים של עבודה, הוצאה של ממון רב, איבוד של 250 חניות לטובת הנתיב ויצרו עומסי תנועה כבדים שיתקעו את ויצמן והרחובות הסמוכים אליו”.
בעקבות פניית קבוצת תושבים המורכבת מסוחרי הרחוב ומלקוחות מודאגים. הקים לוי צוות חשיבה יחד עם התושבים כדי להציע פתרונות חכמים שלא יחסמו את לב העיר. הצוות יגיש את המלצותיו בזמן הקרוב. על סמך זאת יגבש המועמד לראשות העיר תכנית לביצוע אשר תופעל עם בחירתו. “ביקשתי מצוות החשיבה שיבחן כל דרך שיכולה להרחיק את פקקי התנועה מלב העיר. ישנם פתרונות מן הסוג הזה שיושמו בערים מתקדמות בעולם. צריך רק להשקיע יותר בתכנון ובביצוע. אני סמוך ובטוח שאפשר לחדש ולהקל על התושבים בלי לפקוק את ויצמן.”
לוי מציין כי תחילת העבודות נעשו במחטף על ידי ראש העיר הזמני, מבלי להביא אותן לדיון בשולחן המועצה.
לוי וסיעת תפו”ח מסכמים בהצעה לסדר שתדון במועצת העיר ביום רביעי: “הנזק בתכנית הפקקים של צרפתי, עולה על התועלת”.

 

עו”ד יובל לוי

 

תגובות